Oja die 2 weken. Die zijn donderdag voorbij… en heb dan ook de echo (als het goed is)
Spannend! Ik duim voor je dat alles er goed uitziet donderdag.
Mag ik hier iemand dm’en met een medische vraag? (Heeft niks met corona te maken, maak me toch een beetje zorgen, maar wil de huisarts er ook niet voor bellen in deze tijden)
Mijn cyclus is de laatste tijd echt enorm in de war… waar ik normaal elke maand precies kon zeggen wanneer ik ongesteld zou worden is het de laatste 6 keer echt enorm rommelig. Ik ben een week te laat, verlies amper bloed, dan weer 3 dagen te vroeg, weer ‘normaal’ bloed en veel grote stolsels zoals ik gewend ben. Nu ben ik ook weer 4 dagen te vroeg terwijl ik vorige maand 6 dagen te laat was. Begrijp er geen snars van en begin me inmiddels zorgen om te maken.
Ik kan niet zwanger zijn, ben verder voor zover ik weet gezond, gebruik geen hormonale anticonceptie en heb geen stress ofzo. Waar kan dit door komen?
Is je eetpatroon toevallig veranderd?
Als je geen verschil merkt zonder zou ik ze niet slikken, of dan in ieder geval de heftigste (ik vermoed dat je oxycodon hebt?) laten staan.
Slik je er ook Paracetamol bij?
Ja, dan heb je sowieso geen goed opbouw en afbouw pijnmedicatie gegeven vanuit de instelling waar je bent geholpen. Gezien wel het meegeven van deze opiaten een slechte zaak. Je basis bestaat uit 4 maal daags 1000mg Paracetamol (ik ga er even vanuit dat je een normaal volwassen gewicht hebt. Je hebt geen diclofenac meegekregen, maar naproxen begrijp ik? Hoeveel mocht je er daar van innemen dagelijks? Dat is stap 2. Stap 3 zijn de opiaten. De oxycontin (langwerkend neem ik aan dat je hebt gekregen) mocht je die 2 maal daags innemen? Deze dan in de ochtend en avond. Dan heb je neem ik aan nog oxycodon (kortwerkend) neem die in een half uur van te voren wanneer je iets moet gaan doen wat veel pijn kost (bijvoorbeeld douchen, fysio etc.) wanneer je pijn onder controle is (in ziekenhuistermen < dan pijnscore 4) stop je met de oxycontin(langwerkend) in de ochtend. De volgende dag die in de avond. je kunt nog steeds de kortwerkende gebruiken voor inspannende dingen.
Wanneer dit goed gaat kun je stap 2 afbouwen. Dus de naproxen. Kijk op welke momenten je meer last hebt. Bijvoorbeeld in de ochtend bij het opstaan. Neem die dan in en laat die in de middag of avond weg. Als laatste bouw je stap 1 af de paracetamol (deze heeft overigens een versterkende werking op de opiaten).
Vind je het nu al aardig oké gaan zou ik de oxycontin(langwerkende achterwege laten). Maar wel je Paracetamol en naproxen innemen.
Daarnaast zou ik bij controle afspraak/ nagesprek aangeven dat het niet oké is gegaan hoe je met je pijnstillers naar huis bent gestuurd. Volgens mij moet je zelf verplicht bij het ontslag gesprek een afbouwschema bespreken als je met deze zware pijnstillers naar huis bent gegaan. We denken allemaal heel licht over de oxycontin/oxycodon. Maar het is hardstikke verslavend. Volgens mij is het in Amerika volgens mij ook een groot probleem omdat het werd voorgeschreven als snoepjes.
Oké Hierbij mijn pijnstilling verslag hoop dat je er iets aan hebt!
Oxynorm is de kortwerkende, Oxycontin is de langwerkende.
Sorry, tijdens het sporten opgeschreven. Heb het aangepast.
Ja ze hebben het een aantal jaar geleden veranderd om het makkelijker te maken… Niet dus.
Oxycodon verlengde afgifte was de oxycontin.
Nee ook niet echt. Ik eet nu sinds januari geen vlees meer, maar dat deed ik het jaar daarvoor ook maar 1x in de week dus zo heel anders is het niet. En het is ook al begonnen voor ik 100% vegetarisch at.
Gezien de lage dosis denk ik niet dat je er heel veel van zult merken als je het op een ander tijdstip neemt, maar hou wel een vast tijdstip op de dag aan (avondeten of voor het slapen bijvoorbeeld).
Maar, kleine kanttekening, sertraline kan zowel slapeloosheid als slaperigheid als bijwerking hebben, dus als je het later op de dag neemt en merkt dat het invloed heeft op je slaap, dan zou ik wel teruggaan naar de ochtend.
Ah ok, ik ben ook geen expert op dit gebied overigens. Maar mijn menstruatie is veel minder heftig sinds is geen vlees meer eet, maar ook de tijd tussen menstruaties is volgens mij langer geworden vandaar dat ik het vroeg. Misschien toch even langs de HA als je er zorgen over maakt!
Ik heb al sinds anderhalve maand last van mijn rechterborst. En dan met name jeuk/prikkend gevoel. Soms ook pijn. Er zijn dagen dat ik er weinig last van heb, en dagen dat ik gek word van de jeuk. Ik heb eerst gedacht dat het hormonaal was, maar ik merk geen enkel patroon met mijn cyclus.
Ik heb er veel minder last van wanneer ik geen bh draag, ik heb al andere bh’s gekocht (zonder beugel), en dat gaat wel beter. Ander wasmiddel en wasverzachter maakt geen verschil.
's ochtends is het ook veel minder, het neemt meestal toe naarmate de dag vordert.
Ik vind het heel irritant maar durf de dokter hier niet goed voor te bellen nu in deze situatie. Je ziet overigens niks aan mijn huid, geen roodheid, warmte of ingetrokken tepel, en ik voel ook geen knobbels of andere verschillen met mijn linkerborst. Maar toch, de hypochonder in mij maakt zich gelijk zorgen. Ik heb wel veel last van stress/onrust door burn-out, maar weet niet of dit hierdoor kan komen?
Ik denk dat de nagel van mijn grote teen aan het ingroeien is. Wat kan ik het beste doen om het te verzorgen? Liefst met dingen die ik wellicht in huis heb, want geen zin om nu naar buiten te gaan en de dokter/apothekers extra te belasten.
Zouden die steken geen ovulatiepijn kunnen zijn? Ik heb begrepen dat je dan ook aan één kant steken kan voelen. Afscheiding kan altijd wel wat verschillen. Is de substantie enzo ook veranderd? Ruikt het anders?
Ah oke, wat rot zeg. Zeker in zo’n situatie als waar we nu in zitten he, voel je je al snel bezwaart. Maar op thuisarts, hier, zie ik het volgende:
Maak een afspraak met uw huisarts:
- bij hevige klachten van jeuk, pijn of toegenomen afscheiding;
- als u ook pijn heeft in de onderbuik;
Dus ik zou, mocht je het volgende week nog steeds hebben gewoon even contact opnemen.
Ik schoof er weleens een stukje karton onder. Hielp goed! Niet van dat dikke karton maar zoals dat dikke papier waar de omslag van een tijdschrift weleens van gemaakt wordt
Ja heb ik ook aan zitten denken hoor, en had goed gekund! Al is er op die ene dag ook geen vlees meer eten na geen verschil in mijn voedingspatroon.
Denk dat ik inderdaad, als de dokters het allemaal niet zo druk meer hebben, even langs de huisarts ga. Maar voor nu vind ik het geen prioriteit en ga ik ze hiermee niet extra belasten.