Een wat O.o
‘De klachten gaan bijna altijd over. Dit kan wel maanden duren.’
Oh top haha. Ging net zitten en even erop letten maar lijkt idd aan de voorkant te zitten de pijn, wat zou verklaren waarom ik er met lopen weinig van merk.
Ik vermoed dat ik last van hielspoor heb. Echt geen zin in
Ik heb regelmatig last van slijm achterin mijn neus/keel. Ik krijg het niet weg geslikt waardoor ik dan het gevoel krijg dat ik stik (beetje dramatisch wel). Soms lukt het ook niet goed om te slijken.Ik gebruik dan wel eens physiomer en dat helpt een beetje. Nu ik zwanger ben is het alleen maar erger geworden, helaas. Via Google vind ik vooral dat er niet veel aan te doen is en dat je zo weinig mogelijk moet ‘schrapen’. Je kunt eventueel wel doorverwezen worden naar de KNO-arts, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog dingen te proberen zijn die ik nog niet heb geprobeerd. Iemand ervaring hiermee? Ik heb mijn amandelen nog, trouwens.
Is dat dan ook zwangerschapsrhinitis? Ik heb er ook last van. Zo veel slijm in neus en keel en constant verstopt waardoor ademen door de neus echt lastig is Enige lichtpuntje is dat het na de bevalling weer weg gaat.
Ik heb het even opgezocht, maar geloof niet dat dit het is. Mijn neus zelf is wel in orde en niet verstopt o.i.d. Het gevoel zit echt in mijn keel/net boven de huig.
Klinkt wel vervelend, zeg! Hoop dat je er de komende tijd niet al te veel last van hebt.
Ja, zou kunnen. Maar ik denk dat het hoger zit en niet bij mijn strottenhoofd. Het zit boven mijn huig. Ik zie ook wel eens wat slijm zitten. Maar hoe dan ook bedankt!
Klinkt als post-nasal drip klachten. Je zou naar de huisarts kunnen gaan. Stomen helpt. Zout neusspray ook maar evt zou je ook corticosteroïden neusspray kunnen overwegen. Tzt naar de KNo arts die kan nog achter id keek holte kijken of er ergens een blokkade zit.
Bedankt! Ik zal eens horen bij de huisarts!
Ik heb sinds een aantal maanden last van aften in mijn mond en een opgezwollen lymfeklier aan één kant met name. Ik gebruik medicatie voor mijn astma (twee soorten pufjes) én wat medicatie voor een psychische aandoening waarvan in de bijsluiter staat dat een droge mond daarvan een bijwerking kan zijn. De laatste tijd heb ik vaak keelpijn en ik dacht dat dat kwam door die pufjes, dus let ik nu extra goed op het spoelen na gebruik. Maar het gaat toch niet helemaal weg. Zou het te maken kunnen hebben met die andere medicatie? Of is het iets anders? Ik heb er niet echt zoveel last van dat ik er mee naar de huisarts moet denk ik, maar ik Google me suf en kan eigenlijk niet precies vinden wat het nou is en hoe ik er van af kom.
Heeft koorts een functie?
Als mijn kind koorts heeft, maar er geen last van lijkt te hebben, geef ik vaak geen paracetamol omdat in mijn hoofd is beland dat koorts een functie heeft. Maar ik weet eigenlijk niet of ik daar goed aan doe, of dat ik net zo goed een zetpil kan geven.
Achtste groepers huilen niet: bij koorts zijn de soldaten in je lichaam aan het vechten tegen monstertjes (bacteriën etc) maar als het richting de 40 gaat altijd paracetamol omdat het lichaam (en vooral het brein) dan te warm wordt. Dan krijg je met eiwit stolling te maken toch?
Maar helpt de koorts bij het vechten, of is de koorts het resultaat van het vechten?
Want in die zin snap ik waarom er koorts is, je lichaam vecht tegen de ziekte, maar niet of het een oorzaak of gevolg is.
Het is beide. Het lichaam maakt de temperatuur hoger als reactie op een infectie omdat virussen en bacteriën minder goed leven in een hogere temperatuur. Maar de stofjes die bacteriën uitscheiden kunnen ook een temperatuursverhoging geven. Maar het kan geen kwaad om je dochter paracetamol te geven om de temp te verlagen. Daarmee werk je het vechten niet tegen, of zo.
Dat klinkt logisch! Bedankt
Thanks Diederik!
Wel bizar dat er nog zo weinig over bekend is terwijl het zoveel voorkomt, maar dat is met veel dingen natuurlijk zo.
Ik ben echt heel erg gevoelig voor licht. Als ik bijvoorbeeld in een lamp of in de zon kijk, dan zie ik minimaal een half uur nog flitsen voor m’n ogen. Geldt ook voor de weerspiegeling van de zon op een tv of een ander weerkaatsend object. Ik krijg dan meteen steken in m’n hoofd en hoofdpijn. Ik draag altijd een zonnebril in de auto maar heb het eigenlijk ook als ik niet in de auto zit. Het begint nu echt belemmerend te worden Ik heb al wat proberen op te zoeken en ben ook van plan om deze week langs een opticien te gaan, maar vroeg me af of een gewone bril hierbij kan helpen? Zijn er bepaalde glazen die dit kunnen verminderen? Misschien dat een van jullie hier ervaring mee heeft
In het “Stoppen met de pil” topic stelde iemand voor om hier de vraag te stellen:
Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil. Inmiddels ben ik 6 keer ongesteld geweest met cyclussen van tussen de 38 en 77 dagen, op dit moment zit ik zelfs al weer op 55 dagen. Wij hebben wel een kinderwens, maar zijn daar nog niet mee bezig. Ik vraag me af of dat ik het nog eventueel moet aankijken en dit straks misschien bij een kinderwensconsult bij de verloskundige moet gaan bespreken of dat ik al contact moet opnemen met de huisarts? Aangezien we nog niet proberen denk ik dat ze zal zeggen van we zien het wel als jullie gaan proberen oid. Maar de onregelmatigheid vind ik ook vrij vervelend 🥲 ik weet bijv. ook niet of de drie coronavaccins nog invloed gehad kunnen hebben?
Strikt genomen, volgens de huisartsenrichtlijnen, verwijst een huisarts na 1 jaar actief proberen bij lange cyclusduur. Ik denk dat het bij jou los van de kinderwens raadzaam is om naar de huisarts te gaan om te kijken wat hier gaande is, of dit mogelijk PCOS is bijvoorbeeld.
En ik denk niet dat de vaccins hier invloed op hebben gehad. Ovenschaal heeft hier een keer een duidelijke post over geschreven, zij ledge het goed uit en ik zoek het even op.
Deze: