Over het dragen van lenzen maar wellicht ogen willen laten laseren. Misschien hebben mensen ervaringen hiermee.
Achtergrondverhaal: Ik draag al sinds de middelbare school harde lenzen en sinds een paar jaar harde nachtlenzen. Vroeger zei die opticien destijds dat die harde lenzen altijd een paar jaar mee gaan met goede verzorging, alleen deed ik er nooit super lang mee want ik raakte er wel eens een kwijt. Nu heb ik al jaren nachtlenzen omdat een collega toen het ook had en er heel tevreden mee was, hij zei dat hij ze ook altijd een paar jaar gebruikte voordat hij weer nieuwe kocht. Maar de opticien toen zei dat ze elk jaar vervangen moesten worden wat een erg duur grapje zou zijn. Nouja, dat heb ik dus niet gedaan want waarom zou de ene harde lens wel jaren mee kunnen en de andere niet?
Nu mijn dilemma: ik merk aan mijn ogen dat deze lenzen niet meer de juiste sterkte hebben. Een oog past zich niet meer goed aan waardoor ik minder scherp zie, terwijl het wel gewoon nog goed is met de lens. Nu kan ik natuurlijk weer naar de opticien gaan (sowieso een ander want ik durf niet terug naar de persoon waar ik ze vandaan heb lol) maar ik wil eigenlijk ook mijn ogen laten laseren. Waarschijnlijk moet ik dan minimaal 2-3 weken zonder lenzen slapen zodat mijn ogen kunnen herstellen zodat ze goed opgemeten kunnen worden, alleen heb ik ook geen bril meer want dat gaat sowieso niet samen met nachtlenzen. Dus dat zou betekenen dat ik heel slecht ga zien voor een korte periode.
Vraag: kan ik het beste gewoon bij een oogkliniek langs gaan want er zit niks anders op dan 2-3 weken ontwennen van de lenzen en daarna zou ik dan gelaserd kunnen worden?
OF is het mogelijk dat een opticien makkelijk een bril kan maken a.d.h.v. de sterkte van de lenzen en dat ik die kan gebruiken voor 2-3 weken en dat mijn ogen daar aan kunnen wennen en dán gelaserd worden? Ik vraag me af of dit laatste nuttig is als ik direct na de overstap van nachtlenzen naar een bril op sterkte daar toch nog niet scherp mee kan zien omdat mijn ogen dan nog niet terug in de normale vorm zijn. Dan is een bril namelijk weggegooid geld want daarna heb ik het ook niet meer nodig.
Ik denk eigenlijk dat ik gewoon a.s.a.p. naar een kliniek moet gaan en dan kunnen zij het me vertellen (en dat ik waarschijnlijk 2-3 weken wazig ga moeten zien), maar het is toch fijn als iemand hier hetzelfde heeft gehad en het dan kan bevestigen.