Het grote medische vragen-topic #2

Ik adviseer je echt om te bellen naar de HAP hiermee. Dat pijnstilling werkt is fijn, maar betekent NIET dat er niets aan de hand is. Het kan een blindedarmontsteking zijn, maar zeker ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (je probeert toch zwanger te worden als ik t goed onthouden heb?) of een gedraaide eierstok. Daar moet dan diréct iets aan gedaan worden. Als je te lang wacht ben je echt alleen maar verder van huis. Succes.

Edit: acute pijn in je buik die je moet weg puffen classificeert wat mij betreft als “ernstige spoed” en mag je die keuzeoptie in t bandje gewoon voor kiezen, zeker als er gewoon geen andere mogelijkheid is om een arts te spreken :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Ik ga zo gelijk HA bellen, pijn is minder maar nog lang niet weg. Dankjewel :heart:

2 likes

Hoe gaat het nu met je?

Weg

Blijkbaar had ik bij de HAP langer aan de lijn moeten blijven hangen en kreeg ik wel iemand te spreken… was aan het bandje niet duidelijk, maar goed. Ben m’n bed weer in :white_heart:

6 likes

Zo, maar ik heb voor het eerst diclofenac. Werkt als een tiet, wat een verademing :sweat_smile: heb mijn slaap goed ingehaald vandaag.

3 likes

Hoe ziet er slijm eruit? Wit? Heel? Groen?
Niet iedereen wordt echt doodziek van een longontsteking. Sommige met name ouderen merken het nauwelijks op.
Je zou het nog een paar dagen kunnen aankijken. Mocht je bv na de weekend nog benauwd blijven kun je wel om een kuurtje AB vragen. Het klinkt als een virus maar diegene die langer dan een week klachten houden zijn at risk voor een bacteriële supetinfectie (dwz dat door het aantasten van je slijmvlies door het virus je gevoeliger bent voor bact).

1 like

Bij mij stond in de uitnodigingsbrief van de griepprik ook dat er 2 weken tussen die prik & een coronavaccinatie moet zitten. Gaat het niet lukken om de booster een paar dagen uit te stellen?

Op m’n werk was het 1 week. Kan je niet op je werk navragen of ze een richtlijn hebben?

Er moet één week tussen de griepvaccinatie en de boostervaccinatie zitten wanneer je eerst de griepvaccinatie hebt gehad. Wanneer je eerst de boostervaccinatie hebt gekregen, moet er wel twee weken tussen de griepvaccinatie en de boostervaccinatie zitten.

Deze informatie kreeg ik vanuit mijn werk (zorgorganisatie).

2 likes

Hoe gaat het nu met je?!

Niet zo best :pensive: maar wel beter dan woensdagavond!

Geen idee of dit het juiste topic is. Hebben mensen hier ervaring met een daglicht lamp?

Oh jeetje! Ben je al gezien en geholpen?

2 likes

Ja, verliep alleen niet zo soepel maar heb pijnstilling en een flinke 10 daagse kuur :weary:

Binnen 24 A. 48 uur.

1 like

Weet iemand hier of je antibiotica met diclofenac mag combineren?

Ik heb al enkele weken pulserende tinnitus Het begon met mijn ook wat dicht zat en nu doet het ook met slikken mijn bij mijn kaak en hoor ik de hele dag mijn oor kloppen. Echt om gek van te worden, ben ook nog steeds dovig aan dat oor dus ik hoop zo dat de dokter maandag tijd heeft. Ben ook zo bang want ik had natuurlijk weer allemaal dingen gelezen op google, terwijl ik 100% zeker weet dat het komt door mijn dichte oor (door eigen schuld, wattenstaafje gebruikt diep in mijn oor) wordt er echt lijp van. Is er iets waardoor ik het minder kan laten worden?

Mag! 3x per dag 50mg diclofenac met 4x per dag 1000mg paracetamol voor de pijn, antibiotica ter bestrijding van t beestje. Beterschap!

1 like

Dankje! Had even stress haha

3 likes

Druppelen met olie, wordt je oorsmeer zachter van. Bij mij loopt na een dag of drie dan mijn oor wat leeg.

1 like