Het grote medische vragen-topic #2

Ik heb inderdaad op internet die speciale pleisters gezien van Hansaplast, maar de afmetingen daarvan zijn te klein voor mijn wond.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

1 like

Vet gaas en dan een pleister. Werkt ook

1 like

Zoveel mogelijk laten drogen aan de lucht.

1 like

Ik werd dus vanochtend wakker met een tintelend gevoel in het topje van mn wijsvinger. Niet per se gevoelloos, maar alsof het slaapt. Ik maak me niet direct zorgen, er is niks geks te zien ook, geen idee waar het door komt. Maar ik vind het gevoel wel echt enorm irritant haha. Over de warme kraan houden hielp niet. Heeft iemand een idee waardoor dit komt/ of je er iets aan kunt doen?

Ik heb wel een keer eerder zo’n gevoel gehad bij m’n hand/pols aan de andere kant en dat trok na een dag gewoon weer weg, dus op zich verwacht ik dat nu ook en lijkt het me niet iets om mee naar de huisarts te gaan.

Ik kan mij nooit fatsoenlijk scheren zonder mij open te halen, wat meestal gewoon kleine wondjes zijn, maar soms net als wat jij nu hebt. Toevallig dit weekend weer open gehaald en ik heb er alleen voor het bloeden een pleister op geplakt en die na een paar uur verwijderd en nu, zo’n 2 dagen verder, is het al droog en dicht aan het gaan. Ik zou hem dus inderdaad ook gewoon open laten als je niet bij vuiligheid in de buurt komt!

1 like

Niet meer dan normaal eigenlijk!
Wel wat meer stress de afgelopen tijd maar niet heel erg.

Ik heb een schimmelinfectie die niet helemaal weggaat dus ik bel de doktersassistente en ik krijg zo’n ouderwets advies ‘sudo creme en baden in badedas’. Lijkt wel alsof ik een van mijn 60 jarige collega’s aan de lijn had ofzo :flushed: ik heb al een canesten capsule gebruikt + de creme.

Vandaar dat ze me niet zoiets voorschreef, daar moest ik nu mee stoppen.

3 likes

Oké Vanaf het moment dat ik voor het eerst in mijn leven ongesteld werd, tot aan mijn vorige cyclus, werd ik het altijd standaard in de ochtend. Dat is nu zo gok ik dus al 15 jaar lang.

Nu werd ik het opeens net uit het niets? Ik droogde mij af en er was opeens bloed? Geen signalen van kramp of een andere waarschuwing.

Voorheen altijd wakker worden… kramp voelen naar de wc en tijdens mijn ochtend bezoek aan het toilet was het raak.

Iets teveel info misschien. Maar is dit raar of heel normaal?

Zijn er hier mensen met ervaringen van benzoylperoxide?

Ik smeer het op mijn puistjes maar wil ook graag mijn crème erover heen aanbrengen alleen de gel droogt daar niet snel genoeg voor op en eromheen werken is ook niet te doen met mijn krater landschap.

Iemand tips?

Ik smeerde dat als aller laatste en dan de volgende dag er af wassen

Ja dit leek mij ook het handigst, alleen dan komt de benzoyl toch niet direct op de plek. Wordt dan toch soort van beschermd door nachtcrème. Heeft het bij jou geholpen btw?

Nee ik vond het echt smerig spul en ben er na 3 dagen ofzo mee gestopt

Ik heb echt een massive blauwe plek. Hoe zorg ik ervoor dat die zo snel mogelijk wegtrekt? Heb al arnica zalf gehaald maar zijn er nog meer tips en tricks? Hij zit nogal op een opzichtige plek namelijk.

Ik weet niet hoe medisch onderlegd dit is, maar het helpt mij in die periodes om minder zoetigheid/suikers te eten (zoetigheid is een broeinest voor die schimmels). Ik weet niet of dit een optie is?

Ik vind het heel goed werken als spot treatment. Het echte probleem los je er niet mee op, maar je kunt beginnende puistjes (ook onderhuids) heel snel de kop indrukken. Ja, the pun was intended. Bij mij worden het dan geen ontstekingen die soms wekenlang blijven zitten, maar ben ik er met een beetje geluk met een paar dagen vanaf.

Ik reinig mijn gezicht eerst en smeer het in. Dat laat ik even intrekken (tandenpoetsen ofzo tussendoor) voordat ik er benzoylperoxide op doe. Gaat bij mij altijd prima. Pas wel op met textiel zoals shirtjes en beddengoed als het nog nat is, want het geeft wel bleekvlekken.

2 likes

Ik heb ook ooit eens een, na een hek ongeval, heel lang last gehad van mijn voet/enkel. Pezen kunnen lang irriteren. Ik kreeg als tip om elke avond met je voet het hele alfabet te bewegen.
Toen ging mijn herstel wel sneller

1 like

Als het nog steeds ontzettend veel zeer doet zou ik er eens mee teruggaan, misschien dat het toen toch wel gebroken is geweest en er nu geen goed herstel is opgetreden.
Ik heb zelf ooit een kruiwagen met betonbandjes op mijn middenvoet gekregen, ook op de foto gezet, niets gebroken, dat deed na een half jaar nog wel pijn bij hakken dragen, en nu nog (8 jaar later) voel het daar beurs als ik koude voeten heb, maar ‘ontzettend veel zeer’ deed het na de eerste 2-3 maanden niet meer.

1 like

Ik heb de laatste tijd heel erg last van mijn onderrug. Altijd al wel snel gehad en lang leven werken in de kinderopvang. Ik hoop dat als ik weer ga sporten het wat minder word.

Maar ik heb ook al jaren links in mijn onderrug een bobbeltje. En ook meer pijn aan die kant.

Nu denk ik er toch over om eens naar de fysio te gaan. Of is het dan toch beter om eerst naar de huisarts te gaan

Misschien toch een klein scheurtje dat op de foto’s niet te zien was. Na een jaar nog echt pijn lijkt mij ook niet normaal.

1 like

Ik ben zaterdag avond gestoken door iets, maar weet niet wat. De plek is heel pijnlijk en heb er ook last van met lopen. Vooral als ik daarvoor even heb gezeten. Als ik Google lijkt het wel het meest op een blinde vlieg. Heb al gekoeld, maar dat helpt ook niet echt. Iemand een idee/tips?

Samenvatting