Het grote medische vragen-topic #2

Ik heb deze

2 likes

Ik heb hier goede ervaringen mee!

3 likes

Bedoelde dat het zonder recept te verkrijgen is, wordt voornamelijk via internet verkocht, bv onderstaande site.

Het is wel een ander product dan voorheen, in de originele zat melkzuur en ureum en in de nieuwe zit alleen ureum.

2 likes

Dank je wel, ik ga even op de site kijken!

3 likes

Superlief, dankjewel! Ik ga het even doorsturen aan mijn hulptroepen want zelf lezen lukt niet. Dit gesprek bij de huisarts was zo intensief geweest dat het me nog niet gelukt was om een update te geven hier.

Ook @Broodrooster @Hectometer en @TanteBetje @Acquiesce : Ik was heel gespannen en emotioneel en merkte dat de huisarts het daardoor ook spannend vond. We zijn een uur binnen geweest, ondanks dat het heftig was, was het het wel waard. Het was een goed gesprek, ik ben echt gehoord.

Ik heb kalmerings medicatie gekregen zodat ik bij hevige emoties wat rustiger kan blijven en zorg dat ik kan slapen. Mijn vragen zijn beantwoord .er wordt een multidisciplinair team opgesteld om me verder te helpen. Het duurt nog even voor ik daar terecht kan tot die tijd ga ik naar psychosomatische fysiotherapie ter overbrugging.

Verder mag ik nog minder doen dan ik al mocht. Ook schermloos vermaak waar ik over na moet denken zoals puzzels mogen niet en beter ook niet lezen en schrijven op papier zolang de klachten niet zakken. Het is heel ingrijpend de wereld wordt heel klein.

Zo’n intensief gesprek van een uur kan ik normaal helemaal niet nu. De adrenaline heeft me overeind gehouden. Ik had hoofdpijn en zag zwarte vlekken maar was nog steeds niet misselijk. Totdat we het gesprek afrondden en ik alleen nog maar uit kon brengen: Dit gaat niet goed. Ik moet naar buiten. Nu. Ik ben hoestend en kokhalzend de spreekkamer uit gerend. Buiten probeerde mijn maag zich te legen en zakte ik huilend door mijn benen. Op de stoep voor de huisartsenpraktijk. als het niet zo ellendig was geweest was het een hele mooie dramatische scène voor een film. Goddank was ik niet alleen.

Sindsdien zijn de klachten nog erger, dat was te verwachten natuurlijk ik heb alle grenzen genegeerd om dit gesprek te kunnen voeren. Toch was het het waard.

17 likes

Heel blij voor je dat je verder geholpen wordt met toch een multidisciplinair team en psychosomatische hulp. Heel naar maar ook begrijpelijk dat zo’n lang gesprek eigenlijk teveel zou zijn. Heel veel sterkte aankomende periode. :heart:

2 likes

Mijn broertjes gebruikten altijd Calmurid vanwege een huidaandoening en zij gebruiken nu deze van de DM in duitsland. Hij werkt volgens hen net zo goed, smeert makkelijk uit en kost iets van 3 euro per fles. Heb hem zelf ook wel eens gebruikt toen ik een extreem droge huid had en ik ben ook enthousiast.

4 likes

Dankjewel voor je adviezen en het meedenken. Om te verklaren waar ik mijn kennis vandaan had bij de huisarts heb ik Bo (a.k.a. @Broodrooster) verzonnen: een kennis die in het ziekenhuis werkt en wat voor me had rond gevraagd haha.

25 likes

Hahaha :rofl: awww! Nou ben echt blij dat ik je heb kunnen helpen.

5 likes

Hahahaha wat goed! Hopelijk heb je snel goede hulp.

1 like

Ik heb een haat/liefde verhouding met dit spul. Werkt supergoed maar plakt zo erg :cry:

Ik weet niet waarvoor je het gebruikt, maar ik gebruik voor hele schrale, droge plekjes de ureum 10% creme van het huismerk van de Kruidvat en die vind ik echt dikke prima! Misschien ingrediëntenlijst/hulpstoffen eens vergelijken of het verder ook overeenkomt? Hij is niet zo duur dus misschien eens het proberen waard.

2 likes

Dat vind ik sowieso van veel bodylotion :sweat_smile: vind deze fijner in gebruik dan calmurid maar hij moet wel even intrekken

Ik ken deze winkel niet, maar ik zal eens op de site kijken. Maar als ik het zo lees, ook wat Lula zegt, is het meer een bodylotion?

@Acquiesce ik heb constitutioneel eczeem, en deze zalf verrichte wonderen met mijn handen. Maar er zat dus ook melkzuur in en volgens mij zit dat niet in de producten die nu genoemd zijn.

Maar bedankt voor de tips! Bij mijn eerste zoekactie zag ik alleen maar staan dat de oude niet meer leverbaar is. Maar ik ga kijken of ik via mijn huisarts of apotheek aan de nieuwe Calmurid kan komen en daarna kan ik alsnog de andere producten uitproberen.

2 likes

Ja qua consistentie is het wat dunner maar de werking is hetzelfde als calmurid (voor waar mijn broertjes last van hebben in ieder geval, voor eczeem weet ik het niet). Hopelijk vind je een goede nieuwe crème!

En de Cerave SA anti-ruwe huidcreme?
Is met ureum en salicylzuur en LHA

(Ik gebruik deze crème niet maar ben wel fan van Cerave door huidproblemen en exceem)

1 like

Besteld! Ben benieuwd. Dankjulliewel!

1 like

Als jij last hebt van menstruatieklachten dan mag je naar de huisarts. Jij bepaalt zelf of je klachten normaal zijn.
Dus ik zou een afspraak maken

30 likes

Het is goed met lui die dat zeggen op het internet. Als jij last hebt naast goed gebruik van pijnmedicatie (dus ongeveer de maximale dosering per dag aanhouden) is het minstens een huisartsenbezoek waard! Misschien zelfs een verwijzing naar een gynaecoloog.

1 like

Mocht je de vraag stellen omdat je endometriose vermoed, kun je ook een test invullen en deze meenemen als extra motivatie om je klachten te bespreken.

https://endometrioseinbalans.nl/doe-de-zelftest/

Bij de eerste link staan vragen over een kinderwens, bij de tweede niet.
Zou je terecht kunnen bij de arts die je operatie heeft uitgevoerd?

2 likes