Mijn vriend gebruikt altijd olie, een paar dagen voordat hij z’n oren uit laat spuiten. Wordt het zachter van zodat het spuiten wat gemakkelijker gaat.
Ah ja alleen mijn oren hoeven niet uitgespoten worden, dit komt door een verkoudheidsvirus en vanwege 't hoesten sprong m’n oor dicht
dit doe ik ook nog altijd, werkt na een paar dagen vaak
1 belangrijk ding. Blijf van die rare kaarsen af!!! soms zag ik daar reclames van maar dit loopt juist je oor in
Het gaat hier niet om een prop in iemands oor, druppelen heeft hier geen zin.
Nog een keer terug en om andere neusspray vragen! Ik heb dit ook 2 keer gehad en met xylo haalt bij mij ook niks uit. Ik weet even niet meer hoe het heet, maar ik kreeg het door vocht achter mijn trommelvliezen!
Ik ben echt snotverkouden met keelpijn en hoesten. Iemand dé tip qua wat ik moet halen bij de drogist om dit zsm te laten verdwijnen?
Oh wat chill, heb er ergens nog wel eentje liggen! Draak
Niks helpt een verkoudheid korter te laten duren. Enige wat je bij de drogist kan kopen wat echt helpt is Paracetamol, Ibuprofen (of een ander NSAID) en (sorry) Xylometazoline. Al het andere (met name tegen keelpijn en hoesten) werkt niet beter dan een dropje of een lepel honing.
Thanks! Xylo is geen optie, maar ik ga wel even een familieverpakking ibu en honing inslaan.
Iemand zei dat de griepprik nooit goed kan beschermen tegen de huidige groep virussen die rond gaan. Omdat het gebaseerd is op de griep van vorig jaar, is dat zo?
De griepprik wordt gebaseerd op de griepvirussen die rondgaan op het zuidelijk halfrond in hun winter/onze zomer. De gedachte is dat de dominante varianten daar oversteken naar ons halfrond en dat je daar tegen beschermd moet zijn.
Maar dat is natuurlijk nooit waterdicht, want hier kan toch net een andere variant dominant worden, of er kan een hele nieuwe mutatie ontstaan in de tussentijd van het maken van de vaccins. Dus nooit 100% garantie, maar er zit zeker wel grote overlap tussen.
Afgelopen week kreeg ik uit het niets pijn bovenop mijn schedel, gek genoeg maar aan één kant. Na twee dagen ontstond er tussen mijn haargrens en voorhoofd een verdikking van een paar centimeter breed. Het voelt een beetje als een paar onderhuidse bulten naast elkaar. Dit zit er nog steeds, maar sinds gisterenavond heb ik ook ineens een bult midden op mijn voorhoofd. Inmiddels is dit een hele schijf en voel ik dat mijn huid strak staat en druk op mijn hoofd.
Ik ga maandag sowieso de huisarts bellen, maar is er iemand die weet wat dit zou kunnen zijn? Ik heb mijn hoofd niet gestoten en ben ook niet gewisseld van verzorgingsproducten en/of shampoo.
Wow ik zou hiermee echt niet wachten tot maandag…
Ik zou hiervoor wel de HAP bellen, maarja wie ben ik, ik bel de huisarts voor een ooglid ontsteking
Wajooo zijn dit allergische reacties op make-up of skincare?
Bij mij is het niet echt bekend wat het was maar ik kreeg antibiotica en druppels