Het grote medische vragen-topic #2

Nee klopt, die van K.ruidvat eigen merk (andere heb ik nog nooit geprobeerd) smaken naar niks. Tenminste als je ze meteen doorslikt. Weet niet wat er gebeurt als je hem langer op je tong houdt, kaar het heeft niet die vieze bittere paracetamol smaak in ieder geval.

Ze zijn alleen wel best groot, dus dat is wel een dingetje om rekening mee te houden

4 likes

Dankjewel!! Ik ga het proberen, de grootte maakt me meestal niet veel uit maar het is meer die smaak die vrij komt idd :nauseated_face:

1 like

Op elke hand eentje (voorlopig?).

Ik heb er verder niet veel verstand van hoor, maar mochten deze plekken lang blijven en niet dichtgaan/weggaan en eerder groter worden dan zou het zoiets kunnen zijn. Zeker als je meerder plekjes krijgt, dat kan blijkbaar overal zijn op je lijf. Hopelijk is het gewoon uitgedroogd en ben je er snel vanaf!

2 likes

Ja dat heb ik ook alleen niet per se kokhalzen, maar als ik die smaak proef is het net of mijn slikreflex er spontaan mee ophoudt. En dan wordt het natuurlijk alleen maar erger omdat dat kreng gaat smelten op je tong :sweat_smile:
Met die liquid caps heb ik dat nooit. Glijden zo ploep weg haha

Ik hou het in de gaten! Bedankt voor de tip.

2 likes

Stop het in een hap kwark of gekauwde banaan oid. Geleerd van m’n opa en vind het zo veel beter dan innemen met water.

2 likes

De ovalen zijn ook fijn, daar ga ik ook niet van kokhalzen.

3 likes

Hahahaha sorry, moet je dan eerst de banaan kauwen, uitspugen en je pil erin duwen? :joy:

1 like

Ehm haha nee je kauwt je banaan en vlak voor je je hap doorslikt stop je de pil erbij.

2 likes

Beste beschrijving ooit haha, idd alsof mijn keel denkt “lol wat is slikken” en daarna dus kokhalzen.

@Philo dankje, dat kan ik ook proberen, ben alleen bang dat mijn keel alsnog blokkeert als die weet dat die smaak kan komen haha

1 like

Herkenbaar hoor maar dan moet je gewoon de volgende lepel kwark of je banaan weer naar je mond doen en dan slik ik zelf echt vol automatische piloot door.

3 likes

Mijn amandelen zijn onstokken en dat is besmettelijk, maar wanneer is het niet meer besmettelijk? Is dat als ik stop met hoesten of direct na de kuur?

Avond ervoor al beginnen met spiegels opbouwen. Zo uitrekenen dat je ongeveer 1 uur voor de ingreep beide medicatie nog op hebt. Zo heb ik dat toen gedaan en stond bij ons ook in het folder.

3 likes

Thanks! Jouw ziekenhuis klinkt sowieso al een stuk informatiever dan de mijne, en ik vergeet ook vast veel te vragen aan de gyn :sweat_smile:.

Als ik een beetje gebogen zit of met mijn linkerzij iets geknikt zit, voelt het alsof er iets voor mijn linkerribben schuift, van onderaf. Dat voelt niet prettig maar doet geen pijn. Gister kon ik het een beetje voelen en terugdrukken en weer terug voor mijn ribben laten springen. Nu ben ik zwanger (21 weken) en voel ik het meer naarmate mijn buik groter wordt. Door het voelen gisteren voelen mijn linkerribben nu beurs aan. Ik ben van plan morgen de huisarts te bellen, maar ik vind het zo’n gek iets dat ik hoop dat ze me serieus nemen. Komt dit toevallig iemand bekend voor? Iemand een idee wat dit kan zijn?

1 like

Ik wou bijna zeggen, is het niet de baby die je voelt? Die kunnen heel raar liggen soms, ik had altijd 1 kind die bovenin de ‘hoek’ lag en moest ik altijd terug duwen.
Maar je ingewanden liggen natuurlijk helemaal in de verdrukking, misschien een darm die je voelde?

Dat dacht ik eerst ook, maar dat gaat toch niet op je rib liggen? Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb sinds een paar dagen flink last van mijn oksel en achter mijn kaak/oor, en kom net tot de conclusie dat het volgens mij opgezette klieren zijn, wel allemaal aan 1 kant. Had dit ook dagen na mijn booster, dat was begin januari. Kreeg vervolgens 5 weken geleden Corona en had het toen ook. Nu ben ik alweer 4 weken hersteld, maar nu dus ineens die klieren weer? Onder mijn oksel zit echt een flinke bult ook…

Kan dat vanwege booster of Corona zijn nog? Of moet ik aan iets anders denken?

Hmm ik hik ook al een paar dagen tegen m’n menstruatie aan met veel buikpijn en opgezette borsten. Lees ergens dat je klieren rondom je menstruatie ook op kunnen zetten? Kan dat het zijn?

Ik maak me een beetje zorgen :disappointed_relieved:

Je maag misschien? Gewoon even aankaarten bij je volgende controle of je huisarts. Had je al gebeld?

3 likes