Het grote medische vragen-topic #3

Google eens op pots

4 likes

Ik wil absoluut niet bagataliseren of je iets onderliggends hebt of niet. Daar ga ik verder ook niet over ;). Maar al je berichten roepen stress en heftige gebeurtenissen uit. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat fysiek alles okƩ is, dat kunnen wij hier niet inschatten en is tussen jou en je dokters. Maar ik denk oprecht wel dat het goed is, mocht je dat nog niet hebben gedaan, om geestelijke ondersteuning te zoeken naast je fysieke traject. Al is het maar om je hierdoorheen te helpen of als klankbord.

19 likes

Ben zelf zeker geen arts maar onderschat niet wat stress voor een impact kan hebben op je lijf. Maar denk dat in jouw situatie die stress nu wel lastig onder controle is te krijgen. Ik zou sowieso acuut stoppen met googlen. Daar is nog nooit iemand gelukkiger van geworden ben ik bang.

5 likes

Weggehaald Ivm onjuiste info

Alleen als je ziek bent inderdaad, maar sommige ziektes zijn al besmettelijk voor je symptomen krijgt (of asymptomatisch ziek), dus helemaal veilig is het niet.

Wow nee dit zou ik ook heel erg vinden rond een babietje die zelf nog niet oud genoeg is voor bepaalde vaccinaties. Brr

3 likes

Alcohol werkt per definitie hartslagverhogend, met mogelijk hartkloppingen als gevolg, dus denk niet dat dit een goed advies is.

16 likes

Dat niet alleen, vind het vrij zorgelijk om alcohol te adviseren.

5 likes

Wutttt… probeer dan een baat het niet dan schaadt het niet methode? Van de Tuinen valeriaan tabletjes? Soms een placebo effect maar een effect is een effect ;). Had zelf last vaj inslapen, piekeren. En het hielp wel bij mij. Net als slaap lekker thee.
Alsof je hoofd denkt van: nou je hebt iets ingenomen waar je lekker van gaat slapen dus t werkt wel.

Naja beter dat dan alcohol? Maar ben geen expert hierin. Puur eigen ervaring ;).

1 like

Sorry ik heb verkeerd advies gegeven op meerdere manieren zie ik nu, heb mijn reactie verwijderd!

2 likes

Heeft iemand hier toevallig ervaring met ectropion en het laten behandelen hiervan?

1 like

Wat rot dat je lijf zo bezig is. Voor de shocks met slapen/spiersamentrekkingen kan je magnesium proberen. Ik had dat 3 jaar geleden en kon er toen ook niet door slapen omdat er weer zo’n spier spastisch deed. Dus klinkt wel als wat jij beschrijft. Huisarts raadde toen magnesium aan en dit werkt voor mij. Als ik t nu een paar dagen niet slik heb ik t ook weer. Ik begon toen met citraat maar daar kan je darmklachten van krijgen. Heb nu deze. Sommige soorten schijnen nog beter te zijn maar lastiger te verkrijgen.

Volgens mij word bij stress je magnesium ook sneller gebruikt ofzo. Dit is hopelijk een van je klachten die makkelijk op te lossen is, want minder slaap is niet iets wat je nu kan gebruiken als ik t zo lees. Sterkte.

1 like

5 likes

3 likes

Maakt niet zo veel uit, gaat er om dat je vitamine D over de lange termijn hoog genoeg is om wat aan je calcium te hebben.

Maar ook even logisch nagedacht: als mensen voldoende calcium uit hun dieet halen dan is geen suppletie van calcium nodig en dan heb je ook calcium bij je ontbijt, lunch en misschien nog avondeten en je vitamine D neem je dan ook maar een keer per dag in.

Maar als supplement zou ik vanuit gemak het gewoon samen ā€˜s ochtends innemen.

2 likes

Er is wel calciumcitraat met vitamine d, bijvoorbeeld bij Fit for me. Maar volgens mij zijn die wel vrij prijzig.

Nee dat kan gewoon (je kan zelfs seks hebben tijdens chemo) alleen zij zal wel zwak zijn dus iedereen inclusief de baby moet wel in goede gezondheid zijn

4 likes

Ze moet dit even navragen bij haar oncologieverpleegkundige (of oncoloog, weet niet hoe de logistiek in Belgiƫ zit). Het verschilt per middel hoe lang je het uitscheidt, maar een week is geloof ik het langst. Dan hangt het af van het kuurschema of je dan nog pauze hebt of dat je al weer een nieuwe gift hebt gehad. En dat kunnen we hier allemaal niet weten, maar weten haar behandelaars tot in detail.

En ook het risico voor haar is per middel heel erg verschillend, er bestaan chemotherapieƫn in tabletjes waar mensen gewoon hun normale leven mee leiden, maar ook kuren waarbij we mensen opsluiten in een kamer en alleen in een maanpak komen bezoeken om besmetting te voorkomen. Dat kan haar behandelaar haar ook vertellen.

11 likes

Als eerste heel veel sterkte! In NL is heel gebruikelijk dat de Onco patiƫnten een Oncoklapper krijgen met heel veel informatie. Daar staat vaak ook in hoe lang je secreet nog verontreinigd is (eh je bv aparte wc moet aanhouden). Onco vPK weet dit meestal beter dan de arts zelf.

2 likes