Het grote medische vragen-topic #2

Bij mij werkt de gember shampoo van de Body Shop heel goed daartegen!

2 likes

Ik zweer bij de itchy/flaky scalp shampoo van Philip Kingsley. De gembershampoo werkte bij mij helaas niet…

2 likes

Ik wil nog even terugkoppelen dat mijn magnesiumpillen echt heeel goed helpen tegen trillend ooglid! Heb ze pas 3 dagen gebruikt en eigenlijk sinds de eerste dosis niks meer gevoeld :hugs:

5 likes

Meh ik heb sinds zaterdag veel pijn aan een oud iets. Maar vind t zo stom om de dokter daarvoor te bellen. Ten eerste vind ik dat ik t minstens wel een week moet geven, ten tweede kan ik als ik loop zonder af te wikkelen gewoon wel lopen met lichte pijn en ten derde kan ik moeilijk aankomen met ja ik liep en toen besloot ie dat ik te dik was voor m.
Denk eerlijk gezegd dat ik over een week alsnog de dokter niet zou bellen omdat ik niet in zie wat die kan doen. Mn pees is heus niet na 17 jaar opeens weer gescheurd(heb gecheckt) dus t is gewoon zeikerij van m. Maar wel kut.

Mocht iemand een idee hebben wat veel pijn bij t afwikkelen ten hoogte van de grote teen pees kan zijn, let me know.

Ontsteking, overbelasting, toch een klein scheurtje… Ik krijg zelf stijve gewrichten van de kou en heb dan oa veel pijn bij het afwikkelen van een teen die toch al stijver is door een oude blessure. Warm houden, stevige schoenen dragen en opwarmen voor een wandeling (door voorzichtig te wrijven) helpt. Heb je destijds oefeningen oid gekregen? Misschien kan je dat voorzichtig oppakken? En als je er last van blijft houden, sowieso mee naar de huisarts gaan.

1 like

Welke slik je? Magnesium citraat 400?

3 likes

Heb nog gebeld en ze hebben in urine de nierbekken ontsteking gevonden, bloed hebben ze getest op ontstekingswaarde en die waren ook net wat hoger. Dus ga er ook maar gewoon vanuit dat het is, menstruatie kan ook door de spanning/ziek zijn even uitblijven. Het zit me alleen gewoon niet lekker hoe het allemaal gelopen is, maar goed dat moet ik los laten.

Klopt idd

2 eetlepels appelazijn met 250ml water doet wonderen

Oh sorry, ik vertel een half verhaal. Eerst wassen met shampoo en dan dat appelazijnwater over je hoofd gieten. 2 min laten intrekken en dan uitspoelen!

1 like

In ieder geval meteen stoppen met head en shoulders!

4 likes

Is er iemand met mastopathie die ik via pb iets mag vragen?

Sorry ben ik weer, ik ben vrijdag begonnen met antibiotica maar merk echt heel weinig vooruitgang :pensive: Zouden jullie HA bellen voor advies of even wachten tot ik over de helft ben (vanaf morgen). Of ben ik sowieso te ongeduldig? Menstruatie blijft ook uit…

Waar ben je het voor? Ip zou je binnen 48 uur effect moet werken. Als je nog steeds koorts houdt moet je wel even bellen.

Hebben ze ook een kweek van je urine gemaakt of dat niet? Ik zou bellen, je zou wel iets van verbetering moeten merken. Misschien heb je een verkeerde kuur voor je bacterie… Naar dat het nog niet echt opknapt, beterschap gewenst!

Ja die hebben ze, daar kwam de ontsteking uit @Broodrooster. Heb verder geen koorts, vanaf begin al niet. Blijf pijn houden in m’n buik/zij/rug, minder als vorige week maar wel genoeg om met constant te voelen.

Als ze het hebben opgestuurd naar het lab kunnen ze ook kijken of de bacterie die je hebt resistent is voor de AB die je hebt voorgeschreven. Als het niet opknapt zou ik wel even bellen, nierbekkenontsteking is echt geen pretje.

3 likes

Ohja je had een nierbekkenontsteking hè? Zou wel gewoon overleggen met de huisarts!

Ik ben 7,5 week geleden bevallen. Vorige week maandag (exact 6 weken na bevalling) ben ik begonnen met de minipil. Afgelopen dinsdag had ik s’ochtends ineens een mini beetje bloed bij het afvegen. Die middag voor het eerst sinds bevalling weer seks gehad, voelde een beetje stroef maar was niet echt pijnlijk. Sindsdien heb ik wel meer bloedverlies, met name donker roze afscheiding. Nu zoveel dat ik ga twijfelen of het geen menstruatie is, maar dat lijkt me wel heel erg vroeg (ik geef ook borstvoeding) en bovendien ben ik net weer aan de pil. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb verder geen buikpijn ofzo.

@Blush Hoe gaat het nu met je?