Het grote medische vragen-topic #3

Ik probeerde voor de eerste keer in mijn leven mijn neus te spoelen en ik doe alles wat overal voorgeschreven wordt. Maar als ik links water in giet, dan loopt het er niet langs mijn rechterneusgat uit maar voel ik na een paar seconden gieten dat alles vol zit (en dan moet ik aan mijn linkeroog huilen) en moet het er langs links weer uit.

Wat de fuck doe ik verkeerd???

hoe gaat het nu met je vader?

Als je andere neusgat heel dicht zit werkt het niet. Bij mij kwam het soms ook via m’n mond er uit. Raar ding.

2 likes

Komt het ook in je mond/keel terecht? Het is een beetje zoeken naar de juiste hoek, beetje draaien en kantelen met je hoofd tot het doorloopt.

1 like

@Kusjessoldaat en @Merel

Het is net van rechts naar links gelukt, maar nog niet van links naar rechts haha. Veel draaien inderdaad.

Mijn neus is vrij, maar er zitten zo veel slijmen in mijn keel dat ik het er benauwd van krijg en ik probeer echt ELK middeltje maar niks helpt :sob:

Wat fijn dat je dat vraagt! Gaat inmiddels goed, hij is weer op de gewone verpleegafdeling. Zijn herstel is passend bij zijn leeftijd en conditie. Ben heel opgelucht :heart:

16 likes

Ja miss zweverig maar als hier niks helpt. Helpt een zoutkamer heel goed . Maar goed moet je maar net de tijd en zin in hebben.

1 like

Mijn trommelvlies is gescheurd door een middenoorontsteking vorige week. Geen pijn, maar wel wat minder gehoor en soms duizeligheid. Volgende week heb ik een concert in Paradiso. Is harde muziek een probleem wanneer je trommelvlies gescheurd is? Ik draag wel oordoppen.

Ik heb bloed laten prikken en mijn ALAT is 38? Terwijl die twee jaar geleden 21 was. Schrik hier best wel van ondanks dat het nog onder de maximale waarde zit.

Ging heen trouwens omdat ik weer vermoeidheidsklachten heb en me in de ochtend vaak koortsig voel terwijl ik niet ziek ben.

1 like

Waarom schrik je van iets dat normaal is? Het is een fluctuerende waarde, elke dag of elk uur misschien wel is hij anders, het is niet dat deze stijging dan nu zegt dat het over nog 2 jaar 60 of 80 is.

16 likes

Hmm je hebt gelijk sorry. Maar schrok gewoon even omdat het zo’n significant verschil was en het zo hoog is.
Had denk ik deze geruststelling nodig. Zal verder telefonisch contact opnemen met de huisarts haha.

2 likes

Soms ergens balen dat je al labwaarden kunt inzien zonder de interpretatie erbij, kan me voorstellen dat het onrust geeft als een waarde bijna verdubbelt. Maar zoals Merel al zei, dit is echt een totaal normale waarde en kan binnen de normale range wat wisselen. En deze waarden zijn meestal ook écht verhoogd (>100) als ze afwijkend zijn dus alles daaronder maak ik me echt niet druk om.

3 likes

Jullie hebben gelijk, snap dat het zowel een vloek als een zegen is dat je medisch dossiers en/of uitslagen kan inzien.

Mag gelukkig langskomen voor de klachten die ik ervaar.

1 like

Wat zijn jullie hooikoortstips wat betreft een loopneus? Zoals jullie inmiddels weten ben ik afgekickt van de xylometazoline maar ben nu al bang voor de lente. Normaal gebruikte ik in de zomer altijd de otrivin duo die mn loopneus stopte maar nu valt die optie natuurlijk weg. Benieuwd wat jullie hiertegen doen (behalve snuiten uiteraard). Ik gebruik sowieos in die tijd al steroide spray en hooikoortspillen.

2 likes

Fluticason is mijn bae

4 likes

Nu meteen beginnen met die neusspray.

1 like

Nu al beginnen met pillen en neusspray tegen hooikoorts elke dag, via de huisarts, flucticason idd

2 likes

@Lemongrab @boonie @Huismus Ben ik al mee begonnen! Alleen dat is vaak niet genoeg als het echt echt warm is en de mussen van t dak vallen. Dan snuit ik echt mn neus schraal.

1 like

Ai balen, dan weet ik het ook niet. Op mijn ergste momenten duw ik gewoon een minitampon in ieder neusgat als ik er niet meer tegen kan (alleen als ik thuis ben uiteraard). Ben bang dat dit mijn enige verdere tip is

1 like

Hahahaha toch bedankt!!!

1 like