Ik ben voor een bruine vlek onder teennagel naar de dermatoloog geweest, op verwijzing van de huisarts. Het was niets verontrustends maar ze vonden het zeker goed dat ik heb laten verwijzen dus ik zou bellen, afgaand op wat ze destijds tegen mij hebben gezegd.
Zeker naar laten kijken zou ik zeggen misschien is het een onschuldig schimmeltje en ik wil geen angst zaaien want het kunnen misschien ook nog 10 andere dingen zijn maar er is ook een kleine kans op een beginnend melanoom en dan kun je er beter maar zo vroeg mogelijk bij zijn toch?
@Saray oke thanks ik heb gebeld! Donderdag afspraak. En idd melanoom was ik dus beetje ‘bang’ voor vandaar dat ik belde
Ah, heel goed, laat je 't nog even weten ?
Dank voor jouw uitleg en uitgebreide reactie, heel fijn juist want ik ben totaal niet thuis in de wereld van geneeskunde en alternatieve geneeswijzen. Hoewel ik best geloof dat sommige mensen baat kunnen hebben bij dat laatste vind ik ook orthomoleculaire therapie iets om kritisch naar te kijken en zal mijn voorkeur inderdaad altijd uitgaan naar de ‘reguliere’ geneeskunde.
Ehm geen idee hoe dat nu zit? Zelf heb ik al 10+ jaar dezelfde sterkte dus daar kan ik je niks over vertellen…
Edit: oh ik lees nu jouw edit lange dag!
Geen idee, daar kom ik dan wel achter als ik mijn ogen weer eens laat opmeten voor die bril haha. Ik heb mijn harde nachtlenzen namelijk al wel langer dan 2-3 jaar…
@Handtas dankje! Ik ga ze dan gewoon bestellen en dan merk ik wel hoe het voelt en kijkt.
Geen antwoord op je vraag, maar heb je ook onderzoek gedaan naar wat de gevolgen kunnen zijn indien het laseren niet goed gaat? Ik heb een tijdje in een tiktok algoritme gezeten met allemaal meiden waarbij het mis gegaan is en dat was echt heel heftig om te zien. Waren wel vooral meiden uit de VS dus geen idee of ze hier precies zelfde techniek enzo gebruiken hoor
Hmm nee eigenlijk niet. Ik heb vertrouwen in de wetenschap/techniek hier in Nederland en ik wil sowieso wel naar een goede kliniek gaan. Ik zou niet weten waarom ik dan als leek zelf onderzoek moet doen naar mogelijke risico’s? Ik neem aan dat zij me daar zelf goed in adviseren.
Kan iemand mij vertellen hoe eng en pijnlijk het echt is om een moedervlek weg te laten halen? Ik ben echt doodsbang
Het valt echt heeeeel erg mee, was bij mij snel klaar en ik voelde er niks van. Ga je naar de huisarts of naar een dermatoloog/plastisch chirurg?
Het ligt een beetje aan de plek, ik heb meerdere op m’n rug weg laten halen bij de dermatoloog, die waren (op het prikje voor de verdoving na) pijnloos. Ik heb ook een op m’n buik weg laten halen, snijden was pijnloos uiteraard maar het plaatsen van die verdoving was wel pijnlijk. Verder ook nooit napijn gehad ofzo.
@PrincessPeach @Krekel @Lula Bedankt voor de reacties! Misschien is het toch niet zo eng als ik het maak maar het is op mijn hoofd, achter mijn oor.
Had het op de achterkant van mijn kaak en onder mijn oor. Ze verdoven de plek en je voelt er niks van.
Ik vond de jeuk van de herstellende wondjes het ergste.
buikgriep ontlasting
Ik heb al 5 dagen buikgriep met veel diarree. Ik ga morgen de huisarts bellen. Ik denk dat 't gewoon viraal is want m’n man en kind hebben 't ook gehad, maargoed het duurt wel erg lang. Maar moet ik dan m’n poep inleveren?
Heel concreet, wat zijn je klachten nog meer? Want van een goede buikgriep kan je zomaar een week flink last hebben van diarree. Goede hygiëne toepassen, goed je sanitair schoonhouden en je zouten blijven aanvullen. ORS is altijd handig om in huis te hebben.
Heb je nog andere klachten zoals overmatig zweten? Koorts? Beterschap
Nee zweten en koorts zijn voorbij, dat waren de eerste 2/3 dagen. Eten lukt matig maar ik eet iedere dag wel wat. Ik voel me nog slap en futloos en m’n maag rommelt en is onvoorspelbaar waardoor ik het huis niet uit durf.
Kan je jezelf opnieuw besmetten of blijven besmetten als je geen goede hygiëne toepast?
Poep inleveren wordt bijna niet meer gedaan, alleen als je chronische diarree hebt en dat is na een week of 3. Klinkt viraal als ik het zo lees. De een herstelt sneller dan de ander.
Ik heb een pijnlijke bult op mijn achterhoofd maar nooit mijn hoofd gestoten. Het is best gevoelig, ik heb het al sinds donderdag. Ik weet totaal niet wat ik er mee moet. Is dit iets om te overleggen met de huisarts?