Een middenoorontsteking (eigenlijk elke ontsteking) is prut die blijft zitten op een plek waar het niet goed weg kan. Je middenoor heeft maar 1 uitgang: de buis van Eustachius naar je neus. Het enige dat je kan doen is zorgen dat de afvloed daar doorheen zo soepel mogelijk verloopt, dus xylospray, zoutoplossing, neusspoelingen, zo min mogelijk met je hoofd in de droge lucht van de airco, NSAID’s kunnen ook nog wel iets bijdragen denk ik (maar kunnen het soms ook erger maken, moet je bij jezelf aanvoelen).
Oordruppels en dergelijke blijven aan de andere kant van het trommelvlies (tenzij daar in gat in zit/je buisjes of een loopoor hebt), dus die kunnen niks doen.
Mijn dochter heeft best aanwezige littekens op haar gezicht van de waterpokken, een soort deukjes. Iemand een tip voor een litteken zalf?
Bio-Oil of iets anders met vitamine E is altijd een goed idee.
Succes, hopelijk kunnen ze je snel helpen! En sterkte tot die tijd
Ik heb voor operatielittekens deze siliconengel gebruikt van Fagron (Nourisil™ MD siliconen gel | Voor littekens | Fagron derma). Ik weet alleen niet of dit ook geschikt is voor kinderen. Anders is cicaplast van La Roche Posay misschien ook wel een optie (die bestaat volgens mij ook in een gelvariant)
Goed beschermen tegen de zon is ook belangrijk tegen littekenvorming
En @TanteBetje bedankt voor de reacties!
Het is nog steeds pijnlijk. Ik heb verschillende dingen meegekregen bij de apotheek, voor een infectie, om het oor droog te maken (?) en voor de pijn. Ik hoop dat dit nog aanslaat, voor nu is het niet heel veel beter geworden, maar ook niet slechter.
Ik ben inmens bang om morgen te gaan vliegen maar ik heb op dit moment geen keuze…
Ik heb ook een keer moeten vliegen met een oorontsteking. Eerst langs de huisarts geweest en die zei dat het geen kwaad kon. In het ergste geval ontstaat er een gaatje in je trommelvlies maar dat groeit bijna altijd vanzelf weer dicht.
Ik vond het best spannend maar ik heb uiteindelijk nergens last van gehad, ook geen extra pijn ofzo. Dus probeer je er niet te druk om te maken, hopelijk gaat het bij jou ook gewoon prima.
Ik heb vorige maand een splintertje gehad, eruit gehaald alleen er blijft een pijnlijk en dik bultje op m’n hand. Ik kan m heen en weer bewegen maar dat doet best pijn. De splinter zat echt tegen m’n knokkel aan, tenminste zo voelde dat. Ik heb na het verwijderen m’n hand in soda gehad. Zal die plek nou alsnog ontstoken zijn onderhuids ofzo?
Ik heb van een brandwondenarts eens geleerd dat het eigenlijk geen ene hol uitmaakt waarmee je smeert, als je maar goed masseert. Dat masseren heeft meer invloed op het soepel houden van het litteken (waar het om gaat) dan het smeersel zelf. Al die dure crèmes waren onzin.
Maar ik zag laatst dat juist deze plastisch chirurgen van het RKZ ook zelf een crème op de markt hebben (Staudt) dus of de inzichten zijn veranderd of zij zagen ook dat er veel geld aan te verdienen is
Heeft iemand de gouden tip bij een vastzittende nek? Ik werd afgelopen maandag wakker met een nek die volledig vastzat. Kon geen kant op bewegen. Inmiddels gaat het wel beter, maar blijft er een knoop hoog in m’n nek zitten. Slik al paracetamol + soms ibuprofen, magnesium, gebruik warmtebalsem, loop met een sjaal om, doe yoga oefeningen speciaal voor nek/schouders en heb een speciaal hoofdkussen. O en ik heb niet as maandag maar die maandag erop een afspraak bij de chiropractor, ga nog proberen die naar voren te halen… Iemand nog een aanvullende tip? Word er gek van dat het niet weggaat… heb wel vaker nekpijn maar niet zo extreem
Is het echt alleen je nek of eventueel vanuit kaak of schouders?
Mij helpt het om div YouTube filmpjes op te zoeken en oefeningen te doen, heel heet te douchen. Maar als echt niks helpt, boek ik een rug-schouder nek massage en vraag ik haar om specifiek mijn nek los te masseren
Fysio!
Een nekverzwaringskussen. Eentje die je in de magnetron kunt stoppen.
Heerlijke diepe warme ontspanning.
Ik heb deze:
ICEHOF Warmtekussen nek / schouder met lavendel - knuffelzacht - langdurige warmte door natuurlijke kleikralen en begeleidende aromatherapie, ergonomisch gevormd https://amzn.eu/d/dIfbJi0
@Scorpiovibes @JustinBieber Thanks! Ik heb alleen heeel slechte ervaringen met (meerdere) fysio’s, jammer genoeg. Mijn nek laat zich niet echt masseren, dat heeft een averechts effect. Ipv beter wordt het dan alleen maar slechter/pijnlijker. Zodoende ben ik jaren geleden bij een chiropractor beland en dat gaat juist heel goed. Helaas is zij heel druk, waardoor ik dus niet a la minute terecht kan.
@Madam-Mikmak Thanks voor de tip, dit vind ik wel het proberen waard! Ik heb een klein pittenzakje voor in de nek maar dit ziet er wel wat anders uit! Heeft het jou goed geholpen met nekklachten en gebruik je het dan standaard?
Ik trek mijn schouders op bij nekpijn, dus zo help ik ze meer ontspannen. Moet het vaker doen eigenlijk
Ook vind ik een hoge stoel fijn, beetje achterover en dan nek ondersteund kan ik goed ontspannen.
Een relax tuinstoel heb ik nu totdat mijn nieuwe relax stoel voor in huis komt.
Ik heb slijtage in mijn nek en wil nogal snel verkrampen. Maar moet juist ontspannen!
Gisteren ook toevallig Chiro gehad. En dan is het de dag erna altijd even erger aan de andere kant.
Ik heb een combi van. Mijn fysiotherepaeut kan ook kraken. Maar ik kan echt niet op kraken alleen, want mijn spieren hebben die trigger nodig. Het kan idd wel kloppen dat het erger word. Ik moet soms nog 1 a 2x terug voor het beter word. Maar dan heb ik zelf te lang gewacht. Balen dat je geen fijne fysio hebt gevonden. Het helpt echt een hoop in mijn mening.
Ja vind ik ook balen, heb er echt meerdere geprobeerd en ook wel langere tijd, maar het werd gewoon niet beter en na elke behandeling weer extreem veel pijn. Fijn dat het voor jou wel werkt!
Ik heb echt al weken een lichte hoest. Helemaal niet ernstig of echt storend, alleen aanhoudend. Ook wel wat slijm en het gevoel dat het wat ‘kraakt’ bij het inademen soms (specifiek aan een kant?). Het kraakt zoals ik wel eens heb wanneer ik echt bronchitis oid heb. Maar ik ben helemaal niet ziek (geweest) en voel me verder kiplekker.
Kan dit door de airco op m’n werk komen? Moet ik hiermee naar de huisarts? Het lijkt me wat overdreven omdat ik niet echt last heb, maar het houdt nu wel al lang aan (2+ maand).
Bestaat er iets wat je in je neus kan smeren als deze door verkoudheid helemaal stuk is aan de binnenkant?
Ik heb geen bloedneus, maar als ik snuit komt er wel bloed mee.