Het grote medische vragen-topic #2

En @Merel
Ah fijn, dan wacht ik tot mijn volgende gewone controle!

Kan gewoon. Meestal begint eczeem op jongere leeftijd, maar soms ook niet. Ik kreeg op m’n 26e ineens eczeem aan m’n lippen. Als kind heb ik nooit eczeem gehad en het zit ook niet in de familie. Met zalf is het prima onder controle te houden, maar als ik ermee stop of minder, speelt het altijd weer op. Ik vond het ook niet logisch maar het is nu eenmaal zo.

Ah oke! Thanks voor je reactie. Ik mocht het max twee weken gebruiken, daarna evt een vette zalf erop… Op je lip lijkt mij ook vervelend…

In het mommybloggerstopic gaat t over infuus met vocht en nu bedenk ik me dat ik dit heb gehad met mijn bevalling. Maar op een bepaald moment ging ik juist heel veel vocht vasthouden (dat ‘armbandje’ begon te knellen bijv). Hoe kan dat?

Kun je bij het vermoeden van een verzakking een bekkenfysiotherapeut contacten? Of beter iemand anders?

Heeft iemand ervaring met een te snelle schildklier? Moet je echt je hele leven medicatie of kan je je schildklier ook terugkeren zonder medicatie? Ik heb net gehoord dat m’n schildklier te snel werkt, binnenkort langs de huisarts voor meer informatie maar ben benieuwd naar ervaringen.

Hangt er een beetje van af wat de oorzaak is van de te snel werkende schildklier.

Ja, misschien moet ik ook even het gesprek met de huisarts afwachten (assistente belde alleen dat ik moet langs komen).

1 like

Kan het kwaad om van de een op de andere dag de anticonceptiepil van een ander merk te gaan slikken? Dus zonder stopweek zeg maar. Ik kreeg bij de apotheek een ander merk mee want de pil die ik normaal slik was niet op voorraad, er werd verder niets over gezegd maar wil het toch graag zeker weten.

Wat vervelend zeg! Mijn vader heeft dit ook gehad. Hij viel onwijs veel af en was mega moe. Hij bracht mij toen met de fiets naar school, maar kon niet mee fietsen tot aan school, want dan was hij te moe.
Bij hem hebben ze toen met medicijnen zijn schildklier stilgelegd. Dan moest hij iedere dag medicijnen slikken. Vervolgens na een x aantal maanden (volgens mij 3/4) gingen ze proberen hem weer ‘op te starten’. Dat is goed gelukt en nu werkt zijn schildklier zonder medicijnen gewoon naar behoren.

1 like

Als het dezelfde werkzame stoffen heeft maakt het niets uit, is mij gezegd. Dus merk A 0.03/0.15 en merk B 0.03/0.15. Ik had ook een ander merk meegekregen, maar mocht dat direct slikken en was ook veilig meteen/nog steeds.

2 likes

Is het normaal dat je vaginale geur verandert na bevalling? Een tweede bevalling, na de eerste had ik geen last hiervan.

Het is niet dat het echt stinkt, maar het is een meer aanwezige geur. Het is nu 4 maanden na bevalling en het is me sinds vorige week opgevallen. Is dit herkenbaar.voor sommigen? Gaat het terug naar normaal?
Het is geen schimmel of infectie.

Bij mij begon het ook met oa deze klachten. Dit geeft hoop!

1 like

Heeft er iemand ervaring met het laten laseren van eye Floaters/mouches volantes? Ik heb gisteren een oogonderzoek gehad en gelukkig was er verder niets aan de hand. Het advies was om er mee te leren leven. Ik heb er echter (vooral) tijdens het werk heel veel last van, dus overweeg om naar een intake gesprek te gaan. Er is 1 oohagarts in Diemen die dit doet. De optometrist had wisselende verhalen gehoord, dus misschien dat iemand hier ervaring heeft.

Heeft er iemand wellicht tips? Niet afgelopen zondag, maar daarvoor had ik ineens grote, harde ontlasting waardoor er een scheurtje in mijn anus is ontstaan (gevolg helder rood bloed en pijn. Ik voelde het zeg maar letterlijk scheuren) Nu heb ik steeds normale ontlasting, maar het wondje scheurt iedere keer weer opnieuw open, omdat er natuurlijk steeds wat langs komt. Hoe kan ik hier nu het beste vanaf komen?

Kan je niet zo heel veel aan doen, behalve zorgen dat je ontlasting zo zacht mogelijk blijft. Dus veel drinken, veel vezels eten en genoeg bewegen. En niet je ontlasting ophouden omdat je bang bent dat het pijn gaat doen, maar gewoon gelijk gaan. Als het toch aanhoudt, kan je naar de huisarts gaan, maar die kan ook niet meer doen dan eventueel wat geven wat de ontlasting zachter (macrogol of lactulose) of een creme dat het wat minder pijn doet, maar dat geneest op zich ook niet, dat is alleen symptoombestrijding.

1 like

Ik vermoed dat ik m’n trommelvlies heb gescheurd (door te hard snuiten terwijl ik helemaal vol zat, ja dom, maar wanhopig). Ik
Voelde een soort knap en daarna lucht ontsnappen via m’n oor… moet ik hiervoor de dokter bellen? Want t groeit vanzelf dicht toch

Ik heb dit door een botsing gehad en ben wel langs de huisarts geweest. Als het meer dan 50% gescheurd was, zou ik doorgestuurd moeten worden naar de KNO-arts.

Als ik m’n neus dichthield en “snoot”, ontsnapte er lucht uit m’n oor, daarom dacht ik inderdaad ook dat het gescheurd was (wat dus zo bleek te zijn)

Edit: ik moest overigens na 6 weken terugkomen om te kijken of het daadwerkelijk dicht was gegaan

Oké morgen maar ff bellen dus. Lig nu in bed op dat oor en doet ook zeer… mega kut dus

Ja zou zeker even bellen voor de zekerheid! Hoop dat je kan slapen, sterkte!