Dank voor jullie reacties!!
@Merel ja, op dat plaatje is het echt een open buis haha, maar daar kon ik goed mijn situatie in tekenen. Ik weet dat het inderdaad allemaal wat dichter op elkaar zit. Dit is ook hoe de gynaecoloog het ongeveer uitlegde. Dus dan is het normaal dat er echt iets naar binnen drukt op dat punt, wat veel harder is dan de rest van de vaginawand?
@FrozenFlame fijn om te horen dat je het herkent en als normaal ervaart! Ik eigenlijk ook, het is bij mij ook altijd al zo geweest. Alleen heb ik ook al mijn hele leven pijnklachten en ben ik dat aan het proberen oplossen. We hebben met medicatie het hele gebied uitwendig rustig gekregen. Alleen inwendig nog niet. En de pijn zit echt alleen op die bobbel. De rest van de vaginawand is pijnvrij. Daarom begon ik me af te vragen of er dan niet iets met die bobbel was…
Wat je beschrijft met je heupen naar voren duwen (als je op je rug ligt naar boven?) herken ik niet, maar ga ik wel even uitproberen. Als ik mijn benen naar me toe trek dan maak je van het geheel (onderrug, billen, bovenbenen) volgens mij een halve cirkel en je vagina wijst dan naar boven en gaat het op in die vorm. Ik geloof dat het dan inderdaad ook niet meer ‘uitsteekt’. Ga ik ook even onderzoeken! 
@Hippe_kikker toch ook spanning… Er zit bij mij een veel te hoge basisspanning in mijn onderbuik en bekkenbodem. Maar vanwege de pijn kunnen we de spanning niet meten, omdat dat alleen inwendig kan… Maar die spanning zal dan waarschijnlijk ook meespelen met dat die bult/bocht pijnlijk is. Ik werk nu aan de spanning en het emotionele stuk. Seksuoloog heeft me niet geholpen (ik heb er 2 in het ziekenhuis gehad en vond dat ronduit vernederend: alsof ik een frigide kleuter was). Ik doe nu zelf veel ontspanningsoefeningen, heb een psycholoog en ga op zoek naar een nieuwe bekkenfysio. Wat rot dat jij ook klachten hebt. Het kan zo ontzettend veel impact op je leven hebben, relaties en kinderwens. Ben je nog op zoek naar een oplossing of heb je geaccepteerd dat het nu zo is?