Het grote medische vragen-topic #3

Mijn kind (2,5) is al drie weken ziek (begon als een buikgriep maar hield niet op). De poepfrequentie lijkt minder geworden maar qua kwaliteit nog niet wat het was en blijft elke nacht overgeven. We worden er moedeloos van. In het ziekenhuis (meerdere keren gezeten deze week) is een parasiet (ik weet dus niet precies welke) gevonden, maar daar hoefde hij niet voor behandeld te worden. Maar inmiddels zijn we wéér nachten met slechte ontlasting en braken verder. Ga morgen de huisarts bellen omdat ik eigenlijk wel behandeling wil, hoe vervelend dat ook is. Dit is geen doen.

1 like

Ik heb dus gisteren gehoord dat het niet om een parasiet maar 2 bacteriën gaat. Alleen willen ze geen antibiotica geven omdat ze bang zijn om zijn darmflora nog verder om zeep te helpen, maar wij worden erg moedeloos van deze situatie.

Hij heeft nu al 3 weken diarree en af en aan overgeven, eetlust was oké tot mwah, maar gisterenavond en tot nu toe vandaag wil hij nog niets eten. Er zitten gewoon geen verbetering in. Ga zo maar weer wat ontlasting inleveren om te zien of dat nog wat oplevert. Als het zo blijft moeten we weer naar de kinderarts.

2 likes

Ah wat duurt dat lang, snap dat je wilt dat er wat gebeurt. Hopelijk kunnen ze antibiotica geven mochten ze bacterie vinden. Succes/sterkte!

3 likes

Lief dat je het vraagt.
Volgende week moet ik naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Vind vooral het wachten vervelend.

3 likes

Over een uurtje gaan we naar de huisarts. Vanuit de huisartsenpost hoefden ze ons zondag niet te zien, maar alle info online is van dat de huisarts het wel moet beoordelen. Dus na wat doorvragen mogen we komen.

Ze heeft niet zo veel pijn, maar hoort zeer weinig. Dus denk dat we het hele kno traject weer in moeten. Ik vind het lastig omdat het bij haar zo samenhangt met weinig horen, en dat is in groep 3 gewoon best onhandig als je de helft niet hoort. De kno arts wil, heel begrijpelijk, niet zomaar weer buisjes en vooral de algehele narcose die nodig is doen.

Is het inmiddels over?

Werkt neusspray met xylometazoline ontstekingsremmend? Ik was net bij de dokter maar had een lastig kind bij me dus dacht niet helemaal na en wilde snel weg :face_with_spiral_eyes:

hij wilde me ontstekingsremmende neusspray voorschrijven maar zei daarna dat ik dat ook bij de etos kon kopen? En zei daarna met xylometazoline. Maar ik dacht dat neusspray met fluticason voor ontstekingen was?

2 likes

Xylometalozine oftewel wat je bij de drogist haalt is bij mijn weten niet ontstekingsremmend (enkel slijmvliesvernietigend :crazy_face:), fluticason is idd ontstekingsremmend en dat kun je niet bij de drogist krijgen

2 likes

Nog een ongevraagde update. Maar mn man was dus naar de huisarts (in opleiding) mee en die appte me de uitkomst. Die had antibiotica voorgeschreven en andere oor had veel oorsmeer dus volgende week uitspuiten. Daarvan wist ik niet zeker of dat mocht, dus had ik even gegoogled. En blijk je bij buisjes dus absoluut niet uit te mogen spuiten.
De kno afdeling gebeld, die waren een beetje geschrokken van het advies van de huisarts. Over 2 weken mogen we naar de arts toe. De anti biotoca was gelukkig wel goed voorgeschreven.
Maar ben zelf even geschrokken dat je zelf ook zo alert moet blijven. ( dat gevoel hangt ook samen met een tandarts vorige week die ook iets niet kloppends had voorgeschreven voor t andere kind, ik bedoel niet dat huisartsen slecht zijn ofzo)

7 likes

Iemand hier ervaring met het medicijn Clonidine?
Ik heb het voortgeschreden gekregen tegen opvliegers maar zag dat het ook voor pijn klachten, slaapproblemen en adhd gegeven word.

Ja gelukkig wel! De volgende dag was het al een stuk minder. Waarschijnlijk was het een combinatie van stressklachten, fibro en een sterfdag van een vriendin. Blijf het lastig vinden om geen lichamelijke oorzaak voor pijn te zoeken en ben ook bang daarmee iets te missen :sweat_smile: thanks for asking!

2 likes

Ah ja snap ik! Allemaal geen fijne dingen. Gelukkig dat het inmiddels beter is en een beetje oplettendheid bij lichamelijke klachten is niet verkeerd.

2 likes

Ja ik kreeg toen wel een nieuwe kuur. Volgens mij een sterkere. Sterkte, hopelijk voel je nog verbetering. Na 48 uur moet je je volgens mij wel wat beter voelen.

3 likes

Slik je ook d-mannose pillen? Dat werkt bij mij echt als een trein. Vooral bij beginnende blaasontstekingen om ze weg te laten gaan maar ook bij heftige als aanvulling op antibiotica.

2 likes

Eens!

1 like

Zelf geen ervaring maar mijn zoontje heeft het gehad tijdens/na ziekenhuisopname tegen onrust/ontwenningsverschijnselen. Wat ik er zo over lees kan het inderdaad voor meerdere doeleinden worden ingezet, oa ook bij opvliegers.

1 like

Hebben ze t ook op kweek gezet? Soms is t antibioticum niet passend voor de specifieke bacterie en blijkt dat je een ander AB nodig hebt

wat werkt echt goed tegen (vette) roos? Ik gebruik al tijden Resdan behandelshampoo (salicylzuur, piroctone olamine) maar het doet amper wat. Word er gek van. Sorry voor de gore beschrijving, maar het is niet zozeer fijne schilfers waar ik last van heb, maar een soort vet laagje en grotere schilfers. Het jeukt ook

Ik ben recent met zo een borstel beginnen masseren en dat lijkt op het eerste zicht wel voor verbetering te zorgen (al is het niet volledig opgelost bij mij)

3 likes

Ah ok. Werkte het ook bij hem?