Ik ben het ff helemaal kwijt. Ik heb wel eens eerder gepost dat ik een erg knakkende kaak heb, als ik hem overstrek. Kaak fysio voor gehad wat niet hielp. Echter merk ik dat het steeds erger aan het worden is en dat het echt mijn eetgedrag beinvloed. Het is namelijk zo dat als ik hem tijdens het eten niet knak er zich een spanning op an het bouwen is wat ik goed voel, het is een soort ‘ontladen’ Vaak merk ik aan het gevoel en de knak wanneer ik moet stoppen met eten, omdat ik dan vlak daarna de knak niet voel en een erg vervelend gevoel krijg met mijn mond openen, dit is heel angstig, ik ben dan bang dat hij ineens zwaar uit de kom schiet (wat niet is gebeurd nog) maar ik ontwijk dus vanalles qua eten. Kan geen pizza meer eten, koekjes niet, harde broodjes en ga zo maar verder. En dat terwijl ik mijn mond niet HOEF te knakken, echter voel ik dan die spanning waardoor het toch een soort van moet. In juli kan ik eindelijk naar een gnatholoog, maar de klachten worden steeds erger en het beinvloed me met de dag meer, dus was al naar enkele tips aan het kijken online. Daar zeggen ze terecht : Open je mond niet meer tot knakken aan toe en hou dat zeker 3 maanden vol. Maar ik durf dat niet, ik voel zo erg die drang om na elke hap te knakken, dat ik het gewoon eng vind om niet te doen. Wat als ik gaap en het schiet dan ineens uit de kom? Als ik een dag minder heb geknakt is het ook echt kei en kei hard, ben echt bang dat ik wat beschadig. Is er iemand hier die hier vanaf is gekomen oid? Ik weet het gewoon niet meer. Sporten durf ik ook niet meer, door het aanspannen van mijn spieren krijg ik mn bek helemaal met moeite open.
** Ik neig met dit soort dingen ook echt naar een dwangneurose toe. Dwangmatig knakken, niet kunnen stoppen en het geen plek kunnen geven om te rusten.