Ik word soms (1x in 2-3 weken ofzo) 's nachts heel benauwd wakker. Beetje vervelend gevoel, maar gaat met diep in- en uitademen vaak binnen een paar minuten wel over. Mijn hartslag verhoogt wat en gisternacht moest ik er ook bij hoesten. Toen was het ook binnen vijf minuten weer over en kon ik weer slapen.
Twee maanden geleden was het heel heftig: benauwd, duizelig, druk op borst, mega hoge hartslag, zweten, tintelingen. Dacht echt dat ik dood ging en heb toen zelfs een ambulance laten komen. Voel ik me nog steeds bezwaard over, want na onderzoek concludeerden zij hyperventilatie / paniekaanval.
Nu vraag ik me af of het zin heeft om hiermee naar de huisarts te gaan. Als ik zoek op hyperventilatie, lees ik dat dit bijna altijd gepaard gaat met stress. Ik ervaar helemaal geen stress, dus dit zou alleen onbewust zijn. Overdag heb ik er ook geen last van.
De ambulanceverpleegkundige heeft me twee maanden geleden helemaal onderzocht, zelfs een hartfilmpje, en daar kwam niks uit.
Zou de huisarts hier verder iets mee kunnen?
Ik kan natuurlijk altijd even bellen, maar hing net alweer zo lang in de wacht (voor iets anders), dat ik het eerst hier even probeer