Het grote medische vragen-topic #2

7 jaar geleden begonnen aan 5mg anti depri.
Nu loop ik al 6 jaar niet meer bij de psycholoog en of psychiater voor mijn angstklachten en wil ik stoppen met de medicatie.

Nu vraag ik mij alleen of. Wie heeft hier meer verstand van? Mijn eigen huisarts of zal ik een random pyschiater op kunnen bellen?

Of is misschien zelfs de apotheker nog beter?

Ik zou beginnen bij de huisarts :blush:

1 like

Misschien melatonine? Ik gebruik dat ook soms, voornamelijk op zondagavond. Dan heb ook het gevoel dat ik goed moet slapen voor de nieuwe week en dan lukt het juist niet. Het helpt me wel om sneller in te slapen

1 like

Hangt er een beetje vanaf of het zin heeft, als je bijv. al veel wisselende seksuele partners hebt gehad is de kans groot dat je al met meerdere types HPV bent geïnfecteerd en dan is het niet meer zo werkzaam geloof ik. Maar je zou het met je huisarts kunnen overleggen!

1 like

Ik ben een tandenknarser en daar lijden mijn tanden en kaakgewrichten onder. Nu heeft de tandarts een verwijsbrief gemaakt voor de kaakchirurg (schade aan gewricht laten nakijken) en een osteopaat. Daarna gaan we kijken welke plaat er het meest geschikt is, een zachte of een harde.
Mijn vraag: is die osteopaat wel nuttig? Ik heb geen zin om helemaal ontleed te worden en tig keren veel geld neer te tellen voor nul resultaat. Ik heb een beetje het idee dat dit zweverige hokus spokus is. Maar is mijn idee correct? Iemand ervaring hiermee?

Huisartsen hebben over het algemeen genoeg verstand van antidepressiva. Bij twijfel kunnen zij je altijd nog doorverwijzen naar een psychiater.

Mijn zoontje was 3 weken terug ziek. Verkoudheid en koorts gehad.
Na een week was het nog niet over dus is mijn man even met hem naar de huisarts geweest. Longen en oren goed. Hij was gewoon verkouden.

Nu had hij gisteravond weer 39.3 en vanochtend 38.3 , hij was van de week ook al een paar keer zo warm maar doordat ik net bevallen ben had ik niet de puf om hem te tempen ( ben bevallen van R. Niet van D.)

Maar hij heeft dus geen snot en hoest ook niet.

Ik vind het een beetje eng… 3 weken af en aan koorts. Moet ik met hem naar de dokter of is het gewoon de virussen die heersen nu?

Ik weet niet hoe hij is maar krijgt hij misschien tandjes?

Heeft hij allemaal al, hij is nu 3,5

Ik zou zelf eerder naar een kaakfysio gaan dan een osteopaat denk ik.

Ik denk niet dat je je te veel zorgen moet maken als hij geen verdere klachten heeft, maar zou wel langs de dokter gaan met een koorts die zo lang blijft aanhouden, dan ben je zeker.

Weet iemand hoelang een delier na een zware operatie kan aanhouden?

Ligt vaak aan het lichamelijke herstel van iemand, de leeftijd en de conditie van de persoon. Dit allemaal gecombineerd kan het van een paar uur tot een paar dagen duren met vaak overdag iets heldere momenten dan ‘s avonds.

1 like

Die is hier in de regio niet te vinden helaas.

Eerst maar eens kijken wat de kaakchirurg zegt.

Had sinds gistermiddag hoofdpijn, na werk dus de hele avond geslapen. 's Nachts koude rillingen maar ook warm (?) (Niet gecheckt voor koorts)
en weer aanhoudende koppijn. Vandaag de hele dag in bed gelegen met 2 leggings + joggingbroek en een grote trui, fleecedeken + dekbed: nog steeds koude rillingen!? Heel de dag koppijn gehad dat nu wel weg lijkt te zijn maar ik blijf een soort grieperig gevoel hebben en heb het nog steeds koud en ook de hele dag metaalsmaakje in mijn mond. Is dit gewoon griep of?

Ik heb al een aantal dagen een kneitergrote aft op m’n tong die behoorlijk veel pijn doet. Wat kan ik het beste doen om er voor te zorgen dat hij zo snel mogelijk weer verdwijnt…?

Pyralvex er op smeren: https://www.kruidvat.nl/pyralvex-aanstipvloeistof/p/2227562

2 likes

Griep. Wat anders? Haha

Ik ben gewoon verbaasd over hoe vaak ik ziek word de laatste tijd. Heb echt een weerstand van niks.

Iedereen weet dat gevoel toch wel dat als je iets heel kouds drinkt of in een ijsje bijt dat je tanden dan pijn kunnen doen. Sinds een paar dagen heb ik dat gevoel heel vaak zonder dat ik iets drink of eet maar dan wel veel minder erg dan als je in een ijsje bijt. Het doet niet echt pijn ofzo. Zal dit vanzelf overgaan of moet ik de tandarts bellen?