Ik ken best wat mensen die het ook hebben gehad, en degenen die hebben gekozen voor geen operatie hebben daar toch eigenlijk allemaal spijt van gehad of hebben het op een later moment alsnog laten doen. Dit omdat het ze toch bleef belemmeren, het duidelijk een zwakkere plek bleef ondanks fysio-oefeningen en het versterken van de spieren rondom ter compensatie. Vooral de fittere mensen waarbij zo’n operatie niet handig uit kwam ivm sport oid baalden ervan. Ook omdat het op een later moment lastig is te beslissen wanneer het dan wél uit komt, dan moet je namelijk opnieuw zo’n traject in. Terwijl je vlak nadat het gebeurd is sowieso al met de sores is en sowieso moet gaan herstellen, dus zij hadden het liever in één x goed gedaan met beter lange termijnresultaat.
En het hersteltraject na een revalidatie is lang (zo’n 9mnd fysio) en het begin is heel lastig (fietsen zonder weerstand puur het trappen is al een hele opgave), maar het werkt wel motiverend dat je na dat stroeve begin vrij snel steeds meer resultaten boekt. Al zal het heel frustrerend worden dat het zo lang duurt, maar met niet opereren blijven de frustraties wellicht nog veel langer.
De mensen die ik ken waarbij het gebeurt is waren allemaal wel vrij actief, wie weet heb jij aan de stabiliteit zonder een operatie wel genoeg mocht jij dat helemaal niet zijn. Maar gezien je het tijdens een skivakantie hebt opgelopen ging ik er vanuit dat jij dat ook wel bent.
Veel beterschap iig!