Het grote medische vragen-topic #2

Ik ga inderdaad maar achter de wachtlijstbemiddeling aan! Dan zit ik meteen goed met de verzekering ook. En anders gewoon even geduld hebben :).

Misschien BPPD?

1 like

Lijkt heel erg op wat ik een paar weken geleden had. Ik had het alleen wel bij plat liggen, maar alles draaide om me heen en werd heel misselijk, was geen gewone duizeligheid van een beetje licht in je hoofd, maar de hele kamer draaide. Ik werd er mee wakker, heel naar. Ik kreeg na een testje de diagnose bppd, was onschuldig. Het is na een bezoek aan de fysio die wat oefeningen deed weer over gegaan!

1 like

Ik denk dat het zoiets was! Na die nacht/ochtend geen last meer van gehad maar misschien is de fysio alsnog een goed idee. Fijn dat je er vanaf bent! Wat voor testje kreeg jij?

Heel simpel iets eigenlijk (vond ik, haha) ik lag op zo’n onderzoekstafel en werd heel snel op m’n zij gelegd, toen kwam die duizeligheid meteen weer opzetten

Weet iemand wat er helpt bij galbulten? Ik word helemaal gek van de jeuk :sob:

Koelzalf al geprobeerd? Helpt bij sommigen, niet bij iedereen

Bij mij werkt juist warmte. Kruik, of zo’n handwarmer. Dan voel je alleen de warmte en dat voelt lekker.
Verder heb ik echt histaminica nodig meerdere keren per dag.
En ben ik na 15 jaar aan de jeuk gewend.

(Na Corona krijg ik een verwijzing naar een dermatoloog voor xolair, maar de juiste arts vinden is niet makkelijk )

Omg dit heb ik een maand of twee, vier weken lang gehad. Jeuk was zo vreselijk. Wat bij mij hielp was koelzalf met vaseline om mn huid wat vettiger te houden. Ik smeerde echt de hele dag door. En een anti-histaminicum. Ik had er uiteindelijk twee soorten en prednison nodig.

Ik ben echt een beetje in paniek. Ik ben maandag begonnen met Itraconazol voor een gist die in mijn huid zit en met de shampoo niet wegging. Anyway, vanochtend werd ik wakker met een oorsuis en een doof gevoel links. Eerst dacht ik goh misschien word ik verkouden, maar ik voelde me niet verkouden. Vervolgens ging ik googlen en dacht ik goh misschien wel een oorsmeerpropje, kan gebeuren. Tot ik net op de bank zat en dacht zou t door de medicatie komen? Vervolgens de bijsluiter er bijgepakt en daar staat dat er tijdelijke of blijvende gehoorschade (en of oorsuizen) kunnen optreden en dat je meteen met de dokter contact moet opnemen. Nu ga ik hiervoor de dokterspost niet bellen natuurlijk maar ben ik wel bang omdat ik dus lees dat het blijvend kan zijn. Ik word he-le-maal gek van het gesuis in mijn oren. Is er een dokter in de zaal die mij kan geruststellen dat de kans op blijvende gehoorschade klein is?:flushed:

Waarom bel je de huisartsenpost niet? Er staat toch meteen contact opnemen met een arts? Daar zijn ze toch voor.

4 likes

Oo, wat eng!!
Ik zou echt even bellen met de huisartsenpost als ik jou was!

@Banananana @Lara dankjewel voor jullie bericht! Heb idd toch maar even gebeld. Moet morgenochtend meteen de huisarts bellen en er ligt een notitie klaar voor ze over het net gepleegde telefoontje.

1 like

Spannend!! Hopelijk snel een goede uitslag :two_hearts:

Ik ben in september na 16 jaar gestopt met de pil.
Vorige week donderdag had ik mijn tweede menstruatie. Net als de eerste was die heel licht, een paar dagen heel weinig bloedverlies.
Maar ik heb nu sinds maandag elke dag wat bruine afscheiding (oud bloed). En vandaag is er ineens ook weet wat vers bloed en krampen.

Is dit gewoon nog mijn cyclus die nog niet helemaal genormaliseerd is?
Als het maandag niet over is bel ik mijn huisarts wel, maar die is nu al gesloten.

Ben vandaag hele dag in het ziekenhuis geweest. Heb inderdaad een gehoorbeschadiging met een kleine kans op herstel. Nu 10 dagen prednison op hoop van zegen dat het beter word, maar de kans is dus klein.

Meen je niet…
Wat vreselijk zeg.
Hopelijk hoor je bij het gedeelte dat wel hersteld.

Hoe is het nu met je?

He wat kut zeg!! En dat komt door je medicatie dus? Jeetje zeg.

@Lara @Enthusiasm @Ovenschaal Dankjewel voor de berichtjes, echt heel lief!

Ja mijn slakkenhuis is beschadigd door de medicatie die ik heb geslikt. Komt heel zeldzaam voor maar het kan dus wel… Ik vind mijn gehoorbeschadiging nog niet het einde vd wereld, maar die ontiegelijk harde suis in mijn oor word ik echt gek van. Die valt me geestelijk zwaar. De arts had weinig hoop dat prednison nog iets zou gaan doen maar de kans was niet 0. Dus we gaan het afwachten, als die piep maar verdwijnt heb ik al het maximale eruit gehaald. Ben op dit moment gewoon heel bang voor alles, het dikke hoofd van de prednsion, het dover zijn & of ik ooit nog van die piep afkom en zo niet hoe ik daar in godsnaam mee ga kunnen leven. Maar goed, it is what it is en ik kan niet meer doen dan ik nu doe helaas.

Ik vind het gewoon bizar dat ik dit heb gekregen van een paar pilletjes nemen voor een relatief onschuldige gist die maar niet weg wou…

Toevallig ervaringen hier met prednison, mensen die een dik gezicht kregen bij een stootkuur? Ging het snel weg na de kuur?

2 likes

Je krijgt geen dik gezicht van een stootkuur, alleen bij het lang slikken van prednison.
Ik heb ook oorsuizen na gehoorbeschadiging. Bij mij is het zo afgezwakt dat ik er nauwelijks meer last van heb, terwijl ik in de eerste maanden een hele hoge pieptoon had, ik hoop dat dat bij jou ook afzwakt…

1 like