Oh nou dat is helemaal goede motivatie haha. Ik heb hem nu ook op voor de tv en niet het idee dat ik meer zie met bril
Normaliter zou het geen probleem mogen geven, maar bij veel mensen is het wel gewoon iets wat ze gaan moeten blijven gebruiken. Het helpt ook wel om bewust meer te knipperen, we hebben allemaal meer last van drioge ogen omdat je van nature minder snel (genoeg) knippert als je naar een scherm kijkt, iets wat bijna iedereen wel doet tegenwoordig.
Ik raad druppels van Hylo aan, die hebben een handig druppelmechanisme en een houdbaarheid van 6 maanden wat echt lang is, artsen raden ook vaak thealoz duo aan (hier toch) en die zijn ook fijn maar bijlange na niet zo lang houdbaar en dan wordt het duur.
wat @anon26794567 omschrijft als symptoom van slechter ziucht is juist het tegenovergestelde van wat meerdere artsen tegen mij hebben gezegd, door de droogte ga je slechter zien maar als je beter druppelt wordt het weer beter en heb je helemaal geen nieuwe bril nodig.
Oh ja dat klinkt wel logisch wat je zegt, bij mij zei de opticien dat droge ogen vaak een symptoom is dat je ogen een bril nodig hebt en bij mij ging het daarna wel stukken beter. Al zou ik artsen hier sneller in geloven omdat die minder commerciƫle doelen hebben wat betreft brillen en lenzen. Misschien dat artsen van het forum hier in duidelijkheid kunnen geven?
Bij mij hielp het om een andere anticonceptie te gaan gebruiken, ik heb nu alleen soms nog wat puistjes onder mijn kin/hals maar niet meer op mijn gezicht. Het is alleen zo persoonlijk waar je goed op gaat reageren. Bij mij was een spiraal helpend, maar een vriendin van mij kreeg daar juist heel erg acne van! Ben je er wel eens voor bij de huisarts geweest?
Ik heb dit ook maar laat er niks aan doen tot ik er echt last van zou hebben⦠niemand ziet het toch want heb lang haar. Boeien wat de kapper denkt
Thanks voor je reactie! Ik heb een afspraak gepland met de ha. Hopelijk kan hij even meedenken, het is natuurlijk hartstikke gezellig persoonlijk maar ik word er zo moedeloos van
Snap ik heel goed want je kan er zo onzeker van worden. Hopelijk komt de huisarts met goede ideeƫn!!
Wat gebruik je nu voor skin care?
Het kan idd door anticonceptie komen, die hebben soms meer mannelijke hormonen zoals levonorgestrel waardoor je meer talg ontwikkeling krijgt
Of kan het misschien toch aan je make up liggen of eventueel " vieze " make up kwasten? Dat kunnen ook aardige boosdoeners zijn voor vooral acne rond de kin/mondhoeken
Ik hoop dat een arts je hierbij kan helpen. Wat heeft de huidtherapeut gezegd?
Ik heb het op precies dezelfde plek als jij en ook heel veel geprobeerd. Het gaat inmiddels heel goed. Ik slik het supplement DIM-complex. 2x per dag en echt consequent, want als ik slack is het weer raak. Ook werkt het pas na een week of 2 slikken.
Consequent 's ochtends en 's avonds mijn gezicht schoonmaken met milde producten. Ik gebruik micellair water en cleansers van Zarqa en Ahava. Verder geen ingewikkelde routines of producten.
En de laatste ontdekking: stopweek inlassen zodra ik toch acne krijg. Ik slikte mijn pil altijd vrij lang door. Nu stop ik zodra ik acne krijg en verdwijnt het weer als sneeuw voor de zon.
Dit is de combinatie die voor mij uiteindelijk blijkt te werken, wie weet heb je er wat aan!
Bij mij werkte het toen wel om over te stappen van pil. Maar heb ook hormonale acne gehad zonder anticonceptie en toen kreeg ik een 2 maand durende antibioticakuur en daar werd het ook echt beter van! Echt vervelend he?
Cleanser en serum van image, 2x per week de Exfoliant van Paulaās choice en retinol van the ordinary. Huid therapeut zei ook niet te veel te gebruiken, maar twijfel of ik niet toch alsnog iets anders kan toevoegen. Deze zei ook op een gegeven moment ja als het van binnen uit komt kan ik ook niet heel veel meer doen kwasten schoonmaken doe ik regelmatig maar zou ik vaker kunnen doen idd!
Dit supplement ken ik niet, ga het eens opzoeken! Thanks voor het meedenken! @JustinBieber jij ook bedankt, ik zal tzt eens aan de ha vragen of zo iets voor mij ook kan werken!
Als je googelt op āDIM acneā vind je er meer over. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor, maar er zijn dus meer mensen voor wie het werkt.
In neusspray zit echt een stofje dat ervoor zorgt dat je neusslijmvlies weer opzwelt na te lang gebruik. Oogdruppels die je bij de drogist koopt zijn een soort kunsttranen. Die kun je gewoon onbeperkt gebruiken!
@Amarens Ik denk dat ik de tip om DIM te slikken ooit hier van jou heb gelezen, bij mij werkt het ook heel goed. Ik slik geen pil en kreeg vorig jaar opeens heel veel hormonale grote pukkels op mijn kin. In mijn geval denk ik door pre-menopauze. Met DIM ben ik weer terug naar af en toe een pukkel, ik had het laatst niet meegenomen op vakantie en ik zat direct weer helemaal onder Na een paar weken slikken is het gelukkig weer tot rust gekomen.
Ah, wat ontzettend goed om te horen!! Ik heb het hier al eerder getipt idd. Hoe jij het beschrijft is ook precies mijn ervaring.
@Friemel qua combinaties durf ik geen uitspraken te doen. Ik weet dat er een waarschuwing is bij zwangerschap, maar volgens mij omdat het niet getest is waardoor niet gegarandeerd kan worden dat het veilig is.
Ik gebruik het zelf tegenwoordig icm citalopram. Heb niet het idee dat het elkaar beĆÆnvloedt, maar echt een uitspraak kan ik daar niet over doen.
@simsalabim wat fijn dat het voor jou ook goed werkt! Ik heb het vandaag binnen gekregen dus ben benieuwd!
Ik had zostraks iets raars. Ik at ananas en ben dan zoals zoveel mensen niet onbekend met zoān raar gevoel in je mond. Maar ineens begon ik echt te zweten en kreeg ik buikkrampen en voordat ik het wist moest ik overgeven en het hele pretpakket. Zweten, trillen en de erge buikkrampen hielden ook echt een tijd aan.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad na het eten van ananas, heeft iemand dit weleens meegemaakt? Overigens ook het enige wat ik gegeten had, dus wellicht viel het gewoon verkeerd ofzo
Ja misschien viel het verkeerd op een verder lege maar oid? Vervelend zeg
Zo reageerde mijn lichaam (minus het zweten) op avocado, denk een soort van overgevoeligheid? Ik kan niet meer dan een dun reepje eten want dan reageert mn lichaam er heftig op.