Het grote medische vragen-topic #2

Ja dat klinkt precies hetzelde! Heb het ook wel vaker gehad maar niet zo erg als nu. Denk toch iets hormonaals.

@Zoeva en @Toeptoep bij mij is het bloeden pas afgelopen donderdag begonnen. Heb daarin zelf de keus gemaakt (wel in overleg met de gynaecoloog) om 2 weken te wachten en hopen dat mn lichaam het zelf oplost. Ik hoop dat het morgen al minder is, anders toch nadenken om te bellen ja. Of een andere verloskundige bellen en het verhaal voorleggen (zijn meer dingen ‘misgegaan’ met mn eigen verloskundige dus daar heb ik niet echt vertrouwen in).

1 like

Bij mij was het zo dat, toen de miskraam zelf “klaar” was het bloeden snel minder werd. Hield nog wel een tijdje aan. Maar dat was meer vergelijkbaar met een lichte menstruatie.
Ik heb zelf ook gekozen om mijn lichaam het zelf op te laten lossen. Dat voelde toch fijner.

Hoe gaat het vandaag? Rot trouwens dat je weinig vertrouwen hebt in je verloskundige, snap wel dat dat een drempel geeft om te bellen!

1 like

Nog steeds veel buikpijn. Geen bloedverlies meer sinds gisteravond. Ik ga er maar even vanuit dat mn darmen gewoon van slag zijn van alles wat daarbij in de buurt gebeurd is. Staat toch allemaal wel wat met elkaar in verbinding denk ik.

Ik slik euthyrox omdat mijn schildklier te traag werkt. Nu heb ik de laatste tijd wat klachten zoals vermoeidheid, duizeligheid etc. Ik heb gisteren bloed laten prikken en vandaag gebeld voor de uitslag. De tsh waarde was wat hoog volgens de assistente dus moest later de dokter bellen. Die deed het af als iedereen heeft op dit moment dat soort klachten ligt ook aan het weer/hangt een virus in de lucht etc. Maar nu vraag ik me ineens af, had ik mijn medicatie wel moeten nemen voordat ik ging bloedprikken? Iemand dit dit weet?

Ah dankjewel. Was al bang dat de uitslag hierdoor niet klopte.

Ja wist ook niet helemaal wat ik hier nou op moest reageren, heb later nog een keer benoemd dat ik wel klachten had, maar hij heeft nu in het systeem gezet dat ik over 2 maanden weer kan bellen, mochten de klachten niet over zijn. Maar wil ook niet nog 2 maanden met deze klachten rondlopen…

Dankjewel voor je reactie. Je hebt ook gelijk dat ik voor mezelf moet opkomen. Het is inderdaad geen leuke dokter, heel kortaf en daardoor klap ik ook een beetje dicht.

1 like

Ik heb al een paar dagen af en toe een soort kippenvel over m’n hele lijf en dan voelt het alsof er overal een soort naaldjes in me prikken? Gecombineerd met een soort verdoofd gevoel af en toe, vooral in m’n handen en voeten. Sinds gisteren is het veel vaker aanwezig.

Nu ging ik dit gisteren Googlen en ik belandde in een paniekaanval omdat ik meteen dacht aan neurologische shit, een beroerte of MS. Maar ik vond ook dat het kan wijzen op B12 te kort. Ik ben sinds 4 maanden vegetarisch aan het eten dus dat zou wel logisch zijn. Heb nu maar B12 supplementen gekocht die ik ga nemen maar zou dit het kunnen zijn?

Ik vind het best wel eng maar durf geen info meer te Googlen uit angst dat ik weer een paniekaanval krijg.

1 like

Ja tijdens de paniekaanval verergerde het zo erg dat ik bijna de spoedpost wilde bellen. Toen bedacht ik me dat stress alles erger maakt en heb ik een vriendin gebeld en die kwam langs en toen ging het ook meteen al beter. Ik haat mijn hypochondrie zo erg. Je antwoord stelt me wel echt al heel erg gerust.

1 like

Hoe zetten ze een infuus of nemen ze bloed af als iemands armen volledig getatoeëerd zijn?

Gewoon zoals bij andere mensen?

3 likes

In je ader zit geen inkt he

1 like

Bedoel je omdat je dan niet ziet waar het vat zit? Dat voel je :slight_smile:

1 like

Ja dit bedoel ik! Ook @Karl_Lagerfeld @Ruby.
Wist niet dat het ook op gevoel kan! Ik probeer het nu bij mezelf te voelen maar dat is nog best moeilijk!
Ik vroeg het me af omdat ik bezig ben met een sleeve en mijn elleboogholte inmiddels ook getatoeëerd is. Vroeg me af hoe bloedprikken zou gaan bij een dubbele sleeve

Oh no worries, dat komt wel goed!

1 like

Het is soms ook moeilijk te voelen bij jezelf als je geen stuwband om hebt, dus daar hoef je je echt niet druk om te maken. Ik heb inmdidels heeeeeeeel veel mensen geprikt, ik ga altijd meer op gevoel af dan op kijken.

1 like

Ah duidelijk. Dank voor de uitleg @vaatdoek @anon95960165

2 likes

Ik hoop dat iemand dit weet. Ik heb aanstaande donderdag mn hoop ik laatste controle (echo) maar toch een beetje bang dat dat niet doorgaat.

Als je na een miskraam geen bloedverlies meer hebt mag je dan weer seks hebben??

Ik ben vandaag gebeld dat mn diagnose dag (persoonlijkheidsstoornis) bij de GGZ tot 6 april niet doorgaat en dat ik na die tijd weer gebeld wordt. Denk dus dat je intake ook niet door gaat.

1 like

Tegen mij zeiden ze: niet zolang er bloedverlies is en houd voor de zekerheid 2 weken na de mk aan. Na de miskraam blijft je baarmoedermond nog even open en dat geeft kans op infecties.

:kissing_heart:

1 like