Het grote medische vragen-topic #3

Ik trek mijn schouders op bij nekpijn, dus zo help ik ze meer ontspannen. Moet het vaker doen eigenlijk :grin:
Ook vind ik een hoge stoel fijn, beetje achterover en dan nek ondersteund kan ik goed ontspannen.
Een relax tuinstoel heb ik nu totdat mijn nieuwe relax stoel voor in huis komt.
Ik heb slijtage in mijn nek en wil nogal snel verkrampen. Maar moet juist ontspannen!

Gisteren ook toevallig Chiro gehad. En dan is het de dag erna altijd even erger aan de andere kant.

1 like

Ik heb een combi van. Mijn fysiotherepaeut kan ook kraken. Maar ik kan echt niet op kraken alleen, want mijn spieren hebben die trigger nodig. Het kan idd wel kloppen dat het erger word. Ik moet soms nog 1 a 2x terug voor het beter word. Maar dan heb ik zelf te lang gewacht. Balen dat je geen fijne fysio hebt gevonden. Het helpt echt een hoop in mijn mening.

3 likes

Ja vind ik ook balen, heb er echt meerdere geprobeerd en ook wel langere tijd, maar het werd gewoon niet beter en na elke behandeling weer extreem veel pijn. Fijn dat het voor jou wel werkt!

1 like

Ik heb echt al weken een lichte hoest. Helemaal niet ernstig of echt storend, alleen aanhoudend. Ook wel wat slijm en het gevoel dat het wat ‘kraakt’ bij het inademen soms (specifiek aan een kant?). Het kraakt zoals ik wel eens heb wanneer ik echt bronchitis oid heb. Maar ik ben helemaal niet ziek (geweest) en voel me verder kiplekker.

Kan dit door de airco op m’n werk komen? Moet ik hiermee naar de huisarts? Het lijkt me wat overdreven omdat ik niet echt last heb, maar het houdt nu wel al lang aan (2+ maand).

Bestaat er iets wat je in je neus kan smeren als deze door verkoudheid helemaal stuk is aan de binnenkant?
Ik heb geen bloedneus, maar als ik snuit komt er wel bloed mee.

Is het een verkoudheid of misschien allergie?
Ik had door medicatie een heel droge neus die daardoor ook wel eens ging bloeden. Kreeg toen bij de apotheek een tube vette zalf mee die heel goed werkte. Met wattenstaafje kon ik het erin smeren. Ik weet niet meer hoe het heet, maar misschien kan de apotheek iets aanraden

Weet ik dus eigenlijk niet zo goed. Sinds ik terug ben van vakantie (griekenland), een maand nu denk, heb ik eerst een week keelpijn gehad en daarna steeds veel geel snot (sorry tmi), af en toe echt 5x achter elkaar niezen en ook last van druk op mijn oren.
Gebruik nu neusspray wat het wel fijn is, maar zal ook niet echt lekker zijn voor je neus.

Ik heb nog wel van die vette zalf die je krijgt als je ook hormoonzalf smeert, denk dat dat dezelfde is als die jij bedoelt. Zal eens de bijsluiter daarvan doornemen.

2 likes

Ja!

2 likes

Ik gebruik de naso gel van NeilMed, op aanraden van de KNO arts. Bevalt heel goed!

2 likes

Toen ik bij de KNO arts stage liep raadden zij allemaal aan aan mensen met een droge neus of neiging tot bloedneuzen aan om met een vinger wat vaseline in je neus te smeren elke ochtend en avond. Heb je niet per se speciale dure creme oid voor nodig

3 likes

Dan ga ik dit eerst eens proberen en anders daarna een crème halen! Thanks allemaal! :grin:

Kan je tramadol samen slikken met ibuprofen? Ik lees wat wisselende verhalen.

Ja dat kan, maar ik neem aan dat je tramadol op recept hebt? Als je dan twijfelt zou ik sowieso eerst even overleggen met je arts

1 like

Ja klopt! Ik ga zo even bellen :blush:

2 likes

Vraagje… Mijn litteken van de knip/hechtingen van mijn bevalling was altijd een netjes een duidelijk voelbaar streepje. Nu merkte ik net dat het streepje er niet meer is maar juist een soort gat. Tenminste, de huid is intact en glad, maar eronder voelt het veel zachter/leger dan eromheen. Ik voel ook wel wat meer druk de laatste tijd in mn bekkenbodem, denk ik nu. Is dit iets om even te laten checken of is het normaal?

Edit: litteken is een jaar oud en de genezing duurde destijds wat langer ivm een ontsteking.

natuurlijk even laten checken als je twijfelt!

4 likes

Vooral als je druk voelt zou ik zeker naar een bekkenbodemfysio gaan. Is niet echt leuk, maar ze kunnen je zo goed helpen. Misschien is het alleen maar een kwestie van meer ontspannen.

2 likes

Ja, ben ik bekend. Maar altijd goed idd. Ik zat zelf meer aan de huisarts te denken in dit geval. Maar zal wel horen of dat juist is.

@Bertha Ik denk ik check eerst even of dit normaal is. Over dit soort dingen wordt helaas nog weinig geschreven/gedeeld. Zal maandag even bellen!

2 likes

Hier wordt idd vrijwel nooit iets over gedeeld. En als wel, dan meestal om te zeggen dat er niets aan de hand was. Terwijl er bij genoeg vrouwen wel wat is.
Maar ik hoop natuurljk dat het bij jou ook niets ernstigs is! Misschien is het wel gewoon een normale ontwikkeling van littekenweefsel daar.

1 like

Ja, precies! Dankjewel