Het grote medische vragen-topic #2

Een antidepressivum hoeft niet altijd maar voor tijdelijke te zijn. Sommige slikken het jaren, soms ook hun hele leven lang.

Dus laat je niet afschrikken dat je er ook weer van af moet als anti depri jou helpt. @Amarens

Overigens werkt 0,5 alprazolam bij een paniekaanval mij wel. En echt wel 8/12 uur. Dus verschilt idd per lichaam. Ook wanneer je het inneemt ivm adrenaline etc.

3 likes

Ja dat weet ik want ik slik het zelf ook al jarenlang. Maar hopelijk is dat bij amarens niet nodig en dan is het wel handig dat je op voorhand weet dat stoppen vervelend kan zijn.

4 likes

Dat is waar.

Dankjewel voor je fijne reactie. Ik heb 0,25 mg voorgeschreven gekregen dus misschien werkt het daarom ook korter. Ik ga dinsdag even overleden met mijn huisarts.

Altijd verstandig dit aan te geven bij de huisarts idd. 0,25 doet bij mij ook niks.

1 like

Weet iemand hier hoeveel vitamine D je max kan slikken als een stootkuur? Ik heb een lage waarde, alleen mijn huisarts vind het prima. (38 gemeten, 59 is de ondergrens, 80-100 is wenselijk)
Ik heb al 75mg voor onderhoud.

2 likes

Dankje voor je reactie. Ik heb nu dit gevonden inmiddels; https://www.grassrootshealth.net/project/dcalculator/?fbclid=IwAR38X89sqrW8DEjnHuaFyvVjyaa8vd0COvneHbh8X29e4npHEb5DsCFQhBU

1 like

Kan je van hooikoorts ook echt fkink beroerd zijn? Ik ben sinds zondag echt mega verkouden, hoofd vol snot en daardoor hoofdpijn, keelpijn en veel niezen. Hierdoor slaap ik ook nauwelijks, omdat ik zo ongeveer stik in het snot en het hoesten.
Al zelftest en pcr test gedaan, beide negatief.

Maar nu viel het mij ineens op dat mijn neus echt veel jeukt en mijn gehemelte ook. Nu ben ik totaal onbekend met hooikoorts, maar zijn dit volgens mij wel symptomen ervan.

Wat zijn fijne producten die je zonder recept kan halen om uit te zoeken of die verlichting geven voor mijn klachten? Specifieke merk aanraders wellicht?

Ik denk het wel. Een collega van mij is ook intens beroerd van hooikoorts.

1 like

Ik ben geen hooikoorts expert, maar een algemene tip is om voor het slapengaan te douchen (zodat je de stofjes waar je op reageert voor het slapen kwijt bent) en daarvoor dus ook even je beddegoed te verschonen (niet elke keer, hoor). Dat helpt in ieder geval om beter te slapen.

1 like

Ik ben ook wel eens flink beroerd van mijn hooikoorts. Maar als je het zo erg hebt, zou ik wel even naar de huisarts gaan. Dan kom je er niet alleen vanaf met pilletjes die je bij de Kruidvat kan kopen. Vaak helpt de combinatie van neusspray oogdruppels en antihistamine het beste

1 like

Je kunt bij Kruidvat wat cetirizine of loratadine kopen en kijken of dat je klachten verlicht. Als dat zo is, kun je beter bij je huisarts medicatie vragen. Die is bijna hetzelfde, maar net wat moderner geloof ik (dan is het levocetirizine of desloratadine). En die kan je idd ook nog een neusspray en/of oogdruppels geven.
Maar je kunt er zeker beroerd van zijn, het heet niet voor niets hooikoorts

1 like

@Adamas @Saray @Pheline
Thanks voor al jullie reacties. :hugs:
Ik heb het nog nooit eerder gehad, dacht dat ik gewoon heel erg verkouden was tot ik opmerkte dat mijn neus en gehemelte zo jeukte.
Maar de druk op mijn hoofd is echt heel onprettig.

Ik ga eerst dat van Kruidvat eens proberen om te kijken of het inderdaad hooikoorts is en dan naar de huisarts.
Voel me een beetje een aansteller, omdat ik me ziekgemeld heb van werk, maar ik kan gewoon amper functioneren door de druk op mijn hoofd (en slaapgebrek).

1 like

Ziek is ziek! Je hoeft niet bijna dood te gaan voordat je je gerechtvaardigd ziek kunt melden. Je stelt je vast niet aan.

4 likes

Heeft iemand ooit pijn bij je schouderblad gehad tijdens het doorslikken van eten? Het zit bij mij alleen links bij m’n rug, net naast het midden. Kwam gisteren opeens opzetten en is er helaas nog steeds

Kan je tand heel snel ineens zwart worden om wat voor reden dan ook? Zonder dat je pijn hebt

1 like

Als je tand zwart wordt dan is de zenuw afgestorven toch? Ik had in ieder geval een zwarte voortand omdat die ooit gebroken is geweest. Zenuw dood, tand zwart en heb nu een kroon.

2 likes

Omg :flushed: nou toevallig is het mn gekke hoektand (een driehoekige tand vet lelijk), dus vind het niet heeeel erg als ie eruit moet (behalve dat ik echt angst voor de tandarts heb :sob:)

Ja klopt, zal waarschijnlijk een dode tand zijn. Maar volgens mij trekken ze die niet zo snel hoor, ook vooral vervelend dat je dan een gat hebt. Ik gok dat ze er mede wegens cosmetische redenen een kroon overheen zullen plaatsen, en dat is niet zo vervelend. Ik heb ook tandartsangst en 2 kronen, vrij goed te doen.

2 likes

Maar gaat dat ook met een driehoektand? :sweat_smile: ik wil niet met een zwarte tand rondlopen straks