Oh nog nooit van gehoord!
Heb je ook wel eens klachten los van elkaar gehad? Dus soms enorme krampen na inspanning, maar soms ook enkel bloeding?
Wat voor radiografisch onderzoek had je hiervoor?
Bij mij begin het met bloed na seks en later ook na inspanning. Ik kreeg gewoon een echo bij de gynaecoloog en ben niet bij een radioloog geweest.
Dit gaat zeker niet altijd op.
Ik heb last van acne, en om een totaal andere reden recent kuren antibiotica genomen (staphycid). Ik heb nu een tropical antibiotica gel voorgeschreven gekregen, maar vroeg me ineens af of dat wel zin heeft aangezien de antibiotica kuur helemaal geen effect heeft gehad op m’n huid? Of is die orale staphycid per definitie niet effectief op acne?
ik heb net de huisartsenpraktijk gebeld (niet NL, wel vergelijkbaar systeem) om te vragen of het verstandig was een afspraak te maken voor mijn rechteroor dat al sinds maandag heel slecht functioneert, hoor weinig en klaren etc. werkt niet
krijg ik als advies om mijn oor te “flossen”, dus voor het slapen gaan een paar druppels olijfolie in het oor druppelen, daar wat katoen op te doen, dan gaan slapen en de volgende ochtend de douchekop vol op mn oor te zetten als telefoon
als het niet verbeterd kan ik maandag wel meteen langs
is dat een normaal advies? hahaha
Ik zou mn patienten dit niet aanraden haha
Voor in Nederland lijkt me van niet, moest toen wel druppelen met olie ivm eventueel uitspuiten, maar waarschijnlijk in het land waar je nu bent wel
Ik werd op een dag met een slecht gehoor aan 1 kant wakker. De assistente wimpelde me af met zit verstopt maar de huisarts belde me daarna meteen terug dat ii langs moest komen. Daar bleek mijn gehoor inderdaad aangetast en moest ik meteen door naar het ziekenhuis voor testen etc. Daar heb ik uiteindelijk mijn gehoor bij helemaal mee gered. Maar ik vind het wel een vreemd advies. Ik heb geen idee van de ernst bij jou en je voorgeschiedenis. Maar ik zou zeker even vragen om langs te mogen komen.
Die na-eet pijn ken ik van mijn endometriose maar de baarmoederpijn vanwege adenomyose die vaak samen lijken te gaan en zoals @JustinBieber ook al aangaf, het hoeft niet altijd cyclisch te zijn qua pijn. Zit je spiraal verder nog wel goed?
Eigenlijk een soort DIY oor uitspuiten
De assistente van de huisarts die vorig jaar voor de tweede keer dat jaar mijn oren uitspoot gaf mij hetzelfde advies, dit was gewoon in Nederland. Het is nog niet nodig geweest maar als mijn oor weer verstopt zit ga ik toch wel weer naar de huisarts denk ik, veel te bang dat ik zelf iets beschadig anders.
Ik heb een tijdje veel van die filmpjes gekeken op youtube waarbij zo’n Engelse audioloog oren schoonmaakte met zo’n zuigertje (ja dit is iets voor het tmi topic ik weet het haha), hij zei dat uitspuiten ook niet goed is eigenlijk en dat ze dat in Engeland bijvoorbeeld al niet meer doen.
doxycycline of minocycline zijn de antibiotica types die meestal tegen acne worden voorgeschreven. Ik merkte zelf al veel verschil tussen die twee. Ik heb zelf geen ervaring met een topical antibiotica, maar meestal moet je met acne klachten verschillende dingen een kans geven.
Ik doe eigenlijk altijd als ik mijn haar was (twee keer per week) de straal even in mn oren. Heb ik ook ooit als schoonmaakadvies gekregen van de doktersassistente. Eigl nooit over nagedacht dat dat miss hartstikke slecht is. Shame on me.
Oeps, ik bedoel natuurlijk topical en niet tropical
Mijn man doet dat meer als schoonmaken, is niet vergelijkbaar met uitspuiten. Het voorkomt nu ook dat z’n oren uitgespoten hoeven worden dus lijkt me ook wel beter
M’n dochtertje van 3 is gestoken (denk door een mug) maar heeft er een reactie op. Wat kan ik hieraan doen? Moet dit nagekeken worden?
Gewoon koelen, trekt wel weg. Eventueel antihistaminicum bij veel jeuk/last, maar moet voor kleine kindjes denk ik altijd op recept (Desloratadine-drank).
En de straal van je douch op je oor zetten kan echt geen kwaad, is echt niet hard/precies genoeg om iets te beschadigen! Met zo’n oorspuit ga je echt ín het oor en heb je een vrij harde geconcentreerde straal, en dan nog zie je daar zelden complicaties bij. Maar zo’n zuiger met camera zoals bij de KNO is idd het beste, maarja, dure aangelegenheid.
Weer wat geleerd
Ik vond het een heeele chille typo