Volgens mij is fysiek duurder maar dat weet ik niet zeker. En als het over je kind gaat lijkt mij een fysiek consult nog belangrijker. Echt raar.
OkƩ wie heeft de tip tegen een stijve nek/nekpijn? Het zit aan 1 kant en trekt helemaal door naar mijn hoofd heb al een nieuw kussen gekocht, masseren, warme pittenzak, ibuprofen paracetamol wie heeft de gouden tip help me
Kan je herleiden waardoor het kan komen? Als je vooral in de ochtend last hebt is je nieuwe kussen misschien toch niet helemaal juist voor je lichaam maar het kan ook door dingen als je houding komen natuurlijk. Zit je veel op je telefoon? Of als je aan een bureau werkt, staat je stoel goed? Ik heb zelf een vrij belabberde houding en ik heb een hele lange periode hoofdpijn gehad die allemaal uit mān nek kwam. Omdat dat zich over zoān lange tijd had opgebouwd door die slechte houding heb ik dat er professioneel uit moeten laten masseren, gingen best wel wat sessies overheen voor het minder werd.
Thanks voor t meedenken. Heb er eigenlijk de hele dag last van. Soms komt het gedurende de dag opzetten en is t s ochtends weg, soms wordt ik er mee wakker. Ik heb fysiek werk in t ziekenhuis met admin-taken op flexplekken. Dus zit de hele dag weer achter een andere pc⦠zal vast een houdingscomponent zijn, en denk maybe ook stress. Wel dingen die ik kan verbeteren maar niet a la minute. Dus was nog wat op zoek naar quick fixes for the time being haha
Fysio?
Reflex spray voor je gaat slapen helpt wel bij mij.
Iemand die wel eens een gebroken vinger (in het middenkootje(?) noem ik dit zo?) gehad? Mijn middelvinger is 3,5 week geleden gebroken, na 10 dagen ben ik een āspalkā gaan dragen. Die spalk was wel flexibel omdat ie van stof was. Die hoefde maar een week. Nu is mijn vinger nog heel dik (zwelling voelt heel hard) en kan ik 'm amper buigen. Doet alleen pijn bij aanraking, dus prima.
Iemand ervaring met hoe lang deze fase duurt? Wanneer zwelling een keer afneemt en/of pijn vermindert?
Heb je een foto laten maken of heb je de breuk zelf gediagnosticeerd? Het ligt er een beetje aan waar een eventuele breuk zit of t oké is dat je niet kan buigen⦠zou sowieso even met je huisarts overleggen.
Ik moet over een aantal dagen 2 verstandskiezen laten trekken en ik ben doodsbang. Ze zitten beide nog onder het tandvlees, maar ze verwachten dat ze evt. problemen kunnen geven omdat ze blijkbaar scheef groeien.
Nu vraag ik me af hoe ik het het beste kan doen met pijnstilling. Van tevoren ook al innemen zodat je een spiegel opbouwt? En dan meteen een combinatie van Ibuprofen en paracetamol?
Iig vragen om een receptje voor brufen bruis aan de kaakchirurg. Dat slikt wat makkelijker na het trekken.
Zou al wat slikken voor de verdoving is uitgewerkt en zorg dat je een icepack bij je hebt zodat je meteen kan koelen tegen de zwelling.
Vooral koelen.
Ik was echt een fucking hamster na het trekken de laatste keer.
Ik moest mijn broodje pletten om hem naar binnen te kunnen schuiven.
Ah komt echt goed! Inderdaad vragen om zakjes ibuprofen en die goed nemen volgens de tijdsindicatie die ze geven. Ook al voel je geen pijn, wel nemen de eerste paar dagen.
Verder had ik van te voren geen pijnstilling genomen en dat was prima te doen. Inderdaad wel proberen voor de verdoving is uitgewerkt alvast een zakje ibu innemen.
En koop vloeibaar, makkelijk weg te krijgen voedsel.
Thanks! Kan ik gewoon deze kopen, of is het iets anders wat alleen op recept kan?
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-ibuprofen-400-mg-bruisgranulaat/p/3612540
@Flopsyunicorn ahh haha, wat kut zeg! Hoe lang bleef die zwelling zo erg?
Ik zou op recept vragen want die is sterker. Heel veel succes!
nee joh, ibuprofen 400 mg van het kruidvat = ibuprofen 400 mg op recept.
Oew ik heb er zeker een week laat van gehad als ik het me goed herinner
Iemand die in een ziekenhuis werkt plaatste laatst dit overzicht:
8.00: paracetamol + ibuprofen
12.00: paracetamol
14.00: ibuprofen
18.00: paracetamol
22.00: paracetamol + ibuprofen
Handig om aan te houden.
Succes!!!
Dat wel, maar ik kreeg na de kaakchirurg zakjes van 600mg ibuprofen. Al kan je die misschien ook bij de drogist halen, dat weet ik niet.
Bij mij schreef de kaakchirurg dat niet voor omdat ik dan extra kosten zou hebben terwijl je dat ook gewoon zelf kan doseren met ibu van het kruidvat, dus dat kan je ook gewoon doen @Sanseveria
Dat snap ik, maar ze kunnen een sterkere dosis voorschrijven