Het grote medische vragen-topic #3

Ik kreeg vorig jaar Dymista voorgeschreven en dat was de beste neusspray die ik ooit heb gehad voor de hooikoorts. Alleen jammer dat ik last kreeg van bijwerkingen.

Overigens bleek later dat er in mijn neus ook het eea niet goed zit; hadden ze daar maar een paar jaar eerder goed naar gekeken ipv alles afschuiven op allergieën, want dat is dus niet het enige probleem.

Daarbij aansluitend; heeft iemand ooit een operatie gehad wegens een scheef neustussenschot?

3 likes

Ik heb afgelopen maandag een kies laten trekken en sinds dinsdag heb ik alveolitis/dry socket (door de tandarts vast gesteld). Vannacht is het weer enorm gaan bloeden. Nu zit er wel weer een bloedpropje in de socket maar is dit normaal? Dat nabloeden? En iemand enig idee hoe lang dit pijn kan doen?

1 like

Ik heb het ook gehad, en ruim twee weken last van gehad, AB voor gekregen, en kon mijn mond niet goed meer openen. Bij twijfel over iets zou ik altijd even bellen naar je tandarts of kaakchirurg op het nummer dat je daarvoor hebt gekregen.

2 likes

Vriendin van mij heeft dat gehad. Zij had altijd een verstopte neus en vooral een drupneus. Is niet heel veel verbeterd, minimaal.
Zij zegt dat als ze wist dat het effect zo minimaal zou zijn ze het niet had gedaan.

2 likes

Shit, was niet helemaal het antwoord waar ik op hoopte. Wat rot voor haar; heeft ze inmiddels iets anders gevonden wat wel helpt?

1 like

Nee helaas niet. Maar het kan bij jou heel anders uitpakken he, is voor iedereen verschillend blijkbaar.

Zeker waar! Ik moet binnenkort op controle dus dan ga ik het horen, maar ik verwacht dat ze adviseren om die operatie te doen. En ik hoop dat je vriendin iets vindt wat haar kan helpen!

1 like

Welke bijwerkingen als ik vragen mag. Ik gebruik deze ook

Zeker, ik had last van wazig zicht. Baalde enorm daarvan. Het was alsof ik constant moest scherpstellen zoals je dat ook met een camera moet doen voordat je de foto maakt.

1 like

Mag ik even advies vragen?
Ik heb afgelopen dinsdag uit het niets ineens een heftige aanval van draai duizeligheid gehad. De wereld tolde echt als een malle om mij heen en kon niet normaal staan of lopen. Ik kreeg het tegelijkertijd heel erg warm en begon mega erg te zweten. Werd ook mega misselijk. Mezelf naar bed gekregen en was de volgende dag nog wel wat slapjes en had hoofdpijn. Dacht ok kan een keertje gebeuren maar vond het wel een beetje eng want nooit eerder zoiets gehad.
Gisteravond uit het niets (ik zat rustig) weer zo’n aanval. Erger dan dinsdag. Vanochtend nog altijd misselijk en best heftige hoofdpijn. Vanmiddag weeer zon duizeligheid aanval gehad en dus nog steeds misselijk, slap en hoofdpijn. De hoofdpijn is ook niet te dempen met paracetamol.

Is dit iets voor de huisarts? Of ben ik gewoon te moe ofzo? Had voor dinsdag wel wat last gehad van migraine al een paar dagen. Heb ook al jaren niet meer zo lang last van migraine gehad. De hoofdpijn nu is niet hoe ik mijn migraine hoofdpijn ken.
Ik vind die duizeligheid eigenlijk best een beetje eng dus hopelijk kunnen jullie me een beetje geruststellen haha.

1 like

Het klinkt echt als Vertigo (draai duizeligheid) of Neuritus Vestibularis. Heb dat een aantal jaar terug ook gehad en was bij mij binnen 1 of 2 weken over, als dat het niet gaat zou ik telefonisch contact opnemen met je huisarts.

2 likes

Dankjewel! Ik hoop dat het bij mij ook snel over is. Ik ben vandaag echt de hele dag zodra ik uit bed kom of iets eerlijk opnieuw mega duizelig en misselijk geworden. Kan ook slechts heel beperkt bewegen zonder last te krijgen.

Ik had laatst 1 dag soortgelijke klachten (misselijk duizelig slap en hoofdpijn) en bleek corona te hebben. Als je een test hebt liggen, misschien de moeite om dat te testen als je dingen wilt uitsluiten

2 likes

Goeie! Ik heb er nog dus ga zo gelijk even testen!

1 like

Hoe heb je het volgehouden? Ik zit op dag 7, heb tramadol gehad maar omdat ik nauwelijks eet trek ik die Tramadol niet. Ik word echt gek en het zit boven dus ik kan zelf niet eens goed kijken. Heb je tips qua eten of drinken? Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken met de pijn en discomfort :sob:

1 like

pfiew negatief gelukkig!

1 like

Helpt koelen misschien? Hele andere situatie maar toen mijn verstandskiezen eruit gehaald waren heb ik bijvoorbeeld veel danoontjes gegeten, misschien is dat nog iets?

2 likes

Oei, ik heb hier nu ook een tijdje last van! Het kwam eerst in combinatie met hoofdpijn maar werd gedurende een maand steeds erger. Kan sowieso geen kwaad om even te overleggen met de huisarts. Bij mij is m’n bloeddruk gemeten en een bloedtest gedaan en een aanpassing in mn hoofpijnmedicatie in combinatie met pijnstillers. Ik ga vrijdag hiervoor langs de neuroloog. Lig momenteel eigenlijk alleen maar op de bank, kan niet rechtdoor lopen en eigenlijk totaal niet functioneren :smiling_face_with_tear: gaat het bij jou vandaag al iets beter?

1 like

Ja ik heb het enorm met je te doen, het doet ontzettend pijn hè. Bij de appelmoes in de supermarkt liggen ‘knijpfruitjes’ van servero. Die had ik in de vriezer, dan als icepack tegen de zere wang en daarna lekker opeten als ze ontdooid, maar koud zijn. Lekker vloeibaar, zoet en koud. Heel veel sterkte!

Zou het kunnen dat je positie duizeligheid hebt?
Zie ook; Thuis arts link

Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan die je kan helpen bij de Epley manoeuvre. Sommige huisartsen kunnen je hier ook bij helpen.

Wat vervelend hè? Duizeligheid is echt een naar gevoel. Beterschap!

1 like