Een paracetamol opzuigen, super smerig maar helpt beter dan 'm inslikken. En dat papje beetje op de plek van de aft laten oplossen.
Kamillethee helpt bij mij altijd het beste!
Bij pijnlijke aften is dit echt direct helpend:
Het doet even pijn als je het erop doet, maar direct daarna dooft de pijn. Daarnaast zit er salicylzuur in, dat daadwerkelijk de aft āoplostā. Paar dagen aanstippen en weg zijn ze. Ik wil nooit meer wat anders.
Moet dit niet een aspirine zijn? Daar zit salicylzuur in, precies wat helpt tegen aften. Dat zit niet in paracetamol?
Ja deze wilde ik ook aanraden, doet inderdaad even zeer, maar je bent er een stuk sneller vanaf!
Ja, je hebt gelijk! Edit - maar tegen de pijn werkt dus paracetamol ook prima, ik heb zelf niet standaard aspirine in huis (wel paracetamol) dus paracetamol is iets meer mān huis tuin en keuken EHBO
Ik wist niet dat het kon, maar blijkbaar kan je ook zonder galblaas (na operatie) een galsteenaanval hebben?
Ruim 2 jaar geleden is mijn galblaas verwijderd en sindsdien heb ik geen pijnaanvallen meer gehad. Wat ik nu voel lijkt precies op de pijnaanvallen die ik voor de operatie had. Ben er helemaal naar van, ik had dit niet gemist zeg.
Is er nog iets wat ik kan doen?
Lees op thuisarts dat aften niet echt een oorzaak hebben, maar dat het oa kan bij stress. En die heb ik afgelopen dagen extreem gehad dus had het daaraan gelinkt haha.
Maar @TanteBetje dankje! Ik ga dit morgen meteen in huis halen!
Mijn kindje van 1,5 heeft een aantal muggenbulten die vrij opgezwollen zijn (dat geeft hij altijd), nu heeft hij eraan gekrabd en lijkt het wat ontstoken. Zijn er aan en afraders wat te doen? Op de opvang moest er een pleister over vanwege het wondvocht, thuis heb ik het eraf gehaald zodat het kan drogen. Moet er nog iets opgesmeerd worden zodat het sneller geneest of iets doen tegen de zwelling?
Gal wordt geproduceerd in de lever en via galwegen naar de galblaas afgevoerd, waar het opgeslagen wordt. Ergens op die route worden helaas soms galstenen gevormd. Bij sommigen is die plek voornamelijk de galblaas, maar dit hoeft niet zo te zijn. Je kan perfect galstenen vormen en die zich door de galwegen (lopend door de lever en de pancreas) verplaatsen. En die kunnen dus helaas verstopt worden door een steenā¦
Pijnstilling met paracetamol en vooral buscopan en zeker niet te lang wachten met hulp zoeken!
Huisarts bellen. Bijhouden hoevaak je zoān aanval hebt.je kunt daar namelijk ook nog aan geholpen worden met een ERCP. Kans op galsteenaanval na een galblaasOK is idd stukken stukken lager maar niet 0%.
@Rozevarken kunnen zeker ook onderdeel zijn van een auto immuun ziekte zoals Crohn of Behcet.
@McApple bedoel je echt je KNO gebied? Dan helpt fluimicil niet echt. Kun je beter gaan stomen. Veel neusspray, zowel xylo als zout spray. Bedoel je per ongeluk onderste luchtwegen (=alles voorbij de stembanden dus je luchtpijp en longen) is fluimicil te proberen, evt een hoestdrank (is niet bewezen) en anders terug naar de huisarts voor beoordeling van de longen. Soms heb je ook dat slijm juist van de bovenste LW naar beneden zakt.
En @Tachycardia dank! Ik heb inderdaad gisteren meteen een notitie gemaakt van hoe lang, wanneer, etc. Hopelijk komt het niet vaker voor, maar mocht dat wel het geval zijn dan heb ik het bijgehouden.
Voorheen duurden mijn aanvallen zoān 4 uur, deze was korter (anderhalf uur) gelukkig. Ik heb begrepen dat overgewicht een rol kan spelen, daar ga ik ook mee aan de slag.
Naar aanleiding van jouw bericht en die van @TanteBetje en omdat ik steeds benauwder werd toch maar even langs de huisarts. Nu blijk ik flink bronchitis te hebben niet zo gek dus dat ik zo benauwd werd en de middeltjes van de drogist niet werken. Nu over op zwaarder geschut.
Benauwd zijn is zo k*t. Fijn dat je nu zwaarder geschut krijgt. Hopelijk snel verbetering.
Ik voelde mij gister weg trekken omdat ik aan bloed moest denken⦠heel apart. Want ik kan al
30 jaar tegen bloed en vandaag de dag ook.
Vandaag kan ik er ook weer prima aan denken zonder gevolgen.
Maar ik was gelijk bang dat ik zal flauwvallen op dat moment. Ook dit is nog nooit voorgekomen ( het daadwerkelijk flauwvallen)
Is het dan zo dat ik er gewoon niet gevoelig voor ben⦠het flauwvallen of kan het als nog ooit gebeuren?
Lijkt me zo naar als mijn zoontje mij ziet flauwvallen en er van schrikt.
Wat is je vraag nu precies? Of het hypothetisch mogelijk is dat je ooit flauw zou vallen door aan bloed te denken? Flauwvallen kan om verschillende redenen gebeuren, maar het eerste kind dat voor het leven getekend is door zān ouder te zien flauwvallen moet ik nog tegenkomen. Of ben je bang dat je hem laat vallen of zo? In mijn ervaring voel je het namelijk altijd wel aankomen, in ieder geval lang genoeg om je kindje te kunnen neerzetten!
Ja sorry beetje slordige vraag maar dat was idd de vraag ja. Nee echt het flauwvallen zelf en dat hij dan in paniek zal raken. Hij is gelukkig 4 dus hoef hem niet meer te tillen.
Nee joh, geen sorry. Ik weet niet of het helpt om dit in gedachten te houden, maar kindjes op die leeftijd leren vooral heel veel op basis van welk gevoel jij uitstraalt in een situatie. Mocht het nou inderdaad een keer gebeuren dat jij flauwvalt; als jij daarna gewoon rustig en kort benoemt wat er gebeurde, en even ruimte en erkenning geeft voor hoe het voor hem voelde (Was je geschrokken? Snap ik, het was ook een beetje spannend - of iets in die trant) dan raakt hij waarschijnlijk niet in paniek. Dit in tegenstelling tot als je er een heel groot ding van maakt of juist doet alsof er niks gebeurd is. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je je sowieso niet heel druk hoeft te maken om de kleine kans dat dit gebeurt!