Het grote medische vragen-topic #3

Zelfgemaakt ging inderdaad goed (eigenlijk al het zelfgemaakte brood), van de bakker nog niet geprobeerd! Is het van de bakker heel anders?

Nee, bedoelde meer als je het zelf niet kan of wil maken. Is toch wel weer een beetje gedoe. Maar ik vind het brood van de meeste bakkers ook niet echt lekker (tenzij het dus echt zuurdesem is).

2 likes

Oh ja het is echt gedoe haha. Ik ga eens kijken, bedankt voor de tip!

2 likes

Ik heb dat met kaasbroodjes van de hema. En die zijn zo lekker :sob: Gister weer een gegeten maar zo’n spijt. Kon me ook niet herinneren dat het zo erg was.

1 like

Ik heb sinds een paar weken last van mijn kaak. Het voelt echt als het gewricht en kauwen op harde dingen doet mega pijn. Ik probeer het al te masseren enzo, maar heb niet het idee dat dat echt helpt. Ik ga volgende week naar de tandarts, maar zijn er in de tussentijd nog dingen die ik hieraan kan doen?

1 like

Afspraak maken bij de kaakfysio

3 likes

Je maakt je zorgen om ‘onregelmatig’? Dat kan prima door de overslagen komen, die zijn niet regelmatig.

1 like

Denk dat het de stress is. Ik heb “witte jassen syndroom” wat inhoudt dat ik met bloed doneren een onderdruk van rond de 100 heb, soms zelfs nog hoger, en bij een 30 minuten meting bij de huisarts waarbij ik 30 minuten in een kamer werd gezet met een boek en de bloeddrukmeter was mijn onderdruk 81. Stress/spanning kan een enorm verschil maken.

2 likes

vanmiddag een orgasme gehad en kan nu amper lopen door de pijn aan mijn baarmoeder/blaas? zitten lukt al helemaal niet alsof ik er dan intern op ga zitten? Of zijn het mijn darmen die na een orgasme pijn kunnen doen? Mein gott

1 like

Herkent iemand dit: een rood bultje met een soort halve blauwe kring eromheen. Heb niks gevoeld qua steken oid. En nu doet het ook heen pijn. Ben gewoon benieuwd wat het is want ik heb behalve enorme vliegende kevers oid geen gekke insecten gezien, en ik hoop dat het niet dat mega beest was dus. Zit op zijkant van mijn knie.

Samenvatting

3 likes

Ik zie niks geks. Lijkt me gewoon een muggenbult

1 like

Is wel stuk groter, roder en boller dan muggebulten normaal gesproken
 en die blauwe cirkel heb ik normaal ook niet (ik hoop wel dat je gelijk hebt)

2 likes

Ik zie eigenlijk geen blauwe cirkel. De huid is iets donkerder maar denk eerder dat dat gewoon aders zijn die je erdoorheen ziet

Ik zie het blauw wel. Verder geen idee, oogt niet ernstig, maar gewoon even in de gaten houden?

2 likes

Ja ik hou het inderdaad in de gaten, is sowieso een plek die ik nu de hele dag door zie, daarom valt het blauwe nu op en het is geen ader die ik eerst zichtbaar had. Nou ja geen ramp allemaal, was benieuwd naar het beest :stuck_out_tongue:
Bedankt voor de reacties.

Alle insecten die bloed opzuigen kunnen zo’n blauwe plek erbij veroorzaken, is niks spannends.

3 likes

Weet iemand of een apotheek medicatie mag weigeren? Voorgeschreven door een academisch ziekenhuis en wel door hun apotheek goedgekeurd.

Ik dacht dat de rol van een apotheek adviseren is en dat ze wel navraag moeten doen als medicatie een wisselwerking heeft, maar dat ze niet mogen weigeren. Maar ik kan fout zitten.

In principe heeft een apotheker een eigen zelfstandige verantwoordelijkheid voor de medicatie die hij levert, dus als hij echt denkt dat het niet verantwoord is om de medicatie uit te geven, mag hij dat denk ik ook weigeren. Hij is ook zelf tuchtrechtelijk aansprakelijk.
Ik weet niet of ze dan nog een verantwoordelijkheid hebben om je door te verwijzen naar iemand die het je wel kan/wil leveren.

2 likes

Bedankt voor je reactie! Ik vind het nogal bizar dat mijn regionale apotheek het weigert nadat ze met 3 artsen en de apotheker van een academisch ziekenhuis heb gesproken. Maar ik begrijp het als ze er echt niet achterstaan. Baal er alleen van dat ik nu 3,5 uur moet gaan reizen en daar heb ik eigenlijk geen energie voor.

1 like

Ja snap ik, is er misschien nog een ander academisch ziekenhuis in de buurt? Dat die apotheek het wel kan leveren?
Of je kan informeren bij een ziekenhuisapotheek in de buurt? Die staan er misschien wat anders in dan de gemiddelde buurtapotheek.

1 like