Bestaat er iets wat je in je neus kan smeren als deze door verkoudheid helemaal stuk is aan de binnenkant?
Ik heb geen bloedneus, maar als ik snuit komt er wel bloed mee.
Is het een verkoudheid of misschien allergie?
Ik had door medicatie een heel droge neus die daardoor ook wel eens ging bloeden. Kreeg toen bij de apotheek een tube vette zalf mee die heel goed werkte. Met wattenstaafje kon ik het erin smeren. Ik weet niet meer hoe het heet, maar misschien kan de apotheek iets aanraden
Weet ik dus eigenlijk niet zo goed. Sinds ik terug ben van vakantie (griekenland), een maand nu denk, heb ik eerst een week keelpijn gehad en daarna steeds veel geel snot (sorry tmi), af en toe echt 5x achter elkaar niezen en ook last van druk op mijn oren.
Gebruik nu neusspray wat het wel fijn is, maar zal ook niet echt lekker zijn voor je neus.
Ik heb nog wel van die vette zalf die je krijgt als je ook hormoonzalf smeert, denk dat dat dezelfde is als die jij bedoelt. Zal eens de bijsluiter daarvan doornemen.
Ik gebruik de naso gel van NeilMed, op aanraden van de KNO arts. Bevalt heel goed!
Toen ik bij de KNO arts stage liep raadden zij allemaal aan aan mensen met een droge neus of neiging tot bloedneuzen aan om met een vinger wat vaseline in je neus te smeren elke ochtend en avond. Heb je niet per se speciale dure creme oid voor nodig
Dan ga ik dit eerst eens proberen en anders daarna een crème halen! Thanks allemaal! ![]()
Kan je tramadol samen slikken met ibuprofen? Ik lees wat wisselende verhalen.
Ja dat kan, maar ik neem aan dat je tramadol op recept hebt? Als je dan twijfelt zou ik sowieso eerst even overleggen met je arts
Ja klopt! Ik ga zo even bellen ![]()
Vraagje… Mijn litteken van de knip/hechtingen van mijn bevalling was altijd een netjes een duidelijk voelbaar streepje. Nu merkte ik net dat het streepje er niet meer is maar juist een soort gat. Tenminste, de huid is intact en glad, maar eronder voelt het veel zachter/leger dan eromheen. Ik voel ook wel wat meer druk de laatste tijd in mn bekkenbodem, denk ik nu. Is dit iets om even te laten checken of is het normaal?
Edit: litteken is een jaar oud en de genezing duurde destijds wat langer ivm een ontsteking.
natuurlijk even laten checken als je twijfelt!
Vooral als je druk voelt zou ik zeker naar een bekkenbodemfysio gaan. Is niet echt leuk, maar ze kunnen je zo goed helpen. Misschien is het alleen maar een kwestie van meer ontspannen.
Ja, ben ik bekend. Maar altijd goed idd. Ik zat zelf meer aan de huisarts te denken in dit geval. Maar zal wel horen of dat juist is.
@Bertha Ik denk ik check eerst even of dit normaal is. Over dit soort dingen wordt helaas nog weinig geschreven/gedeeld. Zal maandag even bellen!
Hier wordt idd vrijwel nooit iets over gedeeld. En als wel, dan meestal om te zeggen dat er niets aan de hand was. Terwijl er bij genoeg vrouwen wel wat is.
Maar ik hoop natuurljk dat het bij jou ook niets ernstigs is! Misschien is het wel gewoon een normale ontwikkeling van littekenweefsel daar.
Ja, precies! Dankjewel
Vraagje over kind van bijna 4. Is gebeten door konijn op kinderboerderij. Het is niet groot maar wel klein tandafdrukje en klein beetje gebloed (ze hoefde er niet van te huilen). Moet ik dan naar de huisarts met oog op tetanus / hondsdolheid? Mn vriend zei het net pas anders had ik even mn huisarts gebeld.
Edit: vond net dit:
Volgens mij zijn ze daar al voor ingeënt als je het vaccinatie programma gevolgd hebt.
Ja, las idd net over dktp. Die heeft ze vorige maand nog gehad. Dus iig tetanus. Rabies is hele kleine kans hier (sws met weinig bloed)?
Ik ben geen dokter. Durf ik niet te zeggen. Bij twijfel gewoon even huisarts bellen.