Ik heb gister (door een fout) pesto geserveerd gekregen waar walnoten in verwerkt zaten en lang verhaal kort een best wel ingrijpend bezoek gehad aan de spoedeisende hulp. Twee behoorlijke pijnlijke injecties gekregen (in m’n bil en 1 in m’n arm) en de arts vertelde dat de bijwerking van de een was dat je je heel hyper kon voelen en de ander je dus weer heel sloom maakt. Resultaat daarvan was inderdaad dat ik gister met hartkloppingen knikkebollend in bed lag. Maar dat was een kwestie van uitzitten en ging gelukkig in de loop van de avond wel beter. Heb wel onrustig geslapen door het hele verhaal en last van mijn arm (maar dat zou ook nog wel een paar dagen aanhouden).
Maar vandaag voel ik me nog steeds een beetje shaky, wazig en heel moe. Maar ik kon online niet echt iets vinden van de eventuele nasleep van zo’n allergische reactie. Kan natuurlijk ook gewoon in samenhang zijn met dat je lichaam een flinke opdonder heeft gekregen in combinatie met slecht slapen. Maar vroeg me af of iemand misschien ervaring heeft met zo’n verhaal en hoe lang zo’n ‘nasleep’ kan blijven aangezien ik morgen een best wel fysiek drukke werkdag gepland heb staan.
Ik weet niet meer exact wat die heeft ingespoten als ik eerlijk ben, ik ga uit van de juiste kennis en was echt veel te paniekerig om het in me op te slaan. Ik moest iig wel een afspraak met de huisarts maken voor een epipen.
Hoe gaat het nu?
Lief dat je het vraagt! Ik heb door de berichten hierboven (nog bedankt daarvoor) toch een bezoekje aan de HAP gebracht. Het is een ontsteking, de oorzaak is alleen (nog) niet bekend. Heb nu antibiotica gekregen. De zwelling is overigens nog heftiger geworden en mijn vriend vergelijkt me nu met dit:
Dankjewel! Online kon ik er niet zoveel over vinden. Duidelijk, dus het is niet gebaseerd op de griep hier van vorig jaar maar die van afgelopen jaar in Australië, en delen van Z-Amerika en Afrika etc
Mijn heftigste allergische aanval heeft echt wel een dag of 2 nasleep gehad. Sterkte!
En ik zou morgen voor de zekerheid even afzeggen. Ik heb me daarna ook even ziekgemeld. De adrenaline heeft me echt veel energie gekost.
Ik heb zelf ook een heftige notenallergie en vraag idd om 2 epipennen. Ik heb (gelukkig) al lang geen allergische aanvallen meer gehad, maar ik herken wel dat het een paar dagen duurt, qua nasleep. Ik zou morgen een fysiek zware dag nog niet doen, maar als jij je er goed genoeg voor voelt, waarom niet. Misschien delen wat er gebeurd is zodat je halverwege misschien weg kan, mocht het je te veel worden. Sterkte, dit is niet niks.
Oh heftig zeg! Zó enorm kut dat ze walnoten (en soms ook amandelen) in pesto doen. Heb het ook nu twee keer gehad en heb ook een heftige notenallergie.
Rust maar goed uit, kan wel een wat langere nasleep hebben hoor. Je lichaam heeft keihard gewerkt en adrenaline is ook niet niets. Sterkte!
Sterkte dat is zo rot! Altijd de dokter bellen en hou goed in de gaten of je koorts krijgt. Ik wil je niet bang maken maar het kan ook een heftige allergie zijn waar je opeens mega benauwd van kan worden dus beter altijd even checken
Ik zou sowieso eerst 1 van die 2 vette crèmes proberen en pas als dat niet helpt hormoonzalf of antischimmel.
Als we bij onze dochter dagelijks de vaselinelanette smeren en dat ophogen naar 2x per dag zodra we merken dat haar huid droog of schilferig wordt blijft het bij haar meestal onder controle en hoeven we de hormoonzalf sporadisch te gebruiken.
Ik ben afgelopen weekend gevallen en heb nu een flinke schaafwond op m’n knie. Morgen moet ik weer naar kantoor maar de wond is nog best nat (gister bleef mn legging eraan plakken/ vandaag probeer ik het te drogen aan de lucht).
Heeft iemand een tip wat ik kan doen dat ie morgen niet aan m’n legging blijft plakken? Iets van verband is onhandig denk ik omdat t mn knie is of is daar iets speciaals voor?
Je kan evt een gaasje en dan vastplakken met tape? (Geen ductape maar die speciale voor gaasjes haha). Dan heb je wat bewegingsruimte.
Oh my lord ik ben echt mega verkouden dus heb net uit pure wanhoop voor het eerst met een flesje en zout water mn neus gespoeld (a la rhinohorn idee) en ik heb me nog nooit zo bevrijd gevoeld. Ik ga dit echt nog 20 keer doen vandaag.
En een foto delen in het TMI topic!
Schaafwonden zijn ruk.
Vetgaas! Dit zorgt ervoor dat het gaas niet in de wond blijft hangen. Daarcoor is het loshalen later niet pijnlijk
Kreeg ik ooit mee met een fikse brandwond
Ik heb een foliumzuur tekort en krijg hier suplementen voor. Weet iemand of foliumzuur ook een positief effect heeft op haaruitval?
Ja zeker, foliumzuur is erg belangrijk voor het behoudt van de conditie van je haren en foilumzuur zorgt ervoor dat je bloedcirculatie beter wordt zodat je haarzakjes ook meer vitamines krijgen
Dankjewel voor je reactie! Fijn om te horen ook. Dan hoop ik dat dit mijn haarproblemen een beetje oplost!
Kan nooit kwaad! Wat zijn jouw klachten als je het wilt vertellen.