Heeft er iemand een soort super tip tegen nek/schouderpijn? Ik word er echt gek van. Ik zit al aan de pijnstillers, leg er af en toe een warme kruik op, probeer op mijn houding te letten en mijn hoofd voorzichtig te blijven bewegen maar de pijn blijft gewoon best wel heftig. Moet ik er iets pijnstillends op smeren? Ik gebruik nu de maximale dosis paracetamol en ga morgen ibuprofen halen, dat zal misschien ook nog wel wat verschil maken.
Ik heb gister geprobeerd om voorzichtig te masseren en te rekken met een youtube filmpje maar dat heeft niet echt geholpen want de pijn is alleen maar erger geworden.
Ik heb ooit deze link van de huisarts des forums opgeslagen: https://mensendieckpurmerend.nl/blog/stijve-nekschouderspieren-5-fijne-oefeningen
En ik vind zelf een nsaid (ibuprofen, diclofenac, naproxen) 10x meer werkzaam tegen dat soort pijn dan paracetamol, maar ik zou dan toch de combinatie nemen voor maximaal effect.
Misschien voltaren smeren? Das diclofenac in gelvorm, vrij verkrijgbaar bij kruidvat etc
https://youtu.be/ng-6R5HWTU0?si=M0hlYkzdCaTCJOLp Ik had laatst twee weken een zere schouder/nek en dit filmpje hielp heel erg! Maar snap het als je dat niet meer aan durft
Heeft iemand de gouden tip tegen droge hoest? Ik word er echt helemaal krankjorum van. Hoest me echt de longen uit mān lijf. Ben de fase van slijm ophoesten volgens mij voorbij.
Hebben jullie ooit een borstspier verrekt? Of iets? Ik heb geen idee wat ik gedaan heb maar het doet echt tering pijn onder ƩƩn van mn tieten als ik mān arm gebruik of buk, hoest, eet, lach, etc.
Ik gebruik sinds enkele dagen probiotica in poedervorm (Orthiflor start) maar ik vind de richtlijnen nogal veel gedoe.
- Bij voorkeur 's avonds op lege maag: voor mij al onmogelijk want ik heb dan geen lege maag maar okƩ
- In lauw water
- 15 minuten laten staan
Hoe belangrijk is dat allemaal? Heeft het echt veel effect op de werking als ik dat allemaal negeer? Toevallig iemand die daar meer over weet?
Ik heb deze ook net. Ik doe wel lauw water en 15 minuten laten staan, maar ik neem het in de ochtend op een lege maag. ās Avonds gaat een lege maag mij echt niet lukken. Volgens mij raden ze ās avonds aan omdat je aan het begin wel eens last van je darmen/buik kan krijgen, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Ik gebruik het nu ook sinds een tijdje, maar doe het nu rond half 10 (is 2 a 2,5 uur na het eten) en dan idd met lauw water en ongeveer een kwartiertje laten staan.
Hoe belangrijk het allemaal is weet ik niet, het bewijs voor werkzaamheid is sowieso bijzonder mager. Ik nam het ās avonds voor het slapen (een lege maag is een uur of 2 niet gegeten, dat redde ik dan wel), zette het klaar voor het douchen en dan dronk ik het daarna op.
Volgens mij kan je dan het beste die prevalin direct gebruiken als het om jeuk gaat. Ik heb altijd heel erg last van snot en een loopneus en dan helpt otrivin duo goed (niet langer dan 5 dagen gebruiken!!)
Ik voel je pijn! Ik heb 4 jaar lang immuuntherapie gehad waarbij ik elke maand een prik moest halen. Was het echt meer dan waard achteraf want heb nu veel minder last.
Ja ik heb het sinds mn zevende en kon in de zomer nooit met mn vrienden naar het park bijv en nu kan dat wel. Heb nu nog nergens last van bijv. Komt wel als t echt heel warm en droog is hoor. Daar is niet tegenaan te prikken
De laatste tijd lukt het me slecht mijn urine op te houden.
Dat ik moet plassen voel ik duidelijk maar het gevoel dat hƩƩl er moet plassen komt heel plotseling op en ik verlies dan altijd best wel wat druppels. Meestal als de toilet al in zicht is dus het is vast ook deels mentaal.
Ik heb dit nog nooit zo erg gehad. Ben ook nog nooit bevallend (dat kan er denk ik invloed op hebben) en heb ook nog nooit blaasontsteking oid gehad.
Waar kan dit aan liggen?
Ik heb dus al drie dagen buikgriep met bijbehorende klachten . Maar nou wil ik graag weten waar al dat water vandaan komt. Ik drink normaal veel te weinig water op een dag. Nu nog veel minder. Hoe kan er dan zo-veel water uitkomen⦠(ja ik weet dat ik water moet drinken, ga nu een glas pakken dont worry)(ja ik drink ook ors en eet soep)
Je lichaam bestaat voor ongeveer 50% uit water of wil je specifiek weten welke route het aflegt?
Ik wil graag weten waar dit water nou allemaal vandaan komt
Misschien is het ook zo dat het vooral veel water lijkt. (Gooi maar eens een glas cola over tafel en dan zie je hoeveel dat eigenlijk is). In een glas ziet het er al minder uit naar mijn mening
Dan ga ik even verder over vocht. Ik hou veel vocht vast na mān operatie, en de verpleegkundige zei dat mn lichaam dat in eerste instantie zelf moest opruimen, maar hoe gaat dat dan? Ik zou wat meer moeten drinken, vertelde ze. Maar er gebeurt niet zoveel. Hoe werkt het dan met (wond) vocht en de afdrijving daarvan?