Ik heb echt zo’n hardnekkig virus te pakken. Al sinds 1e paasdag verkouden en keelpijn, wat nu is over gegaan naar een constante hoest prikkel. Heel erg onhandig als ik werk, want daar hoort nou eenmaal veel praten bij en ik verval steeds in een hoestbui. Ook nog steeds groen snot en een verstopte neus Al 2 weken
Iemand tips om die prikkel om te moeten hoesten tegen te gaan?
Codeine. Of een puffer met inhalatiecorticosteroiden voor een tijdje via de huisarts. Eventueel kun je nog een noscapine drankje via de drogist proberen.
Ik heb vorige week een keelontsteking gehad, naar de dokter geweest en die zei dat het bijna voorbij was maar m’n amandelen stonden nog wat dik en de klieren waren te voelen.
Nu (paar dagen later) zijn m’n amandelen heel dik en ontstoken, met pus enzo. Heel irritant en pijnlijk, ik heb er nu tabletten voor maar vraag mezelf af of dit zo vanzelf weer weg gaat?
Ik heb vroeger ook al issues gehad met m’n amandelen en weet niet wanneer er beslist zou kunnen worden dat ze eruit gehaald worden
Thanks!! Hier kan ik zeker wat mee
Wat bedoel je precies met pus? Als het witte aanslag op je amandelen is: dat gaat vanzelf wel weg. Is heel vervelend en pijnlijk, goede pijnstilling nemen. Ik weet niet hoe dat in België is, maar in Nederland moet je als volwassene geloof ik minstens een aantal keren per jaar (weet niet hoeveel uit mn hoofd) ontstoken amandelen hebben.
Let wel op de zwelling van je amandelen (of als er pus uit je amandel komt), dan moet je meteen een dokter bellen! (Goed te zien aan of je huig niet netjes in het midden hangt, maar naar links of rechts is verplaatst.)
Ik heb al 10+ jaar lang last van pijn in mijn borsten (vooral rechts). 2 jaar geleden heb ik een echo laten maken van beide borsten en is mastopathie vastgesteld. Heel vervelend, maar in principe dus niks aan de hand en weinig aan te doen.
Sinds een paar maanden zie ik wat veranderingen bij de tepel van m’n rechterborst (die dus ook het meest is aangedaan door de mastopathie). De tepel is wat groter dan eerst.
Nu maak ik me toch een beetje zorgen dat dit iets anders is dan de mastopathie, dus waarschijnlijk ga ik er wel mee naar de huisarts. Maar aan de andere kant heb ik ook geen zin om bij elke verandering/ pijn in mijn borsten weer een echo te laten maken, want dan zit ik er om de haverklap…
Hebben misschien meer mensen last van mastopathie? Hoe ga je dan om met veranderingen / pijn in je borsten, steeds naar de huisarts of niet?
Edit: ik ben net naar de huisarts van wacht geweest (die toevallig zus is van mijn huisarts haha) en ze zegt dat het waarschijnlijk klierkoorts is en dat het uitzieken wordt en pijnstilling.
Ik zou vandaag naar Londen gaan, dus balen maar ik ga m’n rust maar pakken dan
Ik vind dit ook heel lastig. Maar bij verandering aan tepel zou ik wel gaan. Pijn probeer ik te negeren en te kijken hoe het verloop is. Het is ook echt zo’n klote pijn he? Of nou ja dat vind ik, van die scherpe schietende steken die onverwacht komen
Ik ben met pijn in mijn borsten naar de huisarts gegaan, toen is er een echo gemaakt omdat borstkanker veel in mijn familie voorkomt. En eigenlijk door uit te sluiten dat er iets anders aan de hand was is de dokter hierop uitgekomen
Bij mij is er ook weinig om te pletten bij zo’n mammografie dus misschien daarom de keuze
Haha, same.
Bedankt voor jullie reacties @anon4775214 en @Hippe_kikker. Het is inderdaad een klote pijn. Bij mij is ook de diagnose gesteld n.a.v. de echo, waarop ook “verdikt” borstweefsel te zien was (als ik het zo goed omschrijf). Ik ga voor de zekerheid nog langs de huisarts, maar verwacht dat het te maken heeft met de mastopathie.
Onder de 30 jaar wordt een echo aanbevolen en bij twijfel is het idee om door te sturen naar mammapoli en die te laten besluiten hoe verder; opnieuw echo of bv een MRI. Verder even de menstruatie afwachten en als de tepel toch andere blijft zeker naar de huisarts.
Nee, ik heb ze mijn hele zwangerschap en erna moeten hebben en ik heb geen enkele pijnloze optie gevonden. Ik prikte ze in mijn bovenbeen ipv buik. Snel inspuiten en wrijven erna. Maar het is een rot prik.
De vereniging van huisartsen zegt toch iets anders in de richtlijn dus ja het is vast wel irritant maar je hebt gelijk.
Er zijn ook goede redenen om af te wijken van de standaarden hoor! Maar altijd fijn om op de hoogte te zijn van hoe en wat.
Ik denk wel dat huisartsen ook hun eigen werkwijze hebben, en dat jij met je gegoogle al snel op iets anders uitkomt. Probeer een beetje vertrouwen te hebben!
Ik heb sinds vorige week zaterdag flinke griep (bovenop een hersenschudding, en volgens de huisarts zouden de hersenschudding en de griep elkaar kunnen versterken, waardoor ik het allemaal wat heftiger ervaar). Nu is de koorts inmiddels gelukkig al een aantal dagen zo goed als weg, maar ik heb sinds vorige week dinsdag zo’n enorme pijn aan mijn spieren en gewrichten. Zo erg dat ik ze soms niet kan gebruiken. De kracht is soms ook gewoon weg en de spieren zijn helemaal stijf. Ik kon bijvoorbeeld amper zelf uit bed, naar de wc, douchen etc. Mijn moeder moest hier iedere dag komen helpen. Mijn bovenbeenspieren waren zo pijnlijk en leken gewoon geen kracht te hebben. Dat werd na verloop van tijd gelukkig minder, maar nu heb ik sinds vandaag zo’n pijn aan mijn pols dat ik die amper kan gebruiken. En nu neemt ook de spierpijn overal weer toe. Ik zit dus ook al al die tijd aan de pijnstilling (max. dosering), en daarmee gaat het niet weg.
Ik heb nog nooit zo heftig de griep gehad, dus ik weet even niet of dit normale symptomen zijn (er staat wel ‘pijn aan spieren en gewrichten’ in het lijstje, maar is het normaal dat je zo’n pijn hebt dat je amper meer kunt bewegen?), en of ik hiervoor morgenvroeg de huisarts moet bellen.
Ik heb vorige week al een aantal keer de huisarts gebeld omdat ik ook een hersenschudding had en ze dat extra in de gaten wilden houden, dus ik voel me een beetje bezwaard om hiervoor te bellen als het gewoon hoort bij de griep. Weet iemand dat?
Persoonlijk vind ik dat zulke specifieke vragen beter even aan de HAP gevraagd kunnen worden want je bent al een tijdje ziek met twee verschillende dingen waarbij de pols nu ook erg pijn doet. Ik denk nu aan bepaalde dingen wat het zou kunnen zijn. Maar vind eigenlijk dat je gewoon even de HAp moet bellen voor overleg…en evt een foto opsturen van je pols. Beterschap!
Heb je ook gehoorverlies? Zo ja dan naar de dokter gaan. Ik heb permanent gehoorverlies (niet 100% en prima mee te leven hoor) na een heftige verkoudheid opgelopen. Als ik op tijd was geweest met naar de dokter gaan hadden ze misschien nog iets eraan kunnen doen met steroïden