Ach! Ja hier ook helaas zus en broer zelfde ellende. Beterschap! Hopelijk weet je snel meer.
Ik heb tijdens mijn zwangerschappen carpaal tunnel syndroom gehad. Na de laatste zwangerschap, nu een jaar geleden, is het nooit echt weggegaan, maar het was ook niet heel erg. Het uit zich bij mij vooral in slapende handen als ik mijn armen te lang te hoog houd, vooral bij lang fietsen of achter de kinderwagen lopen.
Alleen de laatste weken werd het steeds erger, zelfs tijdens het werken of eten begonnen mijn handen heftig te tintelen. Ik was net een beetje aan het opzoeken of er een goede handfysio in mijn buurt zit en of dat nut heeft. Alleen vanochtend zat ik op de fiets, draaide ik aan mijn versnelling (ik heb een traploze, lijkt op zoān draaibel), voelde ik iets āknappenā en mijn hele hand verkrampte, begon heel heftig te tintelen en zeer te doen en sindsdien is het weg?? Hoe kan dit? Was dit iets dat los kwam waardoor het bloed nu weer beter stroomt ofzo?
Ik vind het onmogelijk hierop te googlen en ik heb ook niet echt zin om de huisarts te bellen over iets dat nu ineens over is, maar misschien herkent iemand het wel.
CTS is een zenuwbeknelling en heeft iig niets met vaten en doorbloeding te maken! Misschien dat er een peesje versprong en je zenuw nu weer plek heeft? Kan het anders niet verklaren.
Ik heb een nieuw plekje op mijn huid gekregen, het lijkt een beetje op een moedervlek op de huid, het ligt er echt op. Alleen is het rood en niet bruin zoals mijn andere moedervlekken. Krijg niet echt gegoogeld wat het is. Iemamd een idee waar ik nog op kan zoeken?
Ik ben bij een gewone fysio hiervoor, moet wel zeggen dat ik het minder erg had, wel altijd met slapen, daarbuiten weinig. Hielp heel erg, vaak kunnen ze zenuwen wat losser maken en je krijgt oefeningen mee. Als je naar het ziekenhuis gaat hiermee sturen ze vaak meteen aan op opereren (aldus de fysio).
Ja zo voelde het eigen, alsof een peesje anders ging liggen.
@zonderslaap ah okƩ, ik ga even kijken dan. Het is namelijk langzaam weer terug aan het komen helaas.
Ja echt irritant wel he, als je snachts wakker wordt en je armen helemaal numb zijn
Herkenbaar dat het terugkomt, erger lijkt te worden in de nacht⦠zo is het namelijk ook begonnen in de zwangerschap
Ja precies, dat je handen steeds slapen. Ik dacht eerst dat ik erop lag, maar dat was dan niet zo.
Bloedblaar / bloedblaas?
Nee dat is het niet, het is wel echt zoals een moedervlek die op je huid ligt en dus rood ipv bruin.
Heb je misschien een foto?
Wat ze bij mijn huisarts kunnen doen is bellen met camera of fotoa sturen via een bepaalde app, misschien is het handig om dat desnoods te doen. Je kan beter extra checken dan niet
zien ze er ongeveer zo uit? Ik heb er ook een paar, mān moeder wat meer. Ik heb er nooit wat mee gedaan haha
Een aardbeienvlek?
Ohja hier lijkt het wel op, toen ik zocht op bloedblaar niet.
Dacht zelf eerst ook aardbeienvlek maar dat is weer net anders.
Dank je. Als de plek verder verandert ga ik wel naar huisarts. Had hem ook met skinvision gescand maar kwam gelukkig niks uit.
Mijn huisarts zei laatst dat angiomaās nooit kwaad kunnen. Veel mensen krijgen ze bij het ouder worden!
Mijn dermatoloog ook bij mijn jaarlijkse moedervlekken check! Zou het idd goed in de gaten houden of hij verandert en als je het niet zeker weet gewoon aan je huisarts laten zien.
Ik ben een maand geleden aan de onderkant van mijn voet geopereerd, 2 weken geleden zijn de hechtingen eruit gehaald maar nu zie ik een heel stuk hechting uit mijn (verder helemaal genezen) voet steken het ziet er wel uit alsof het makkelijk te verwijderen is, kan ik dat zelf losknippen of is dat dom?
Ik zou even de huisarts bellen morgenvroeg.
Ik heb toestemming van de ha om hem zelf los te knippen