Het grote medische vragen-topic #3

soooo, we zijn weer een aantal weken verder. Ja gaat goed. Alles gaat weer als vanouds. Ben super blij met de maat. Nog steeds aanwezig maar niet meer uit proportie. Merk ook dat er wel letterlijk een hele last van mijn schouder is. Ik ga meteen even nu ik er toch aan denk bio-oil bestellen want ik merk dat ik vaseline vervelend vind om mee te verzorgen.

Helaas op mijn rechterborst nog steeds wel een wondgenezing die niet helemaal lekker gaat.

Hoe is het bij jou? is het je allemaal meegevallen?

1 like

Ik heb al een aantal maanden een vreemde plek onder mijn borst en ik heb geen idee wat het kan zijn. Ik dacht eerst aan ringworm, maar dat ziet er volgens google toch wel anders uit. Het is ook geen puistje. Is er iemand die dit herkent?

Ik zet mijn geld toch in op ringworm.

4 likes

Ringworm of wellicht wen schimmelinfectie

3 likes

Ja schimmelplekje. Even n weekje miconazol smeren! (Drogist)

1 like

@Krabsalade @Mette12 @Freedom

Oke toch wel dus, thanks! Op google zien de fotos er veel heftiger uit.

1 like

IMG_3088

4 likes

Ik dacht dat een schimmelinfectie meerdere kon zijn en ringworm 1 soort was

3 likes

Ja klopt hoor!

1 like

Goed om te horen.

Hier gaat het elke dag ietsje beter. Kan sinds een paar dagen zeggen dat ik m’n energie weer terug heb op het oude niveau. Maar ben inmiddels ook bijna 5 weken verder. Borsten zijn elke dag anders qua vorm en gevoel. Ik merk wel echt alsnog veel doe dat ze wat dikker worden. Ik hou aan de zijkanten nog vocht vast, daar heb ik wel echt nog last van, en de hechtingen komen erdoor. Ik los ze dus blijkbaar niet op. Vorige week al geweest in het ziekenhuis om weg te laten halen en ga vanmiddag weer. Daarnaast een klein wondje op de splitsing onder de borst die lastig dicht gaat.
Al met al viel het me best tegen. Afgelopen weken waren best zwaar. Tegelijk zijn ze in een blur voorbij gegaan dus ik weet er niet zo heel veel meer van!

2 likes

Ja volgens de brochure stond er idd dat je na 6 weken weer ‘’ oke ‘’ bent. ik moet eerlijk zeggen dat ik dat maar minimaal vind voor het herstel. Dat was bij mij ook niet zo, ik had meer het idee dat ik vanaf week 5 pas echt begon te herstellen eigenlijk. Viel het tegen ja? of tot nu toe vind je het tegen vallen omdat het genezingsproces dus niet helemaal lekker gaat?

Ja dat gevoel in mijn borsten was ook wel wisselend hoor, ene dag ging beter dan de andere. Maar dat is in het ‘‘normale’’ leven bij mij ook extreem dat de ene dag met mezelf beter gaat dan de andere :sweat_smile: Maar de genezing gaat dus niet helemaal van een leien dakje? Hoe behandelen ze dat bij jou dan? Ik had steeds door die (slechte) wondgenezing bij mij om de 10 dagen een afspraak om het te laten nakijken. Bij mijn rechterborst hebben ze bij de 5e week nog een stuk niet opgeloste hechting eruit moeten vissen. Maar niet dat ze helemaal niet oploste. Dat klinkt wel echt naar.

Ja je moet ook niet vergeten dat het gewoon best een zware operatie is. En je romp gebruik je natuurlijk overal bij. Maar ik hoop dat het vanaf nu voor je sowieso wel merkbaar beter gaat worden.

1 like

In het ziekenhuis hanteren ze ook vooral ‘herstel’ als in: de wonden zijn dicht. Terwijl je dan vaak echt nog niet alles weer kan zoals voorheen.

4 likes

Ja ik vind het tegenvallen, maar ik ben er zonder verwachting in gegaan. Er is iedere ochtend een telefonisch spreekuur en ik kan mailen met de verpleegkundige. Verder heb ik voor nu geen afspraken behalve de nacontrole bij de chirurg. Als de hechtingen gaan pruttelen dan mag ik langskomen. Nu heb ik 6 (!) puntjes die doorkomen, maar niet pruttelen.

1 like

Weet iemand dit; als je lynestrenol recept hebt om menstruatie uit te stellen, hoeveel tabletten krijg je dan (maximaal) mee? Je kan menstruatie max 14 dagen uitstellen, maar ik weet niet of dat nou betekent dat je dan dus max 14 tabletten meekrijgt?

2 likes

Nee, ligt er aan hoe ver je voor je menstruatie begint en hoe lang je wilt uitstellen.

1 like

Is er een crème die je in de drogist kan halen voor Dyshidrotisch eczeem? Heel mijn handpalm jeukt en is pijnlijk door dat eczeem.

1 like

Ik zou toch naar de huisarts gaan voor een hormoonzalf. Maar in de tussentijd helpt misschien cicaplast balsem van la roche posay of lipikar eczema med creme van la roche posay

2 likes

Alle stap 1 behandelingen bij alle soorten eczeem zijn vette cremes, dus dat kun je sowieso halen, misschien iets met ureum? Bijv Cien van de Lidl (officieel staat wel op dat het voor voeten is, maar boeiend). Anders moet je toch contact opnemen met de huisarts (misschien is een eConsultje voldoende voor een recept).

2 likes

Ik heb sinds gister last van mn pink. Soort beurse pijn als ik m beweeg. Kan ik dat verlichten door aan mn ringvinger vast te tapen of heeft dat geen zin?

Hoeveel menstruatiebloed is een reden om te bellen naar de huisarts? Ik zit nu op dag 5 en ik heb elk uur wel een tampon vol die dan ook gaat doorlekken. Het is de eerste keer na mijn bevalling en die is sowieso wat heftiger, maar ik vind dit echt heel veel.

1 like