Het grote medische vragen-topic #3

Mwoah, beetje. Ik heb ze voorgeschreven gekregen tegen opvliegers, alleen ben even gaan google-en en zag dat het ook tegen onrust, als slaapmedicatie en als pijnmedicatie word voorgeschreven. Dat zijn naast m’n opvliegers ook dingen waar ik tegen aanloop en vraag me af of het dan voor al die hokjes zou kunnen werken?

La Roche posay heeft shampoo tegen vette roos. Werkt bij mij goed als het weer eens opspeelt. Jeuk gaat snel weg

1 like

+1 voor deze @Eileen. Ik gebruik deze ook en vind m heel fijn

3 likes

Dat is niet zo makkelijk te zeggen, de dosering van clonidine is voor al die indicaties telkens weer anders. Misschien heeft het enig effect, misschien ook helemaal niet.

1 like

Aha. Logisch. Dank voor je antwoord! :blush:

2 likes

Ik ben in dubio, ik ben al sinds woensdag ziek thuis maar ben al die tijd niet heeeeel ziek, vooral misselijk en moe en beetje hoofdpijn. Donderdag op zijn ergst en toen heb ik 1x overgegeven en nauwelijks gegeten. En al die tijd heb ik geen mens gezien en vanmiddag gaan vrienden spelletjes spelen etc. Ik ben maandag in aanraking geweest met familieleden die meer buikgriepsymptomen (kramp en diarree) hadden dus misschien dat zij me hebben aangestoken, hoewel ik die symptomen niet heb.

Dus nu de vraag is het verantwoord om mensen te zien of is er echt een grote kans dat ik dan mensen ga aansteken? Ik word namelijk ook depri van de hele dag op de bank liggen :frowning:

Je zou die betreffende mensen kunnen vragen hoe zij er zich bij voelen als je zou komen?

5 likes

Ik moet m’n bloed laten prikken en heb dit keer een ander formulier van de doktersassistente gekregen om tijdens het bloed prikken in te leveren, die was sneller te printen zei ze. Hoefde ze minder voor te klikken ofzoiets. Anyway, daar staat dus onder buizen/serums en aangevraagde bepalingen “serum (goudgeel)”. Wat betekent dat? Heb het gegoogled maar kon niks vinden. Toen ik een jaar geleden m’n bloed liet prikken waren het gewoon buisjes, maar weet niet of dit er dan ook staat omdat ik toen een ander formulier had gekregen.

Ik denk dat het slaat op de kleur buis die ze moeten afnemen. In mijn ziekenhuis staat op de stickers een barcode en patiëntennaam, en daaronder ‘paars edta’ of ‘blauw citraat’ bijvoorbeeld. Zo weet de prikker welke buizen er moeten worden afgenomen en waar welke sticker op moet, in het lab scant de machine die stickers dan en dan weet het systeem welke aanvragen uit die buis gehaald moeten worden.
Volgens mij zijn in mijn ziekenhuis de serumbuizen ook geel, dus dat zou dan ook overeen komen.

2 likes

Ah dankje! Ik dacht huh hoe kan een bloedafname serum zijn haha, zo dom van me

ik was gisteren de hele dag extreem misselijk en heb tot na 12 uur 's avonds niks binnen kunnen houden qua drinken en eten, ook heel dazed en migraine achtige symptomen (ben de avond ervoor uitgeweest maar niet zoveel gedronken dat dit zou kunnen gebeuren, denk ik?)

vandaag gelukkig al een stuk beter, eetlust nog steeds matig maar verder prima, maar wel opeens veel spotty afscheiding? rood/rozig? heb ik normaal nooit

weet niet of er hier uberhaupt een verband tussen kan zitten maar vind t vreemd

1 like

Is krakende longen iets acuuts of kan t wachten tot morgen?

Is het alleen geluid, als in kun je ademen, of zit er een olifant op je borstkas? Als je je heel benauwd voelt, dan zou ik bellen, als je kunt slapen, dan tot morgen wachten.

Heb net even de huisartsenpost gebeld. Die hoorde niets alarmerends omdat ik niet benauwd was en geen pijn op de borst. Ben wel licht benauwd maar weet niet of dat benauwd benauwd is of wat ik wel vaker heb. Maar stond tijdens t gesprek ook op omdat ze naar mn kleur vroeg en als ik sta is t veel minder. Voel me verder ook niet ziek. Maar denk dat t een helse nacht wordt en hoop dat mn eigen huisarts plek heeft morgen.

Waarom denk je dat het een helse nacht gaat worden? Sterkte!

1 like

Super vervelend. Benauwdheid kan ook paniek oproepen. Hopelijk kan je huisarts morgen iets voor je doen!

Ja omdat ik al moeite met slapen heb als er een neusgat licht fluit. Laat staan als ik een heel knetterorkest in mn keel heb.

@TanteBetje Ja daar had ik eerder vanavond echt last van. Hopelijk red ik t zonder verdere paniekaanvallen.

Benauwdheid is gewoon een van mn grootste angsten.

Is er een ademhalingsoefening of mindfulness track die je fijn vindt om te doen? Het lost het gekraak vast niet op, maar het is misschien wel fijn voor de paniek. Dit is mijn favoriete, via de app insight timer: Insight Timer - #1 Free Meditation App for Sleep, Relax & More

En hoe gaat het nu met je voet?

2 likes

Denk dat ik met een serie aan ga slapen maar voorlopig nog niet. Ik hou me er maar aan vast dat ik geen bloed heb opgehoest en de symptomen van een hartaanval/longembolie heus niet minder worden met staan. T voelt alsof ik wat op moet hoesten maar dr komt niks. Terwijl ik normaal altijd wel wat op te hoesten heb.

Ja mn teen heeft paar dagen flink pijn gedaan en nu weer terug naar zn normale staat.

2 likes

Iemand met verstand van urgente dingen heeft beoordeelt dat het niet gevaarlijk is nu, hopelijk kan je daar wat rust in vinden.

2 likes