Hmm vreemd, vooral omdat een mogelijke bijwerking vaak overgeven is en het dan niet lang genoeg in het lichaam blijft lijkt mij. Dan heb ik ook geen idee helaas.
Zitten er wel voldoende vezels in je dieet?
Even de werkzamen stof opzoeken in farmaterhapeutisch Compas. Daar staat ook de opname snelheid bij. Of ja van het halve product. Dat geeft een goede indicatie.
Ja, in theorie wel maar ik merk bij mezelf altijd dat als ik minder vezels eet (of gewoon ongezonde maaltijden) dat ik dezelfde symptomen heb als jij.
Huisarts bellen! Kan allerlei oorzaken hebben, maar over het algemeen is er geen zalfje dat er tegen zal helpen tenzij het echt alleen de huid betreft. En mocht dat het geval zijn, kan de huisarts je het correcte zalfje voorschrijven
Volgens mij juist niet? Bij bewusteloosheid ontspant alles en reageert iemand niet meer.
Volgens mij niet bij bewusteloosheid. Misschien wel bij een epileptische aanval
Tijdens kerst/nieuwjaar kreeg ik heel erg last van verkoudheid en vooral van mijn keel. Ik heb toen ook bultjes in mijn keel gekregen. Echter is het nu een maand later en zitten ze er nog steeds, heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ze leken niet echt weg te gaan, nu toen ik net keek leek het ietsjes beter te worden, maar het voelt heel brandend aan in mijn keel. Zou dat daarmee te maken kunnen hebben?
Ik heb dit ook altijd bij langere hikes (en ben ook lactose intolerant), bij mij komt het sterk door (te) veel noten eten.
Maar wat jij beschrijft vind ik niet alleen meer een verkoudheid hoor. Sowieso lijkt koorts me een legitieme reden om je ziek te melden?
De laatste twee keer dat ik echt verkouden was, had ik last van mijn evenwichtsorgaan, draaide alles en kon ik alleen maar overgeven. Dus dat leek me wel een goede reden
Ach ja, ervaar ik ook eens hoe het voelt om dronken te zijn.
Maar koorts en bijholteontsteking vind ik wel weer heftig hoor.
Ik heb een keer dubbele bijholteontsteking gehad en ik ging helemaal kapot. Zo’n fakking koppijn bij elke beweging.
Bijholteontsteking is echt naar en daar blijf ik wel voor thuis. En ik vind ook wel koorts = ziek. Dus ik vind je zeker geen aansteller!
Jouw verkoudheid is ook mijn soort verkoudheid, maar vind t ook altijd wat lastig ben ik ziek of ben ik verkouden. En vaak is het juist in het begin van de dag wel oké en denk je oké we gaan en aan t eind van de dag denk je, dat doen we nooit meer
Ik denk dat ‘verkoudheid’ een heel spectrum omvat en dat niet iedereen altijd even ‘erg’ verkouden is, maar mensen zien bij ‘verkoudheid’ alleen een beetje niezen en snotteren voor zich, terwijl dat maar één uiterste van het spectrum is. Ik heb op mijn afdeling ook mensen die van een verkoudheidsvirus zo onderuit gaan dat ze aan een beademingsmachine moeten (dat zijn wel mensen met een voorgeschiedenis, dat gebeurt niet zomaar), dat is het andere uiterste.
Op welk punt van het spectrum jij je dan ziek meldt op je werk lijkt me aan jou om in te schatten, dat ligt voor iedereen anders denk ik.
Waarom zou je als je verkouden bent over het algemeen niet ziek zijn?
Het is een (virus) waar je ziek van kan worden. En jij bent dan even goed “ziek”
En als jij je niet in staat voelt om te werken dan is dat gewoon zo!
Stel collega’s vragen er naar. Dan zeg je toch gewoon dat je koorts had en onstekingen? En je voelde je je gewoon echt beroerd. Dan is daar toch niets aan gelogen?
Jouw verhaal klinkt zo’n beetje hetzelfde als wat mijn zus altijd heeft/had als ze verkouden is. Bij mij begint het precies hetzelfde, maar gaat het altijd veel sneller over. Nu is zij altijd al “gevoeliger” geweest maar haar immuunsysteem helpt ook niet. Ze heeft inmiddels als volwassene haar amandelen laten verwijderen, inclusief tongamandelen, en twee zijn gewoon terug gegroeid!
Mijn moeder en haar zus zijn overigens net zo; moeder hetzelfde als ik, tante hetzelfde als mijn zus.
Ik vind het wel altijd interessant dat mijn moeder en ik meer zijn van de natuur* zijn beloop laten en zus en tante grijpen altijd direct naar neussprays en weet ik veel wat.
*Veel thee met honing (soms zelfs theelepels honing tussendoor als je echt last van je keel hebt), uien naast je kussen in bed, veel snuiten en veel stomen.
Verkoudheid duurt bij mij 2 dagen… dag 0 keelpijn gevoel of er “iets” zit en beetje irritatie hoog achterin je keel net achter je huig, vaak wat moe en lichte hoofdpijn. Niks aan de hand maar vroeg naar bed! Volgende dag (dag 1 dus) neus dicht, maar voel me prima en keelpijn is weg. Dag 2 neus is open, snot komt vrij, af en toe snuiten verder nergens last van. Dag 3 is het echt over.
Soms doorloop ik deze cyclus zelfs in 1 dag. Maar ik denk niet dat iemand zich ooit daarmee ziek meldt. Als een collega zich ziekmeldt met verkoudheid denk ik ook niet dat ze bovenstaand doormaken, maar echt kop vol snot, weinig lucht krijgen, gammel voelen, geen eetlust, te moe om te douchen/lezen/tv te kijken etc
Kan er iets specifiek gedaan worden als je een hoge bloeddruk hebt? En dan specifiek se bovenstuk?
Er kan altijd iets gedaan worden, wat is afhankelijk van de oorzaak.
Voorbeelden zijn leefstijlaanpassingen, medicatie, in zeldzamere gevallen operaties om de oorzaak weg te nemen.