Het grote medische vragen-topic #2

Ik vet ze snachts heel flink in met vaseline en overdag ook nog wat. Binnen een paar dagen is het dan helemaal genezen. Had er deze winter ook veel last van.

2 likes

tandenborstel / tandpasta vervangen?

1 like

Ik heb me vorige week verbrand en de wondjes gaan nu juist meer pijn doen ipv minder, en het lijkt een beetje geel/groen te zijn (geen vocht wat eruit komt). Moet ik dan ff langs de huisarts of is dit normaal? Dat geel/groene qua kleur kan normaal zijn bij het heling proces lees ik maar vind het opvallend dat de pijn rondom juist toeneemt.

Kan ook zijn dat ze geïnfecteerd zijn (krentenbaard) dan is het wel handig even de huisarts te bellen en een foto te sturen/ op het spreekuur te komen.

2 likes

ik denk dat ik hetzelfde heb idd, als ik mijn ogen draai dan beweegt het heen en weer, alleen bij mij valt het alleen juist meer op in het licht (maar het is altijd wel aanwezig helaas)!

1 like

Mijn dokter noemde het Mouches Volantes trouwens. Wel enorm balen dat je er last van hebt gekregen. Ik heb het nu 4 jaar denk ik en ik ben er gelukkig wel aan gewend geraakt, maar in het begin maakte ik me er wel zorgen om.

Het kan van alles zijn. Bv pech dat ze veel virussen oppakt. Of toch meer: Speelt er iets van astma bij jullie in de familie? Er zou ook sprake kunnen zijn van een allergie in de neus waardoor slijm de longen in druipt en hoestprikkel geeft. Groeit ze verder goed?
Als je twijfelt toch terug naar de huisarts. Misschien iets van neusspoelen of eenmaal naar de KNO/kinderarts.

2 likes

Ik heb hooikoorts en huisstofmijt allergie en heb nooit last van mijn ogen of eczeem gehad!
N=1, maar het kan dus wel

1 like

Ons kind heeft hetzelfde en staat ook in het ziekenhuis onder controle bij een kinderarts (niet om die reden). Eerst zeiden ze dat het rond haar eerste verjaardag beter zou zijn maar dat bleek niet zo. In eerste instantie zouden we toen doorverwezen worden naar een KNO-arts maar dat hebben ze even uitgesteld. Ik moet zeggen dat het nu, nu ze bijna 2, is echt veeeel beter gaat. Ze is nog steeds wel regelmatig verkouden maar niet meer continu en ze is ook minder benauwd en hoest veel minder (nu meer neusverkouden).

3 likes

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb dit ineens sinds gisterenavond.

1 like

Geen idee, ik heb het ook wel eens, naar mijn idee een soort stress uitslag. Tenminste daar ga ik vanuit :sweat_smile:

2 likes

Jeukt het ook als je er aan zit? Zo ziet mijn eczeem er uit. Je kunt even googlen op constitutioneel eczeem en kijken of het daar op lijkt

1 like

Nee niet echt. Het is eerder pijnlijk. Ik ga het opzoeken via Google.

Ik krijg in de winter altijd een hele droge huid en als ik niet goed insmeer en veel met m’n handen in het water zit of zo, krijg ik dit ook. Dan gaat de huid een beetje kapot of zoiets. Kan inderdaad best pijnlijk zijn. Ik heb altijd een tube Locobase Repair in huis. Dat is een hele vette crème (gekocht bij de apotheek), werkt heel goed bij mij.

1 like

Ik ga dit product ook proberen. Heb de indruk dat het bij mij door de kou en uitdroging komt.

Ik ben al een tijdje erg schor, maar niet ziek of heb geen keelpijn. Honing, strepsils, dropjes enz, weinig spreken niet roken al geprobeerd maar het wordt niet beter. Heeft iemand dé tip misschien?

1 like

Kan ook door reflux komen volgens mij. Heb je soms last van maagzuur?

1 like

Hmm nu je het zegt, geen reflux maar wel veel moeten braken … Ga hier eens op door zoeken dankjewel!

3 likes

Klopt het dat paracetamol liquid caps geen smaak hebben? Dat dat het voordeel is eraan? :sweat_smile: krijg die normale heel moeilijk weg, mijn kokhalsreflex is echt sterk.
Dus daarom mijn interesse hierin, maar kan niet goed vinden of dat nou echt het voordeel is

heb je meerdere plekjes? Misschien is het krentenbaard.