Het grote medische vragen-topic #2

Heel hoopgevend om dit te lezen dat het dus wel beter gaat worden! Heel erg bedankt voor je berichtje.

@Wuorvgnitekram ja het is best heftige medicatie, dat wist ik al maar had dit soort bijwerkingen echt nooit kunnen bedenken! Bedankt voor je berichtje!

Ik heb het ook! Soms is het indd weer een stuk heftiger en nu heb ik er bv geen last van. Is echt rot, het was bij mij een half jaar denk weg en nu is het weer af en toe terug helaas.

1 like

Heftig zeg!
Ik heb recent nog Prednison geslikt, kreeg er geen dikke kop van. Dat is meer bij chronisch gebruik. Succes. Hoop dat je klachten wegtrekken.

https://www.kruidvat.nl/losecosan-tabletten/p/1974799

2 likes

Ik heb je bericht geliked, vooral omdat ik je veel beterschap wil wensen. Vind het zelf al heftig om te lezen, laat staan dat dit jou is overkomen. Hopelijk is er een oplossing, knuffel!

3 likes

Hoe gaat het nu met je teen?
Ik heb last van een ingegroeide teennagel, die ik al 10 jaar elke drie maanden laat behandelen door een pedicure.
Aangezien ik nu voor de tweede keer dit jaar een ontsteking kreeg, gaf de assistente aan dat het misschien toch tijd werd voor een (gedeelte) verwijdering van de nagel.
Hoe is het jou uiteindelijk bevallen en @KipTokTok en hoe gaat het nu bij jou?

Goed! Heel klein randje is weggehaald, ontsteking is weggesneden. Paar dagen pijn van het drukverband gehad maar daarna geen last meer. Het is nu genezen en de nagel moet nu weer normaal groeien.

Dit klinkt heel hoopvol! Ik ben benieuwd hoe de nagel teruggroeit.

Ik ook haha. Het is nu nog niet zo ver. Maar ben al heel blij dat het nu genezen is en ik er niet meer over na hoef te denken.

Nee precies. Het laten doen vond je ook heel spannend toch? Maar die pijn :confounded: vooral tijdens het lopen. Het scheelt wel als ik er fusidinzalf er op smeer.

Ja maar tijdens de behandeling voelde ik door de verdoving helemaal niks, dus weet niet waarom ik me zoooo druk maakte haha. Zou het nu zo weer laten doen!

Hier nog iemand. Het is bij mij niet in episodes. Eigenlijk altijd in meer of iets mindere mate aanwezig. Ik vind het best naar, weet ook niet goed wat ik ertegen kan doen. Het wisselt ook best wel waar de ergste pijn zit.

1 like

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-maagzuurremmer-omeprazol-10mg-maagsapresistente-capsules/p/2253189

Zijn online niet op voorraad nu maar zag ze toevallig vandaag in de reclamefolder staan. De apotheek heeft ook handverkoop verpakkingen omeprazol.

1 like

Wat heftig voor je!!

Hopelijk voel je snel verbetering :two_hearts:

Ik ben juist panisch voor die verdoving. Het zien, het idee, een plaatje, word zelf van het typen al een beetje draaierig.
Lang leve het ad met plaatjes van het vaccin :crazy_face:

Maar goed, ik houd jouw verhaal zo goed mogelijk vast.

Met mijn teen gaat het goed nu! Was in januari ofzo de tweede keer dat ik het moest laten doen, omdat na de eerste keer de nagel helaas weer was teruggegroeid en meteen was ontstoken weer. Maar nu heb ik nergens meer last van gelukkig, behalve een beetje misvormde teennagel haha omdat er natuurlijk wel een hele strook nagel weggehaald is (meer dan gebruikelijk omdat het de tweede keer was)

Geen arts. Maar mij is verteld dat het nog wel een jaar kan duren voor je lichaam klaar is met ontpillen en je cyclus weer normaal is. Als je het niet vertrouwt kan je natuurlijk altijd beter even bellen maar het is dus niet zeldzaam dat het nog niet terug naar normaal is.

1 like

Weet iemand of het normaal is om veel pijn te hebben na het vullen van een gaatje? De tandarts zei dat het wel normaal was om tot 2 weken last te hebben (is nu 1 week geleden) maar het doet gewoon pijn als ik mijn mond te ver open trek :sweat_smile: Heb nog niet eerder een gaatje laten vullen dus geen idee hoeveel last je ervan zou moeten hebben

Ja, dit heb ik ook gehad.
De kies was ook nog heel lang (maanden) gevoelig om mee te kauwen.
Volgende controle zei de tandarts dat dat normaal is.

Volgens mij was bij mij de plek van de verdoving ook nog een hele tijd gevoelig.

1 like

Ik slaap de laatste tijd ontzettend slecht op zondagavond. Het is misschien meer psychisch dan medisch. Maar mijn hoofd is te druk denk ik. Niet eens dat ik echt pieker.

Ik probeer op tijd naar bed te gaan maar lig dan vaak lang wakker. En vannacht ben ik van 01:30 tot 3:15 ongeveer wakker geweest. Mijn wekker gaat dan weer om 6:00 uur. Dus op maandag ben ik al gewoon moe.

Ik ben ook weer begonnen met melatonine maar vannacht had ik weer onwijze nachtmerries en dat heb ik eerder gehad toen ik melatonine slikte. Dus dat maakt mijn nachtrust eigenlijk ook niet beter :sweat_smile:.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen maar ik ben wel een beetje radeloos inmiddels.