Ervaren verpleegkundigen doen dat vaak in een handomdraai. Het aanprikken van een vat merk je wel maar daarna blijft alleen het buisje over en hoort het geen pijn meer te doen.
Ja wat tessel hierboven zegt; je merkt het prikje even maar het doet daarna geen pijn. Bij mij deden ze alle voorbereidingen (zoals het plaatsen van de infuuscanule) van tevoren op de soort van uitslaapkamer. Het toedienen van de medicatie gebeurt dan later als het onderzoek echt begint. Je kunt het ook zeker aangeven aan de verpleegkundigen dat je het spannend of eng vindt, daar houden ze in mijn ervaring altijd wel goed rekening mee.
De voorbereiding met heel veel poepen vind ik het vreselijkst. Maar het onderzoek zelf merk je er eigenlijk niks van. De MDL artsen houden wel van voldoende anasthesie. Je krijgt infuus op uitslaapkamer, gaat naar de scopiekamer, daar verdoving en pijnstilling en vervolgens slaap je weer uit op de uitslaapkamer. Succes!
Uit pure nieuwsgierigheid: ik meende gelezen te hebben (dacht zelfs in dit topic of iig ergens op het forum maar kan het niet terugvinden) dat je, als je ongesteld bent, meer bloed verliest als je meer beweegt, dus bijvoorbeeld als je gaat sporten. Ik merk ook dat ik meer last van krampen heb als ik iets ga doen t.o.v. wanneer ik rustig op de bank blijf zitten en dan daarna ook meer bloed verloren heb. Is het dan ook zo dat je ongesteldheid korter duurt als je meer beweegt en dus meer bloed verliest in kortere tijd? Sorry als de vraag heel dom is maar heb hier verder 0 verstand van
vraagje.
ik prik al 2 dagen nuchter 4.0
ik ben niet bekend met diabetes. Moet ik hiervoor de dokter bellen? Of kan het toeval zijn of zal dit gewoon mijn waarde zijn?
Dat lijkt mij een hele normale waarde. >3 word ik niet heel warm van.
bedankt. ja google geeft aan dat hij boven de 4,5 hoort te zijn.
Is een prachtige waarde.
Ik heb zojuist mijn dikke teen gestoten en nu komt er bloed langs de nagel en doet het pijn 😵💫
Het lijkt alsof hij los zit. Wat kan ik het beste doen? Ik probeer te koelen maar dat doet nog meer pijn door de druk
Huisartsenpost bellen!
He meen je dit? Bij een gestoten teen?
Laat jij je nagel gewoon zo aan je teen bungelen dan? Als je nagel loszit zou ik wel langsgaan ja.
Haha ja dat groeit wel weer aan toch, ik zou er iig niet meteen de huisarts voor bellen nee.
Misschien als de pijn na een paar dagen niet verminderd of erger wordt.
Zit net met mijn vriend series te kijken ziet hij ineens dit:
Herkent iemand dit? Jeukt ook beetje zegt hij.
Ja galbultjes denk ik idd
Heb al wel gezegd hoor als niet beter is over paar dagen dat hij toch eens naar de huisarts moet maar dacht vraag hier ook even want vaak zijn er hier wel meiden die dingen herkennen. Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Zijn galbulten. Je kan bij de drogist hooikoorts tabletten kopen. Helpen ook hiervoor. Bij andere bijkomende klachten (braken, kortademig, dikke tong: kortom enge dingen) contact met de huisartsenpost opnemen
Thanks heb het meteen doorgegeven.
@June88 & de rest:
Ik heb even afgewacht met bellen. Het is niet dik of blauw geworden en ik kan er gewoon op lopen. Dus het zal wel goed zijn
De pijn was verschrikkelijk. Maar nu ook minder. Alleen is schoenen aandoen echt rot.
Ik ben benieuwd hoe het gaat groeien. Anders kan ik altijd de huisarts nog even laten kijken.
Meestal gaat het vanzelf weg! Ik heb het bijv als ik een spijkerbroek draag en het regent heel hard en soms gewoon ineens. Dan is het ook ineens weer weg. Het is irritant maar niet per se schadelijk