Het grote medische vragen-topic #2

@Paardenmeisje dit klinkt wel als een beginnende ontsteking, helemaal als er pus bij zit. Ik zou toch even contact opnemen met de huisarts. Vooral ook omdat je borstvoeding geeft.

1 like

Ik heb dit ook gehad en ben er mee naar de huisarts geweest. Bij mij waren het toen cystes.
Bultjes vind ik altijd eng en als je het niet vertrouwt zou ik er echt mee naar de huisarts gaan.

1 like

Is het gezond om multivitaminen te slikken? Als in; heeft het nut? Ik lees hele verschillende verhalen!

Als je tekorten hebt wel, maar als dat niet het geval is is het overbodig en kan het in te grote hoeveelheden ook schadelijk zijn

Ik heb de laatste weken steeds hartkloppingen en ben super snel buiten adem, de laatste 3 dagen is het zelfs zo erg dat als ik ook maar iets van inspanning doe zoals trap lopen, mijn hart als een gek tekeer gaat en ik helemaal buiten adem ben en alles om me heen draait. Maar zelfs bij rustig zitten op de bank voel ik mijn hart keihard bonzen en doet het zeer

Moet ik hiermee naar de dokter of is het gewoon ‘normaal’?

Heb je andere klachten erbij? Benauwdheid ? Pijn op de borst? Hoesten? Dik pijnlijk been? Gestrest? Neiging om flauw te vallen? Voelen de hartkloppingen regelmatig ?

Ik weet niet hoe ik het gevoel het beste kan uitleggen maar soms is het of m’n hart een sprintje neemt en daarna klopt het weet regelmatig. Alsof het een paar seconde ineens heel snel klopt. Druk op de borst voel ik niet echt denk ik, wel stekend? Het voelt raar, kan het niet duidelijk uitleggen :see_no_evil:
Heb wel al een paar keer zwarte vlekken gezien, maar wat ik ‘normaal’ heb als ik (bijna) flauw val (tintelend hoofd, oorsuizingen) heb ik niet. Die vlekken trekken ook weer snel weg.

De rest van de klachten die je noemt herken ik eigenlijk niet

Het klinkt als onschuldig. Een overslag. Maar voor de zekerheid wel goed om eens via de huisarts een hartfilmpje te laten maken. Mocht je echt neiging hebben om flauw te vallen of pijn op de borst eerder aan de bel trekken. Dat is altijd een reden om met spoed naar te kijken.

1 like

Dankjewel voor je antwoord! :grin: Mijn vader heeft hartproblemen, daardoor was ik misschien wat banger.

Weet je toevallig ook of ik er wat aan kan doen? Evt ademhalingsoefeningen ofzo? Of is het heel dom wat ik nu zeg😂

Ik heb geen flauw idee😂 Hoe kom ik daar achter?

Mijn baby heeft ineens een vette smet plek achter haar oor.
Wat kan ik hier aan doen?

Samenvatting

1 like

Ik heb met deze klachten 2 keer bij de huisartsenpost gezeten. Maar er was niks te zien op de echo en het hartfilmpje. De arts zei dat het gewoon een overslag is, en dat heel veel mensen er last van hebben, maar omdat ik best slank ben, is het voor mij duidelijker voelbaar. In mijn familie komen hartproblemen voor, waaronder bij m’n vader. Als mijn hart dan oversloeg raakte in een beetje in paniek, waardoor ik daarna last kreeg van een hyperventilatie aanval, en die klachten lijken op een hartaanval, waardoor ik in een vicieuze cirkel terecht kwam. Wel kwamen we erachter dat ik een magnesium en vitamine B12 tekort had, en dat kan zorgen voor hartkloppingen.

Misschien kan je je symptomen even checken?
Misschien stelt dat je iets gerust.

1 like

Oh jeetje, dat ziet er best pijnlijk uit… Ik denk dat zinkzalf hier goed voor is! Heb ik ooit moeten gebruiken toen ik dit had maar toen waren er geen korsten op, eerder gewoon rode vlekken.

1 like

Ik heb heel veel aandrang om te plassen al geruime tijd, komt ook altijd urine dan.

Heb af en toe pijn bij het plassen maar niet ernstig en ook niet frequent. Had op mijn werk mijn urine getest maar was allemaal normaal. Zaten wel veel deeltjes in mijn urine (was iig niet helder, kleur wel goed)

Heb verder geen klachten… denk zelf eigenlijk dat ik een overactieve blaas heb maar vond die deeltjes een beetje vreemd.

Heb je al d-mannose pillen geprobeerd. Werkt goed tegen ecoli die toch mogelijk nog in je blaas aanwezig is ondanks dat een test geen ontsteking aangeeft. Over die deeltjes weet ik verder niks behalve dat het misschien afscheiding is wat mee is gekomen met plassen oid?

De deeltjes kun je ‘testen’ door eerst te gaan douchen of even een waslap langs je vagina te halen en dan te plassen. Als het afscheiding is zou je dat dan niet moeten zien…

Ik merk sinds enkele maanden dat ik me in de dagen voor mijn ongesteldheid voel alsof ik verkouden ben. Mijn gewrichten kraken dan abnormaal veel, ik heb snel spierpijn en voel me erg flauw, ondanks ik geen last heb van mijn keel of neus. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, en of dit oké is? Het voelt aanstellerig om hiermee te zitten, maar ik vind het ergens ook wel gekke symptomen voor pms!

Ik heb deze week zo’n gekke menstruatie gehad! Had de pil een maand doorgeslikt, en meestal komt het dan 5 dagen na de laatste pil. Dit keer kreeg ik na 2 dagen al een beetje viezigheid, en toen maandag zette het door, maar dinsdag was het weer nihil. Woensdag en donderdag best veel gevloeid, maar naar mijn idee iets minder dan normaal, en nu weer matig. Heb heel veel stress gehad afgelopen maanden, dus misschien daarom? Heb deze menstruatie geen tampons gedragen, dus kon het ook niet helemaal vergelijken met normaal. Ik vrij altijd met condoom en de pil (zeker sinds oktober) dus zwangerschap lijkt me echt sterk. Toch ben ik daar dan wel ineens bang voor :expressionless:

Heb om eerlijk te zijn afgelopen maanden wel heel erg zitten kutten wat betreft pil gebruik. Dan weer een maand gestopt (in die maand met condoom seks gehad, maar daarna wel 3x ongesteld geworden) en toen weer begonnen omdat ik bang was voor zwangerschap. Dan stop ik weer, of slik ik hem even twee weken door. Ik fuck iniedergeval echt met mijn hormonen denk.

Ik wil enorm graag stoppen, maar vertrouw alleen condoms echt niet, maar weet ook even niet hoe nu verder.

Ik had het toevallig laatst met mijn fysio hierover omdat mijn klachten in de aanloop naar mijn menstruatie altijd erger zijn en toen vertelde hij dat hij onlangs over een heel interessant onderzoek had gelezen, waaruit bleek dat vrouwen hier heel vaak last van hebben bij gewrichten en bindweefsel. Verstuikingen en andere “milde” sportblessures bleken in dat onderzoek vaak op de eerste dag van menstruatie te gebeuren. Hij heeft toen bij een aantal van zijn (vrouwelijke) cliënten die soortgelijke verwondingen hadden opgelopen gevraagd of zij wisten op welk punt van hun cyclus zij zaten en dat bleek veelal de eerste dag van menstruatie te zijn.

De conclusie van het onderzoek (en de fysio’s kleinschalige onderzoek :stuck_out_tongue: ) was dat vrouwen hiervoor vatbaarder zijn vanwege de hormonale veranderingen bij de menstruatie.

1 like

Wow, dat is echt superinteressant! Ik hoop dat er meer onderzoek naar wordt gedaan, de wereld van hormonen blijft ontzettend fascinerend.