Ja de bultjes verdwijnen, de jeuk lijkt over mijn lichaam te reizen. Vooral op mijn romp heb ik er last van.
Zou het een idee zijn om een beetje zelfdiagnose te doen en te kijken of antihistamine helpt?
Zo’n tablet kan zeker geen kwaad. Geef je nog borstvoeding ? Moet je even kijken of het daarmee samen gaat.
Nee geef ik niet, dan ga ik dat even doen. Bedankt voor het meedenken.
Als je echt moeite hebt met ademhalen moet je even de arts bellen.
Verder trachitol of andere keeltabletteh met lidocaine. Thee drinken. Koud water of lolly’s.
Ik ben bekend met angst- en paniek klachten. In verband met mijn hersenschudding moet ik ervoor zorgen dat mijn hoofd niet uit de bocht vliegt.
Daarom kreeg ik alprazolam van mijn huisarts. Zo kan ik incidentele paniek wat dempen. Dat werkt, maar alleen als ik het héél op tijd neem en dus nog niet echt in paniek ben en het is na 3 uur uitgewerkt.
Vervolgens kreeg ik oxazepam omdat dat langer zou werken. Ik lijk hier ongevoelig voor te zijn. Het doet helemaal niks, zelfs niet als ik er 2 ipv 1 neem.
Weet iemand iets van dit soort middelen? Kun je ongevoelig zijn voor zo’n middel? Is het nu handig om met de huisarts te bespreken dat ik bij alprazolam blijf, maar het elke 3 uur mag slikken ipv max 3 per dag? Of kunnen we beter nog een ander middel proberen en wat zou dan geschikt kunnen zijn?
Ter info: ik gebruik dit niet structureel, maar alleen als de situatie erom vraagt. Soms een week niet, soms 1x en soms 2x in de week. Maar zeker niet elke dag.
Ik heb oxazepam geslikt vanwege paniek en angsten. Het neemt nooit de gehele paniek en angst weg. Het haalt enkel de scherpe randjes er vanaf zodat het iets leefbaarder word. Misschien iets om te overleggen met je huisarts?
Ja, ik overleg het sowieso met mijn huisarts, maar soms is het fijn om al wat tips te hebben voor zo’n gesprek.
Therapie of andere oplossingen kunnen nu niet vanwege de hersenschudding. Ik kan nu helemaal niks, kan niet eens een vriendin bellen als ik overstuur ben. Dat is het probleem en daarom moeten we het een beetje in de hand zien te houden. Iets als een ontspannings- of ademhalingsoefening helpt me niet op zo’n moment.
En ik slik het niet zoveel dat er gewenning optreedt: oxazepam heb ik nu een paar x geprobeerd en daar heb ik nooit wat van gevoeld in tegenstelling tot de alprazolam. Ik hoef niet knock-out, maar ik weet hoe het voelt als het gedempt wordt. Alleen de oxazepam doet dat niet en de alprazolam maar heel kort.
Het kan wel dat de ene medicijn wel werkt bij jou en de andere niet. Dat heb je bv bij opiaten ook. Maar ik heb te weinig verstand van de pammetjes om je verder te helpen. Huisarts heeft daar wel veel verstand van.
Misschien beter tijdelijk een antidepressivum nemen dat ook werkt tegen angsten? Maar dan weet je ook dat je later weer moet stoppen en dat is soms ook best een ding.
Ja, dat is ook best iets om te overwegen. De balans is zo wankel nu.
Edit: even ingekort omdat het offtopic was en heel erg persoonlijk.
Is een revalidatietraject misschien iets voor jou? Paramedisch team dat met je meedenkt en weer grip geeft op je huidige situatie.
Vorig jaar heb ik, voor mijn eigen situatie, de tip gekregen om fysiek, mentaal en rust met elkaar af te wisselen. Elk half uur. Wellicht dat je er iets aan hebt
Dank, ik heb ergotherapie en pas het principe van afwisseling ook toe. Dat lukt gelukkig prima.
De wachtlijsten zijn vaak wel betrekkelijk lang (zeker als het via je zorgverzekering verloopt). Misschien kan er naar informeren geen kwaad? Kwaliteit/strategie is ook redelijk wisselend (sommige erg passief en gericht op leren leven met, zou ik niet aanraden).
Een antidepressivum hoeft niet altijd maar voor tijdelijke te zijn. Sommige slikken het jaren, soms ook hun hele leven lang.
Dus laat je niet afschrikken dat je er ook weer van af moet als anti depri jou helpt. @Amarens
Overigens werkt 0,5 alprazolam bij een paniekaanval mij wel. En echt wel 8/12 uur. Dus verschilt idd per lichaam. Ook wanneer je het inneemt ivm adrenaline etc.
Ja dat weet ik want ik slik het zelf ook al jarenlang. Maar hopelijk is dat bij amarens niet nodig en dan is het wel handig dat je op voorhand weet dat stoppen vervelend kan zijn.
Dat is waar.
Dankjewel voor je fijne reactie. Ik heb 0,25 mg voorgeschreven gekregen dus misschien werkt het daarom ook korter. Ik ga dinsdag even overleden met mijn huisarts.
Altijd verstandig dit aan te geven bij de huisarts idd. 0,25 doet bij mij ook niks.
Weet iemand hier hoeveel vitamine D je max kan slikken als een stootkuur? Ik heb een lage waarde, alleen mijn huisarts vind het prima. (38 gemeten, 59 is de ondergrens, 80-100 is wenselijk)
Ik heb al 75mg voor onderhoud.
Dankje voor je reactie. Ik heb nu dit gevonden inmiddels; https://www.grassrootshealth.net/project/dcalculator/?fbclid=IwAR38X89sqrW8DEjnHuaFyvVjyaa8vd0COvneHbh8X29e4npHEb5DsCFQhBU