Over onderhuidse puisten gesproken⦠ik heb al zo lang ik me herinner last van steenpuisten bij mijn benen/billen. Heb het ook laten testen op de bacterie bij de huisarts, maar die had ik niet.
Ik ben er een jaartje ofzo zo goed als vanaf geweest maar heb nu de laatste maanden er weer gruwelijk last van (denk continue 2/3 puisten, excl. littekens van vorigen). Sowieso heb ik snel last van ontstekingen (tandvlees ontsteekt ook snel etc.). Ik heb het idee dat mijn weerstand ook laag is, ondanks dat ik gewoon goed eet en beweeg (en ook niet snel ziek ben). Misschien door een ijzertekort? Dat zei de huisarts toentertijd, ik had geen bloedarmoede maar zat op het randje van tekort. Toen kreeg ik weer die pilletjes mee en toen is het ook beter gegaan, maar dat kan ook andere dingen zijn. Ik slik sowieso wel al ijzer bij (maar van de drogist, dus dat is minder sterk denk ik?). Kan me ook niet voorstellen dat het enkel dit kan zijn.
Wat ik nu sowieso doe is: wassen met betadine scrub en ik denk dat ik eigenlijk nog vaker mijn broeken moet uitwassen, maar daar ben ik slecht in
Ik heb ook van The Ordinary glycolic acid gekocht omdat ik het idee heb dat exfolieren er voor kan zorgen dat de ontsteking niet zo snel ontstaat. Maar elke andere tip is welkom! Ik maak ze niet kapot, en als ze dat wel gaan ontsmet ik ze en doe ik er een pleister op want ik weet hoe vreselijk besmettelijk ze zijn. Was daarna ook steeds mijn handen etc. etc. Maar vind het zo vreselijk ontmoedigend
Naast dat ze ook echt pijn doen vind ik ze ook gewoon vies? En laten ze heftige littekens achter. Ik voel me soms echt alsof ik aan het wegrotten ben van binnen 
Sorry heel verhaal, lang verhaal kort: geef me al je steenpuisten tips. ok doei.