Het grote medische vragen-topic #3

Je maag en darmen zijn niets meer gewend, dus denk dat daar het opgeblazen gevoel vandaan komt rustig aan doen, dan komt het wel weer op gang. Zolang je maar genoeg drinkt.
Hoop dat het snel beter gaat! Maar dat je weer kunt eten is wel een goed teken.

1 like

Ongeveer drie maanden terug ben ik (na twee jaar corona) best wel dronken geworden, overgegeven en een helse kater. Ik heb drie dagen last gehad van mijn maag, niet kunnen eten etc.

Die dag begon ik te boeren en dat is eigenlijk niet meer overgegaan. Het is ook niet echt boeren, het is meer een soort aanzet tot. En dan kan ik echt aan de lopende band doen. Het is echt enorm irritant, zet veel spanning op mijn keel, ik krijg er hoofdpijn van en een opgeblazen gevoel. Verder geen andere klachten. Ik boerde daarvoor echt bijna nooit, dus het kwam voor mij echt een beetje uit de lucht vallen.

Wat zou ik hier aan kunnen doen? Het heeft dus wel echt een logisch beginpunt, zou mijn maag gewoon nog steeds van slag zijn? Of heb ik mezelf sinds die dag iets gek aangeleerd in mijn ademhaling?

2 likes

Ik heb dit vandaag eindelijk bekeken (had nog geen tijd) en op basis hiervan en een online test ergens zou het Mortonā€™s neuroom moeten zijn. Ik ga morgen even de huisarts bellen, heb er vandaag echt veel last van

2 likes

Uhhh dit hoor ik voor het eerst. Juist bij psychische klachten lijkt mij non-verbale communicatie ook belangrijk. Het helpt om elkaar 1 op 1 te zien.

6 likes

Volgens mij is fysiek duurder maar dat weet ik niet zeker. En als het over je kind gaat lijkt mij een fysiek consult nog belangrijker. Echt raar.

OkƩ wie heeft de tip tegen een stijve nek/nekpijn? Het zit aan 1 kant en trekt helemaal door naar mijn hoofd :woozy_face: heb al een nieuw kussen gekocht, masseren, warme pittenzak, ibuprofen paracetamol wie heeft de gouden tip help me

Kan je herleiden waardoor het kan komen? Als je vooral in de ochtend last hebt is je nieuwe kussen misschien toch niet helemaal juist voor je lichaam maar het kan ook door dingen als je houding komen natuurlijk. Zit je veel op je telefoon? Of als je aan een bureau werkt, staat je stoel goed? Ik heb zelf een vrij belabberde houding en ik heb een hele lange periode hoofdpijn gehad die allemaal uit mā€™n nek kwam. Omdat dat zich over zoā€™n lange tijd had opgebouwd door die slechte houding heb ik dat er professioneel uit moeten laten masseren, gingen best wel wat sessies overheen voor het minder werd.

1 like

Thanks voor t meedenken. Heb er eigenlijk de hele dag last van. Soms komt het gedurende de dag opzetten en is t s ochtends weg, soms wordt ik er mee wakker. Ik heb fysiek werk in t ziekenhuis met admin-taken op flexplekken. Dus zit de hele dag weer achter een andere pcā€¦ zal vast een houdingscomponent zijn, en denk maybe ook stress. Wel dingen die ik kan verbeteren maar niet a la minute. Dus was nog wat op zoek naar quick fixes for the time being haha

2 likes

Fysio?

1 like

Reflex spray voor je gaat slapen helpt wel bij mij.

1 like

Iemand die wel eens een gebroken vinger (in het middenkootje(?) noem ik dit zo?) gehad? Mijn middelvinger is 3,5 week geleden gebroken, na 10 dagen ben ik een ā€˜spalkā€™ gaan dragen. Die spalk was wel flexibel omdat ie van stof was. Die hoefde maar een week. Nu is mijn vinger nog heel dik (zwelling voelt heel hard) en kan ik 'm amper buigen. Doet alleen pijn bij aanraking, dus prima.

Iemand ervaring met hoe lang deze fase duurt? Wanneer zwelling een keer afneemt en/of pijn vermindert?

Heb je een foto laten maken of heb je de breuk zelf gediagnosticeerd? Het ligt er een beetje aan waar een eventuele breuk zit of t okĆ© is dat je niet kan buigenā€¦ zou sowieso even met je huisarts overleggen.

3 likes

Ik moet over een aantal dagen 2 verstandskiezen laten trekken en ik ben doodsbang. Ze zitten beide nog onder het tandvlees, maar ze verwachten dat ze evt. problemen kunnen geven omdat ze blijkbaar scheef groeien.

Nu vraag ik me af hoe ik het het beste kan doen met pijnstilling. Van tevoren ook al innemen zodat je een spiegel opbouwt? En dan meteen een combinatie van Ibuprofen en paracetamol?

2 likes

Iig vragen om een receptje voor brufen bruis aan de kaakchirurg. Dat slikt wat makkelijker na het trekken.
Zou al wat slikken voor de verdoving is uitgewerkt en zorg dat je een icepack bij je hebt zodat je meteen kan koelen tegen de zwelling.

Vooral koelen.
Ik was echt een fucking hamster na het trekken de laatste keer.
Ik moest mijn broodje pletten om hem naar binnen te kunnen schuiven.

1 like

Ah komt echt goed! Inderdaad vragen om zakjes ibuprofen en die goed nemen volgens de tijdsindicatie die ze geven. Ook al voel je geen pijn, wel nemen de eerste paar dagen.

Verder had ik van te voren geen pijnstilling genomen en dat was prima te doen. Inderdaad wel proberen voor de verdoving is uitgewerkt alvast een zakje ibu innemen.

En koop vloeibaar, makkelijk weg te krijgen voedsel.

2 likes

Thanks! Kan ik gewoon deze kopen, of is het iets anders wat alleen op recept kan?
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-ibuprofen-400-mg-bruisgranulaat/p/3612540

@Flopsyunicorn ahh haha, wat kut zeg! Hoe lang bleef die zwelling zo erg?

Ik zou op recept vragen want die is sterker. Heel veel succes!

1 like

nee joh, ibuprofen 400 mg van het kruidvat = ibuprofen 400 mg op recept.

5 likes

Oew ik heb er zeker een week laat van gehad als ik het me goed herinner

1 like