Ja, dan heb je sowieso geen goed opbouw en afbouw pijnmedicatie gegeven vanuit de instelling waar je bent geholpen. Gezien wel het meegeven van deze opiaten een slechte zaak. Je basis bestaat uit 4 maal daags 1000mg Paracetamol (ik ga er even vanuit dat je een normaal volwassen gewicht hebt. Je hebt geen diclofenac meegekregen, maar naproxen begrijp ik? Hoeveel mocht je er daar van innemen dagelijks? Dat is stap 2. Stap 3 zijn de opiaten. De oxycontin (langwerkend neem ik aan dat je hebt gekregen) mocht je die 2 maal daags innemen? Deze dan in de ochtend en avond. Dan heb je neem ik aan nog oxycodon (kortwerkend) neem die in een half uur van te voren wanneer je iets moet gaan doen wat veel pijn kost (bijvoorbeeld douchen, fysio etc.) wanneer je pijn onder controle is (in ziekenhuistermen < dan pijnscore 4) stop je met de oxycontin(langwerkend) in de ochtend. De volgende dag die in de avond. je kunt nog steeds de kortwerkende gebruiken voor inspannende dingen.
Wanneer dit goed gaat kun je stap 2 afbouwen. Dus de naproxen. Kijk op welke momenten je meer last hebt. Bijvoorbeeld in de ochtend bij het opstaan. Neem die dan in en laat die in de middag of avond weg. Als laatste bouw je stap 1 af de paracetamol (deze heeft overigens een versterkende werking op de opiaten).
Vind je het nu al aardig oké gaan zou ik de oxycontin(langwerkende achterwege laten). Maar wel je Paracetamol en naproxen innemen.
Daarnaast zou ik bij controle afspraak/ nagesprek aangeven dat het niet oké is gegaan hoe je met je pijnstillers naar huis bent gestuurd. Volgens mij moet je zelf verplicht bij het ontslag gesprek een afbouwschema bespreken als je met deze zware pijnstillers naar huis bent gegaan. We denken allemaal heel licht over de oxycontin/oxycodon. Maar het is hardstikke verslavend. Volgens mij is het in Amerika volgens mij ook een groot probleem omdat het werd voorgeschreven als snoepjes.
Oké Hierbij mijn pijnstilling verslag
hoop dat je er iets aan hebt!