Misschien heb je een gaatje, of is je tandvlees wat teruggetrokken. Bellen kan nooit kwaad, maar je kan het ook heel even aankijken. Als het je echt belemmert, zou ik wel zeker bellen!
Ja het belemmert mij niet echt haha, doet niet echt pijn. Teruggetrokken tandvlees zou wel kunnen ja, heb daar wel vaker problemen mee haha!
Heeft iemand hier ook last van?
Ik heb eigenlijk altijd losse velletjes op mijn handen, zal de foto even in een spoiler zetten.
Ook voelen mijn handen soms echt verdoofd.
Thanks voor deze tip! Na 5 nachten geen slaap heb ik dit gisteren geprobeerd en eindelijk weer geslapen vannacht.
Ik heb dit nu ook! Bij mij begint het als een soort bultje/blaasje. Soms jeuken ze ook.
Bij mij zei de huisarts dat het eczeem is en hormoonzalf hielp. Maar als het niet jeukt smeer ik dat er niet op.
Ik heb wel eens een puist gehad net op mijn lip, zou het dat niet kunnen zijn? Lijkt op eerste foto of het pus zou kunnen zijn. Gekke plek wel voor een puist, maar geen idee of er kliertjes dieper in die huid zitten die kunnen gaan ontsteken/talg creëren.
Ik was er een aantal maanden vanaf; maar nu deze maand is het weer zo ver. Twee weken terug ongesteld geweest, duidelijk (ook inclusief krampen en alles). En nu dus weer paar dagen oud bloed/rood vocht. Het is anders dan mijn menstruatie dus ik denk een ovulatie bloeding. Maar waarom in hemelsnaam duurt dat minimaal 3 dagen? Je zou toch denken dat er dan één ei loskomt en dat zorgt voor een ogenblik bloed, niet voor dagen lang. Moet ook echt een tampon in.
Ik heb vorig jaar meegedaan met bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker. Als er toen niks gevonden is kan dat nu niet opeens wel zijn toch? En jaren geleden zijn mijn eierstokken bekeken en toen was niks mee aan de hand. Maar blijf het maar raar vinden.
En irritant. Vind een week met mijn menstruatie bezig zijn al genoeg.
Ik heb wel de vaccinatie tegen HPV gehad, ik ben test persoon geweest 16 jaar geleden. Wat ik nog weet is dat ik absoluut maagd moest zijn. Dat is denk ik de reden dat het alleen aan jonge meiden gegeven wordt.
Toen ik 30 werd en een oproep kreeg voor mijn uitstrijkje, zei de huisarts dat ik niet hoefde te komen omdat ik de vaccinatie heb gehad, en dat ik dus geen baarmoederhals kanker kon krijgen. Vond ik wel een beetje vaag, dus ben wel gegaan. Maar als er wel HPV aanwezig is, wordt het denk ik wel gezegd.
Ik vraag me af of iemand dit herkent. Kan er via Google niks over vinden en als ik aan anderen vraag of ze het herkennen kijken ze me aan alsof ik achterlijk ben!
Ik heb heel vaak dat ik koude voeten heb. Als ik dan mijn voeten aan raak is de huid om mijn voeten echter lang niet zo koud als dat het voelt. Snapt iemand wat ik bedoel? Dus zonder aan te raken voelen mijn voeten als ijsklontjes maar de huid voelt dan niet zo. Dit is heel irritant, kan dan bijvoorbeeld niet slapen omdat ik koude voeten heb maar kan ook niks doen om mijn voeten warmer te krijgen omdat ze dus als een redelijk normale temperatuur hebben.
Misschien is de doorbloeding dan niet goed? Ik kan me voorstellen dat de buitenwarmte dan ok kan zijn, maar niet echt doordringt. Ik heb dit ooit ook wel eens, en dan helpt het altijd om mijn voeten te masseren of een vrij heet voetenbadje te nemen. Sokken of een kruik hebben dan idd minder effect.
Ik ben trouwens niks medisch, dus dit is niet gefundeerd op enige wetenschappelijke basis🙃
Ja dat heb ik dus geprobeerd te googlen, of huid warm kan zijn terwijl het vlees koud is zeg maar maar kan ik dus niks over vinden! Masseren met verwarmende olie, wisselbaden, elektrische deken, kruik, slobsokken, niks lijkt werken
Is het gevoel in je voeten normaal (geen tintelingen, prikkelend gevoel, gevoel alsof je op kussentjes loopt)? Mijn vader heeft zenuwschade na chemotherapie en die heeft dit ook, maar die heeft er ook gevoelsstoornissen bij.
Je kan hier best eens mee langs de huisarts, het kan verschillende oorzaken hebben en wij weten natuurlijk niet wat voor voorgeschiedenis/medicijngebruik/familiegeschiedenis jij hebt, je huisarts wel.
Gevoel is verder normaal, niks van wat jij noemt. (Gelukkig) ik denk dat de huisarts me keihard uitlacht als ik hier mee kom. Mijn lijf mankeert altijd van alles vaags waar dan geen vinger op gelegd kan worden dus ik ben bang dat dit daar ook weer onder valt
Is je vitamine B12 waarde goed?
Ja, al mijn vitamines worden 2 keer per jaar gescreend en waar nodig slik ik bij. B12 hoef ik momenteel niet te nemen.
Slik je ook multivitamines met meer dan 100% van de ADH ergens van? Soms kunnen dit soort klachten ontstaan bij overdosering van B1 of B6.
Weet iemand hoe duur het is om een vitamine tekort bloedtest te laten doen? En wordt dat vergoed?
Ik heb dat gewoon eens via de huisarts gedaan en volgens mij viel dat gewoon onder je basisverzekering, volgens mij heb ik daar toen niks voor zelf betaald.
Valt onder eigen risico.
Volgens mij moest ik daar €60 voor betalen. Maar misschien is het afhankelijk van het aantal dingen dat ze testen? Weet het niet eigenlijk.