Het grote medische vragen-topic #2

Als het rosacae is, staat op deze site ook betrouwbare info over wat het precies is en waar je op kan letten. Site van een gediplomeerd huidtherapeute.

2 likes

Sinds mijn vaccinatie (8 dagen terug) heb ik een soort spierpijn onder mijn linker oksel/het hele spiergebied daar/richting hartgebied. Lymfe was twee dagen dik na vaccinatie en daarna weer normaal.

Ik dacht ook eerst dat het mijn hart was, maar het is echt het hele gebied bij mijn oksel. Het is voornamelijk irritant en pijnlijk, maar niet gevaarlijk oid. Iemand hier ervaring mee? Of is het gewoon mijn immuunsysteem die een beetje op hol was geslagen? :grin:

Ga maandag ws sowieso de huisarts even bellen, maar vroeg me af of meerdere mensen dit hadden.

1 like

Ja heel veel mensen hadden daar last van, ook als je je terugleest in het caronatopic. Was ook in het nieuws pas dat dat veel voorkwam als bijwerking

1 like

Had het idd gelezen dat meerdere mensen er paar dagen last van hadden. Maar maakte me zorgen omdat het al ‘wat’ langer duurde dan paar dagen. Naja, ik bel sowieso even de huisarts maandag voor advies. Maar lief dat je meedenkt :heart:

2 likes

Opgezette klieren en pijnklachten na Corona vaccin kunnen echt wel weken tot maanden aanwezig blijven (in de oksel van de arm waarin je geprikt bent). Maar als je je ook zorgen om je hart maakt is het goed om je huisarts even te bellen!

2 likes

Oh dat wist ik niet. Goed om te weten! Ga ik sowieso doen, dankjewel!

1 like

en @Feather nog bedankt voor jullie antwoorden!. Hij wordt morgen gebeld en wachten het maar gewoon even af.

1 like

Het voelt echt als een terugkerend thema van mij op het forum maar ik heb gewoon alweer blaasontsteking en ik word er echt schijtziek van. Ik neem al alle voorzorgsmaatregelen waaronder altijd plassen na de seks (en alle andere bekende dingen) maar eigenlijk iedere keer krijg ik blaasontsteking de dag nadat ik seks heb gehad. Is gewoon geen toeval meer. Gelukkig niet na iedere keer seks maar wel 1x in de zoveel weken. Ze zien me alweer aankomen bij de huisarts, denk dat ik maar eens een afspraak moet maken ipv urine inleveren bij de assistente :sweat: Huisarts is in het verleden begonnen over een onderhoudskuur antibiotica (preventief slikken) en ik wilde dit nooit want is wel een heftige maatregel, heeft iemand hier ervaring mee?

1 like

Slik je ook standaard pillen ter ondersteuning? Dus geen AB maar er worden er hier regelmatig wat genoemd, kom er nu even niet op. Niet alleen cranberry in ieder geval

1 like

Ja ik slik d-mannose! Denk dat je dat bedoelt?

Oja, en ik zorg dat ik niet plas voor de seks, zodat ik iets om uit te plassen heb erna. Natuurlijk niet als ik een volle blaas heb want ophouden is ook niet goed, maar zelfs daar denk ik al over na…

Ja precies! Jammer, ik hoopte dat je deze oplossing nog over het hoofd had gezien en je uitkomst kon bieden. Zou dan zeker een keer het gesprek aangaan met de huisarts, wellicht heeft hij nog andere ideeën dan de antibiotica

1 like

Wellicht een doorverwijzing naar de uroloog vragen?
Zij kunnen ook onderzoeken waarom het zo vaak terugkomt. En een gerichtere behandelplan opstellen

2 likes

Eens hiermee. Wij zien best wel ellende voorbij komen van AB als onderhoud (met complicaties id longen). Dus eerst laten uitzoeken waarom je vaak een blaasontsteking hebt en dan een weloverwogen beslissing maken.

3 likes

Dat bevestigd al helemaal mijn keuze om het niet te willen. Ook @Madam-Mikmak bedankt, ik ga een afspraak maken zodra de assistente bereikbaar is.

1 like

Hoe snel werkt een pil van mebenzadol tegen aarswormen, oftewel wanneer gaat die jeuk verdwijnen? Ik heb begin van de middag een pil geslikt.

Tip van flip: Was je handen stuk! Doe je het niet voor corona, doe het dan om aarswormen te voorkomen want meine güte wat een ellende.

Twee weken lang kids met buikgriep. En van al dat poep opruimen, kreeg ik dit als cadeautje

1 like

Wat ook kan helpen is dat hij voor seks zijn handen wast. En checken op een SOA nog een optie?

Goeie, dat eerste! Zal die met alle liefde doen want hij vindt het ook kut voor mij. Ik ben 6 jaar samen met m’n vriend en kan me niet voorstellen dat hij een SOA heeft opgelopen bij iemand anders maar volgens mij denken alle partners dat haha, dus ik neem je advies zeker ter harte en ga dat checken. Thanks :heart:

1 like

Graag gedaan! Soms kan chlamydia een tijd sluimeren (ook zonder dat er iemand is vreemdgegaan :wink:)

1 like

Ik zou graag zo nu en dan mijn hartslag willen meten, vooral om te kijken bij welke activiteit hij omhoog schiet. Eerst wilde ik een bloeddrukmeter kopen maar nu denk ik aan een saturatiemeter. Heeft hier ook iemand zo’n apparaat? Of een bepaald merk wat je kan aanbevelen?

Kan je dan niet beter een sporthorloge kopen? Ik heb een Xiaomi mi band, kostte €20 ongeveer, die meet elke 10 seconden 24 uur per dag mijn hartslag. Anders moet je steeds die saturatiemeter bij je dragen en dan weet je alsnog alleen iets over de momenten dat je er zelf aan denkt om hem op je vinger te zetten.

2 likes