Bij mij werkt ook la roche posay lipikar! Maar als het echt erg is alleen hormoonzalf op recept.
Ja ik wilde eigenlijk ook hormoonzalf, maar volgens mijn huisarts was het vanwege de dunne huid bij je ogen alleen bij hoge uitzondering. Misschien toch morgen nog maar even bellen.
Iemand die medische termen kent en weet wat cave pancreatitis betekent?
Let op voor alvleesklier ontsteking oid
Yes. En dan wel goed om te weten dat de meeste artsen het zo opschrijven in hun rijtje van mogelijke diagnoses omdat je het niet moet vergeten en wel moet uitsluiten, maar het niet het eerste is waar je aan denkt en niet het meest waarschijnlijke. Dus geen reden om in paniek te raken meestal.
Laatst heb ik geloof ik mijn schouder geblesseerd door thuis te sporten (zonder warming up, doe ik nooit meer!). Ik had veel pijn en ik kon mijn arm niet naar achteren buigen, maar het was gelukkig binnen een week weg. Daarna ben ik voor het eerst weer naar mijn sportlessen gegaan. Dat ging goed, maar nu merk ik toch dat mijn schouder weer een beetje pijn doet… Ik twijfel of het ok is om straks weer gewoon bij die (kracht)lessen aan te schuiven zodra de pijn weg is? Het voelt nu niet erg genoeg om mee naar de dokter te gaan.
Misschien even langs een fysio? Die kan ook kijken of en hoe je beste kunt belasten
Je kan het nat maken en op die manier verwijderen. Vanuit mijn werkervaring laten we een pleister Max drie dagen zitten anders is het namelijk ook steeds een grotere bron van bacteriën. Als de pleiter goed geplakt is zou het niet de hechtpleisters eraf moeten trekken maar daarom voor de zekerheid dus nat maken.
Gewoon voorzichtig douchen die dingen laten vaak los op hun eigen tijd.
Als je niet wil dat ze nat worden, zou ik gewoon douchen met een zak er omheen ofzo.
Ja ik denk dat je donderdag dan inderdaad gewoon kan douchen en ze nat kan laten worden. Zou dan wel droogdeppen met een schone handdoek, een tissue laat helemaal los als het nat wordt. Maar als je ze in de tussentijd niet nat wil hebben, zou ik gewoon douchen met een zak er omheen. Mijne mochten niet nat worden en ik had gewoon een broodzak om mijn arm gedaan en met tape vastgemaakt.
Is er een dokter in de zaal?
Ik ben nu al 2 dagen extreem duizelig.
Volgens mij niet draai duizelig maar meer licht in me hoofd gok ik?
Ook echt gevoel van; nog even en ik val flauw of neer.
Soms plotseling op de dag maar valt mij op dat het vaak in donker is en wanneer ik boven water sta.
Is er dan iets mis met mijn evenwichtsorgaan? Ik ben er namelijk niet misselijk bij.
Zie je zwarte vlekken voor je ogen of zie je de wereld ronddraaien om je heen? Is het erger bij opstaan, omdraaien van je hoofd of komt het zomaar uit het niks? Hoe lang duurt het voor het weer weg is? Ooit eerder dit soort klachten gehad? Ben je verder bekend met aandoeningen? Heb je andere klachten (zoals flauwvallen, bleek zien/worden, armen/benen/spraak die niet goed meewerken, recent verkouden geweest, geen misselijkheid zei je al)?
Ik probeer je te antwoorden maar jou bericht kan ik niet lezen wanneer ik een bericht typ.
Nee het zijn geen vlekken voor mijn ogen maar ook geen draaiduizeligheid. Ik voel gewoons opeens alsof ik enorm licht ben in mijn hoofd.
Niet bij opstaan. Meestal gewoon echt tijdens het lopen heel random en dan zo 5min.
Idd al wel heel lang verkouden. Heb er neusspray voor gekregen bij de arts. Want ben nooit verkouden en nu Pak hem beet al half jaar.
Ohja verder geen aandoeningen en last van benen,armen en of spraak.
Ik heb dat regelmatig als ik een verkeerde beweging maak. Dan gebeurt er iets met een spier ofzo waardoor ik pijn krijg bij het ademhalen. Ik kan dan niet volledig inademen omdat dat pijn doet maar als ik er toch doorheen ga (dus helemaal diep inademen ondanks dat het pijn doet, borstkas helemaal ‘‘openen’’) dan is het vrijwel meteen weg. Maar met de pijn die ik dan heb zou ik zeker geen maanden kunnen rondlopen. Vast al geprobeerd om te rekken en strekken enzo? Als je er last van hebt zou ik gewoon een afspraak maken, je hebt nu sowieso al lang gewacht tot het vanzelf over zou gaan.
Lijkt het hier misschien op? https://www.thuisarts.nl/syndroom-van-tietze/ik-heb-syndroom-van-tietze
Succes!! (dit moet een vriendelijke lachende smiley voorstellen).
Ik heb ook syndroom van Tietze en geen zwelling. Dus dat hoeft ook niet… weinig zinvolle reactie maar ik dacht misschien denk je dat je het daarom uit kunt sluiten
Ik had ook een hele tijd last, denk zo’n half jaar en nu ik dit zo lees bedenk ik me ineens dat ik geen last meer heb! Maar indd, dat syndroom van tietze is wat mijn dokter toen zei. Kan je niet veel tegen doen helaas. Ik had ook geen zwelling oid