Oh bij mij m’n onderrug! Het gaat elke dag ietsje beter. Soms echt wazig van de narcose nog, maar dat zijn dan een paar minuten. En moe, van het gekke slapen. Vandaag even de was op een rekje gehangen en dan ging eigenlijk best goed. Ben wel heel erg stijf dus moet wel bewegen. Douchen ging ook wel ok gisteren, moest wel huilen, vond het heel erg spannend. En m’n borsten tintelen heel erg, voelt niet vervelend, meer een gekke sensatie, herken je dat?
Een extra kussen (rol) onder je knieën leggen, dat ontspant je bovenlijf.
Oh echt? Ook als je op je rug slaapt?
Heeft iemand toevallig positieve ervaringen met een kalknagelremedie? Of moet ik accepteren dat ik vanaf nu een buddy voor het leven heb…
Laseren helpt goed. Staat soms ook op social deal!
Ja, toen ik veel pijn had van een nekhernia kon ik ook alleen op mijn rug slapen. Met een rol onder mijn knieën had ik minder rugpijn
Ohhh goeie nooit aan gedacht!
Heb je al medicatie van de huisarts gehad?
Ik heb jarenlang kalknagels gehad en vanalles geprobeerd en met een paar weken die medicijnen slikken, is het helemaal weg
@viking @Noodle @Speurneus kregen jullie zalf of pillen? Ik heb ook een kalknagel maar heb gehoorschade opgelopen van de pillen. Dus hoop dat jullie positieve ervaring is met zalf want dan ga ik die aanvragen
Welke medicatie is dit?
Ik had er 3, en niks hielp, terbinafine gekregen van de huisarts en dat hielp! Wel een maand of 9 moeten slikken…
Vraagje: hoe snel krijgt een arts uitslag van een holteronderzoek? Online lees ik een weekje, maar in mijn omgeving hoor ik dat het tussen de 2-6 weken is. Ik hoop dat het pakketje niet ergens is zoek geraakt…
Ligt er aan hoe snel de cardioloog het beoordeeld heeft. Bij ons in de regio is de afspraak vijf werkdagen volgens mij, maar duurt regelmatig ook wel eens 2-3 weken.
Sinds deze week zit mn hele mond vol aften. Nu sinds vandaag ook extreme keelpijn (tweede keer in korte tijd). In combinatie met de hoestaanvallen die ik heb, écht niet te doen. Paracetamol helpt niet dus hoop dat ibu straks werkt. Ik denk echt keelontsteking/ontstoken amandelen.
Kan je daarmee naar de huisarts? Ik wil ab want dit is echt niet draaglijk…
Iemand verder nog handige tips behalve ijsjes eten?
Oh wat naar hè?! Je zou voor de aften in je mond lidocaine gel kunnen halen bij de apotheek, dit verlicht een hoop.
Over AB zou ik echt advies vragen aan je huisarts, zijn ze niet heel happig op ( logisch), maar wellicht kunnen ze je wat anders adviseren.
Beterschap!!
Omg dat ga ik morgen gelijk halen bij de apotheek, thanks. Zou dat ook niet werken voor je keel?
Weet nog van de vorige keer, toen belde ik de huisarts en kreeg ik alleen maar te horen: als je écht niet meer kan slikken dan mag je langskomen. Hoe frustrerend als je zoveel pijn hebt… ben er dus een beetje bang voor
Keelontsteking wordt het grootste deel van de tijd veroorzaakt door een virus, daar doet antibiotica niks tegen, en als het wel een bacteriële infectie is, verkort antibiotica de ziekteduur gemiddeld met slechts 12 uur. Overleggen met je huisarts kan natuurlijk altijd, maar antibiotica heeft dus meestal niet zoveel zin. Pijnstilling met paracetamol en ibuprofen/naproxen/diclofenac op vaste tijden is veel belangrijker. IJsjes eten en zuigen op snoepjes of dropjes helpt ook tegen de pijn.
En trachitol zuigtabletten werken echt top bij keelpijn, vind ik.
Bij heftige keelpijn, als paracetamol niet werkt, kun je ook eens diclofenac proberen. Je krijgt zeer waarschijnlijk geen AB, maar mij huisarts hielp me wel met de pijn door diclofenac voor te schrijven. (eerst Tramadol, maar daar reageerde ik niet lekker op). Sterkte. De pijnstilling helpt echt om af en toe wat rust te krijgen.