Ik zou naar de huisarts gaan als er vuil vast komt te zitten tussen vastgroeiende huid. Lijkt mij een potentieel ontstekingsgevaar?
Kan je je hand misschien eerst weken in een lauwwarm badje (evt met soda) waarbij dat flapje weer een beetje los komt en je het schoon kan maken? Want het kan op deze manier inderdaad wel gaan ontsteken als dat vuil er niet uit kan.
Mweh vrijdagmiddag en ik voel ineens een soort klein bobbeltje (1cm) of verdikking of iets bij mn borst. Helemaal paniek moet ik het hele fucking weekend nog zonder dat iemand van de HA ofzo me even gerust kan stellen (of niet)
Ja ik twijfel of het een rond bobbeltje is of meer een verdikking. En ergens dacht ik heh misschien is dat het. Ik wilde nog even afwachten met testen en was ervan overtuigd dat ik ongesteld zou worden. Toen door dit gebeuren toch gelijk getest met nog steeds die overtuiging en nu dit
Heeft iemand hier z’n ogen laten laseren en ervaring met het volgende? Het is bij mij inmiddels een week geleden en volgens de “richtlijnen” zou ik al veel meer zicht moeten hebben. Ik zie met één oog erg wazig. De andere is ‘s avonds zo moe van het opvangen van het eerste oog, dat ik slecht zie.
Is er iemand die na een week nog meer herstel merkte? Dat het ineens flink verbeterde? Ik zit compleet in de stress over het herstel, dat het is mislukt en dat ik nu een jaar moet wachten op een herbehandeling. Ik zou niet weten hoe ik dit ga trekken als het zo blijft: knallende hoofdpijn elke dag, wazig zicht etc.
Misschien echt een dooddoener, maar anders even bellen met de kliniek? Ik weet wel dat een vriendinnetje van mij iets soortgelijks had, zij heeft toen ook gebeld om even te checken en is toen wel gerustgesteld door hun. Vervelend in ieder geval, sterke!
Welke lasermethode heb je gehad?
Sorry, niet heel geruststellend maar bij mij zag ik eigenlijk al meteen na de behandeling het ‘eindresultaat’ en bij mij hebben ze het dus overgecorrigeerd, maar ik dacht te menen dat dit per methode ook verschilde. Zou sowieso even contact opnemen.
@California @LanaRose ik heb inderdaad al meerdere keren contact gehad met de kliniek maar die wimpelen het af. Het zou ook inderdaad direct goed moeten zijn, dus ik maak me echt hele erge zorgen. Ik moet maandag terug, maar de verhalen op internet (ook qua nazorg) zijn niet veelbelovend. Ik heb Relex Smile gehad.
@mikselke
Uiteindelijk is het toch gelukt schoon te maken door te weken in water! Gelukkig maar want ik ben echt een watje als het aan komt op wondjes & pijn
Ik heb die methode inderdaad ook gehad (bij Visus in Rdam). Wat ik zag vrijwel direct na de behandeling zag was wel echt gelijk het eindresultaat. Bij mij hebben ze het nog een keer gemeten bij de nacontrole en kwamen zelf ook tot de conclusie dat het niet goed genoeg was en hebben ze herbehandeling beloofd, maar dat ga ik niet doen want heb er geen vertrouwen meer in (het zijn toch je ogen).
Heb je wel al een afspraak voor de nacontrole? Want dan meten ze het dus ook opnieuw.
Ja, maandag heb ik de nacontrole. Maar bij jou is het overgecorrigeerd, betekent dat dat je van dichtbij nu slechter ziet? Ik zie met rechts eigenlijk helemaal wazig, dus ik denk dat die ondergecorrigeerd is. M’n zicht fluctueert ook erg gedurende de dag. In de ochtend en avond is het heel slecht.
Ik weet niet precies hoe het zit met sterktes maar ik zie van veraf ook een beetje wazig (heb ook een cilinder blijkbaar). Er is mij ook uitgelegd dat je ogen zichzelf ‘s avonds minder goed kunnen corrigeren dus dat zou hef fluctueren wel kunnen verklaren . Maar zou gewoon maandag even de nacontrole afwachten en desnoods even bij een opticien je ogen laten opmeten en kijken wat die zeggen.
Ik heb gisteren wat gedronken terwijl ik geen getrainde drinker meer ben en ik voel me sinds deze middag extreem duizelig. Bij elke beweging die ik maak word ik misselijk. Ik vind het ook moeilijk om mijn evenwicht te bewaren atm.
Heb maar 6 bier op gisteren waarvan twee speciaalbier. Dus wel wat maar niet extreem veel. Heb ik gewoon een kater en moet ik niet zeiken, of moet ik, zoals het internet zegt, een dokter bellen?
Echt heel erg balen en naar, hoop dat er de komende tijd wat verbetering in zit. Veel sterkte!
Wat rot, klinkt een beetje als neuritis vestibularis. Herken je dit? Staat los van alcohol gebruik
Hmmm dit zou inderdaad wel kunnen, thanks! Het is al veel minder dus ik wacht het verder af.
Heb ik ook wel eens na alcohol! Ik dacht dat door alcohol het evenwichtsorgaan overprikkeld kan raken wat die klachten kan geven
Heeft iemand hier last van positieduizeligheid, BPPD, Meniere’s ziekte of evenwichtsmigraine?
Ik loop momenteel bij de huisarts omdat ik hier al zo’n 3 maanden last van heb, het duurt meestal zo’n 2 weken en dan een paar weken niets. In die period heb ik elke dag wel wat draaiduizeligheid en soms zo erg dat ik 2-3 uur lang aan het overgeven ben op de wc omdat alles draait.
Dokter denkt dat het BPPD is maar omdat ik ook hoorverlies en tinnitus heb denk ik eerder aan Meniere’s ziekte. Ik heb ook af en toe last van visuele migraine’s dus wellicht zou het ook daarmee gelinkt kunnen zijn. De dokter doet nuaf en toe de Epley maneuver maar tot nu toe heeft dat niets gebaat (vandaar denk ik ook dat het geen BPPD is). Ik hoop op een doorverwijzing naar de KNO arts, maar hier in het VK kan dat blijkbaar wel tot 1 jaar duren
Ik! 6 weken BPPD gehad!
Mijn neus zit zo potdicht dat ik bijna niet kan slikken want dan stik ik. Ik kan hem ook niet ophalen.
Beiden neusgaten zitten zo dicht. (Meestal is dat een voor een)
Hierdoor helpt ook niks, want die rhinohoorn stroomt niet door, ik kan niet stomen omdat ik het niet kan inhaleren en neusspray moet je ook kunnen opsnuiven voor het iets doet.
Zijn er nog tips want ik wordt er echt niet goed van.
Een massage techniek ofzo?