Zover ik weet is het absolute getal niet zo heel interessant en ben je allergisch of niet. Hoogte is volgens mij ook hoger als je net voor het prikken veel blootstelling hebt gehad aan stof. Allergologen kijken er wel naar bij desensibiliseren volgens mij.
Dankje voor je snelle antwoord! Weer wat geleerd :). Het voornaamste doel van het bloedonderzoek is om te kijken welke allergie het ergst (hoogst?) is, dus dan moet wel een bepaald vergelijk gemaakt kunnen worden, was mijn redenatie.
Ik zou eens jojobaolie of amandelolie proberen. Jojobaolie werkt ook antibacterieel, en trekt goed in je huid in tegenstelling tot amandelolie wat alleen verzacht, ik denk dat dat de beste optie is.
De hoogte zegt wel iets over de kans dat dat het allergeen is waar je last van hebt, maar niet in zulke directe mate. Ik heb een kind met voedselallergie, die heeft op alles wat we geprikt hebben waardes tussen 3 en 10, maar krijgt alleen bij cashew een ernstige allergische reactie, de rest kan hij gewoon eten. De kinderarts zei dat als 1 van de geprikte waardes nou 100 was en de rest 3, dat ze er dan wel op durfde te gokken dat het die ene was die problemen zou veroorzaken, maar zo waterdicht is het dus niet.
Ze zullen dus waarschijnlijk bij jou ook naar de samenhang tussen de getallen en je klachten kijken.
Weet iemand of " slanke aorta abdominalis" wat dat is? Is dat goed?
Als ik het op zoek krijg ik voornamelijk of verwijde aorta of dingen over verkalking.
Buikslagader die niet verwijd is, dus normaal. Verwijd is een aneurysma en dat is niet goed.
Top, thanks!
Heeft iemand hier ervaring met een borstverkleining om cosmetische reden?
Dus niet omdat je last van je nek/rug kreeg, maar puur zodat je borsten beter bij je lijf pasten.
Ik ben 1,60 en heb een ruime cup D die echt naar een E neigt. Ik vind mijn bosten te groot lijken bij de rest van mn lichaam, maar heb verder geen klachten die bij te grote borsten passen.
Snap dat dit waarschijnlijk dan niet wordt vergoed, ben alleen zo bang dat ze dan zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat ze dan niet zomaar een ingreep doen.
Het laatste kun je ook zeggen tegen mensen die om cosmetische redenen hun neus willen laten doen. Of wat voor cosmetische ingreep dan ook. Dat is toch het hele cosmetische aspect ervan? Als het niet mee zou vallen zou het medisch zijn.
Oftewel, geen zorgen maken en zoek een kliniek waar je je fijn en gehoord voelt, zo niet, dan ergens anders heen gaan.
Dit kun je prima vergoed krijgen, ook zonder nekklachten. Check de voorwaarden van de basisverzekering maar. Mijn chirurg zei: het wordt bijna altijd vergoed als je een gezond gewicht hebt, een cupmaat groter dan DD (maar voor kleine mensen geldt al vanaf cup D dacht ik) en als je klachten hebt. Je hoeft ‘maar’ aan 2 van de 3 criteria te voldoen is mij verteld. En een operatie kost zo een paar 1000 euro, dus waarom zou je niet voor vergoeding gaan? Er zijn ook klinieken die contracten met verzekeraars hebben.
Je zegt het zelf al, als je klachten hebt. En die moeten ook nog eens niet anders opgelost kunnen worden. Dan moet je dus liegen over je klachten en eerst een traject bij de fysio gaan doorlopen met je nepklachten.
Balen dat het geld kost natuurlijk, maar oplichting adviseren lijkt me ook niet helemaal sjiek.
Nee, dat zeg ik ook niet. Ik heb geen fysiotrajecten gehad en dat hoeft ook helemaal niet. Ik zeg dat je volgens mijn chirurg aan 2 van de 3 criteria moet voldoen. Dus een gezond gewicht icm een grote cup zou ook volstaan.ik adviseer absoluut niet om de boel op te lichten.
Je chirurg praat onzin, misschien dat hij voor jou liegt tegen de zorgverzekeraar, maar stap 1 is dat er lichamelijke klachten moeten zijn.
Wow sorry hoor. Waar baseer je precies op dat er voor mij gelogen is? Ik zeg helemaal nergens dat iemand moet liegen om een dure operatie vergoed te krijgen. Heb ik zelf ook niet gedaan.
Omdat het in elk geval niet strookt met de in NL geldende voorwaarden voor vergoeding door de zorgverzekeraar.
Maar wie zegt dat ik niet aan alle drie de voorwaarden voldaan heb? Dat zeg ik nergens.
Je zegt net zelf dat je geen klachten had…?
Nee dat zeg ik niet? Alleen dat ik geen fysio gehad heb.
Nee je zegt dat iemand zonder klachten het vergoed gaat krijgen. En dat is dus niet zo als ze zich houden aan de regels.
Nou dan heb jij geluk gehad (want meestal willen ze dat je eerst met fysio kijkt of klachten te verhelpen zijn); blijft staan dat jouw uitleg (en die van je chirurg?) niet klopt.