Het grote medische vragen-topic #2

Nope. Het is steeds meer pijn gaan doen, elke vezel uit m’n lijf lijkt er wel naar te wijzen van “he daar doet t zeer, voel dan.” Paracetamol werkte een uurtje en nu niet meer …

1 like

Een gescheurd trommelvlies doet doorgaans geen pijn na het scheuren: trommelvlies is immers gescheurd en de druk eraf. Ik denk eerder dat je misschien een ontsteking hebt en dat het op een andere manier via de buis van Eustachius even ontlucht is. Super kut, maar pijnstillers en neusspray helpen wel! En naar de huisarts kan nooit kwaad als je ongerust bent. Heb je een loopoor of verminderd gehoor?

Ja allebei. En volgens mij is er net iets “open” gegaan, want ik hoor steeds “bubbels” en knappen en lijkt alsof er dan heel veel uitstroomt ofzo terwijl er bijna niks uitkomt. Echt heel raar. Ga straks sowieso de huisarts bellen, maar 3 dagen geleden had ik ook gebeld omdat ik voorhoofdsholteontsteking vermoedde en toen zei ze dat ik maar lekker uit moest zieken, dus ik voel me ergens bezwaard om te gaan bellen

Die geluiden is meestal de buis van Eustachius voor zover ik herinner. Neusspray is een goede. Wel supervervelend om pijn te hebben in je hoofd, sterkte. Hoop dat je niet wakker bent door de pijn nu ook. En gewoon bellen als je je niet gerust voelt, daar is de huisarts voor. In het ergste geval is het een lekker simpel consult voor de huisarts, ook wel een keer fijn.

Ik heb nog helemaal niet geslapen vanaf 1:45 :sweat: ik voel nu wel wat eruit lopen, nou ja lekker allemaal haha

Te moe te functioneren, te misselijk op te slapen. Iemand tips om dit te voorkomen?
Heb hier laatste paar weken vaak last van. maar ben niet aan het piekeren als ik wakker lig

Helpt het om rustgevende muziek op te zetten?

2 likes

Goede tip! Ga is kijken of ik het kan uitproberen zonder gezeur van mijn man

Geen medisch onderbouwde tip maar misschien eens twee paracetamol nemen voor je gaat slapen. Ik slaap daar altijd beter op.

1 like

Oké ff vraagje, ik voel me sinds vorige week zaterdag al slecht, koorts, hoofd vol snot en gewoon echt lamlendig (kut woord). Maandag op dinsdagnacht niet kunnen slapen doordat m’n hoofd extreem vol zat met snot, dokter gebeld, maar die assistente zei 4 dagen koorts is normaal, gewoon beetje uitzieken met neusspray. Prima.
De hele week op en af koorts en dan weer wat beter gevoeld.
Donderdag op vrijdagnacht niet geslapen door pijn in m’n oor. Vrijdag naar de dokter geweest, bleek oorontsteking, weg gegaan met de mededeling: ja het snot moet gewoon weg, haal een neusdouche en je bent ervan af. De pijn in m’n oor is minder (nog wel half doof en vol gevoel), elke nacht komt er nog wel wat bloed uit, maar ik blijf nu steeds elke avond koorts houden. Lig nu weer in bed met kleding aan, ik heb het gewoon zo koud nu. En m’n hoofd voelt bloedheet. Ik weet gewoon echt ff niet wat ik moet doen. De dokterspraktijk is volgende week gesloten, hij zei vrijdag ook dat als ik “volgende week” nog last had ik moest bellen. Maar op wat voor termijn? Dit zou dan in feite de 8e/9e dag koorts zijn… ibuprofen helpt ook nauwelijks.

Ik zou even de hap bellen.

Heb je nog geen antibiotica gehad? Pijn zwelling algeheel ziek zijn met koorts is juist een reden om naast oordruppels te behandelen met AB. Is het mogelijk om nu de HAP te bellen? Dan heb je een andere assistente en huisarts die je wellicht wel verder helpt.

@Nox @Broodrooster serieus? Ik heb hen dus die donderdagnacht met oorpijn ook gebeld, maar hoefde toen ook niet te komen. Ze willen me niet. Dus ik ben een soort van terughoudend daarmee?

En nee geen antibiotica, alleen neusdouche met zout.

1 like

Je zegt dat volgende week de huisartsenpraktijk dicht is toch? Dus zou je dan als je morgen belt een waarnemende huisarts krijgen, of begrijp ik je verkeerd? Want anders zou ik sowieso dat doen ook! Dan heb je in ieder geval een andere huisarts die er naar kijkt.

Nee aankomende week is het nog open, maar de week erna dicht. Dus vanaf 23 dec als ik het goed zeg!

Ik ga maar proberen te slapen en dan bel ik morgen de dokter wel weer. Kijken of ik mag komen :eyes::eyes::eyes:

1 like

Oh zo, dat is kak. Dan zou ik ook de hap bellen denk ik.

1 like

Ja. Overleggen met de hap kan altijd.
Ik vind persoonlijk dat al redelijk lange periode koorts hebt.

1 like

Ja dat kan zeker!

Zeeeeker! een vriendinnetje van mij heeft al sinds jongs af aan vaak blaasontsteking. En voor het gemak ga ik er vanuit dat ze geen seks heeft sinds haar kleuter zijnde…

2 likes

Hoe gaat het nu met je?