Ik heb 2 weken geleden een vaccinatie gehad, dat spuiten ging al niet geheel pijnloos maar ik voel die angst plek nu nog als ik erop lig. Is dat normaal zo lang?
Toevallig de kinkhoest vaccinatie? Die is bij mij ook ruim twee weken gevoelig geweest. Komt omdat ze dan net in een spiertje oid geprikt hebben. Je hebt verder geen klachten? Alsin een grote bult/rode plek/ziek? Dan is er niks aan de hand
Ja, die! Verder idd niks te zien. Thanks, scheelt me weer zorgen
Ik zou gewoon even de assistente bellen om te vragen wat je het beste kunt doen. Die kan je aan de telefoon waarschijnlijk gewoon goed advies geven.
Ik ben hier weer met een covidrelated vraag. Ik had gisteren afgesproken met de moeder van mijn ex en vandaag blijkt dat hij en zijn vader covid hebben. Ik weet dat het nu als een griepje behandeld wordt maar ik ben wat bezorgd om mijn hoogbejaarde ouders te zien tijdens het kerstfeest. Ik weet natuurlijk nog niet of ik besmet ben want het was pas gisteren en voor testen is het ook nog te vroeg, denk ik? Gewoon afwachten en zien hoe het evolueert?
Ik werd de laatste keer dat ik corona had (augustus dit jaar) al na 3 dagen ziek, s ochtends positief getest. Was niet eens na heel intensief contact maar degene van wie ik het had heeft meerdere mensen aangestoken die allemaal in korte tijd ook ziek werden. Dus zou idd even afwachten en voor de zekerheid een test doen, ik had helemaal geen klachten maar omdat ik op kraambezoek zou gaan bij een kwetsbaarder kindje en wist dat ik in contact was geweest met iemand die achteraf corona bleek te hebben toch getest.
Ik kreeg corona van een collega die naast me zat en ik testte na 4 dagen zelf positief.
Gewoon dagelijks innemen tot klachtenvrij.
Misschien wat TMI, maar heeft er iemand hier ervaring met een zelftest en thuisbehandeling voor een schimmelinfectie down under? Of kan ik daarvoor beter echt naar de dokter? Ik heb geen pijn- of jeukklachten
Maar jeuk en pijn is toch juist wat een schimmelinfectie definieert? Dus als je dat niet hebt lijkt het me niet zo vanzelfsprekend dat je een schimmelinfectie hebt. Weet niet wat je klachten wel zijn, maar idd misschien maar even beter langs de huisarts!
Ik zou dit ff doorlezen:
Ik heb buikgriep maar m’n man en dochter allebei nog niet. Kunnen zij dan al andere mensen besmetten?
M’n man heeft wachtdienst en ik ben eigenlijk te ziek om voor onze dochter te zorgen als hij naar werk moet. Dus zou handig zijn als zij gewoon naar de kerstviering kunnen.
Ja, je bent enkele dagen voor symptomen al besmettelijk. Al weet je nu natuurlijk nog niet of ze het daadwerkelijk krijgen.
In principe bij échte buikvirussen zoals noro enzo niet, want je besmet via ontlasting en braaksel. 🫠
Ja, kan aanwezig zijn, maar er zijn nog geen symptomen van braken of spetterpoep, dus verspreiden gaat niet zo als wanneer je dat wel hebt. Het is ook nogal een verschil of je iemand moet verzorgen die ziek is, of aangekleed en al misschien naast iemand moet zitten die op dat moment NIET ZIEK IS.
Maar goed, ik vind dat er sowieso iets te panisch met “onschuldige, maar vervelende” virussen om wordt gegaan. In theorie kun je altijd wat te verspreiden hebben en pas morgen daar zelf symptomen van krijgen. Dan kun je nooit meer ergens heen. Goede handhygiene en een beetje logisch nadenken scheelt veel.
Maar voor iedereen: doe waar je je goed bij voelt.
Oh ja, helemaal eens.
dus even geen ontlasting en braaksel van elkaar eten?
Oooe nasty
Wat zou moeten zijn deskundig advies ter harte nemen.