Ik ken iemand die het vergoed heeft gekregen op basis van psychische klachten. Dus wel de eisen qua grootte maar niet de lichamelijke klachten.
Niet heel medisch maar weet even niet zo goed wat ik moet doen. Ik had last van een soort puntje onder mân voet (deed geen pijn maar voelde wel dat er iets zat) en mân moeder zei gelijk dat het een likdoorn was. Gelijk likdoorn verwijder pleisters gehaald en heb nu de 4e erop zitten. Maar tot wanneer moet ik deze dragen? Kan ik het dan zelf verwijderen? Of toch naar een pedicure? Of is het misschien toch een wratje?
Iemand tips?
Je kan de zachte huid wat wegschrapen. Een likdoorn is echt een zwarte punt, een wrat is vaak meer een hobbelig mini bloemkooltje
Kan ook een zaadlikdoorn zijn. Heb ik ook last van. Klein wit korreltje. Als ik het uiteindelijk niet meer zelf wegkrijg ga ik naar de pedicure
Wat ik wel als tip kreeg. Niet die likdoornpleisters plakken. Ze zijn dan echt veel moeilijker te verwijderen.
Iemand een gouden tip tegen wratjes? Ooit opgelopen onder mijn voet maar vind dat zoân goor aanzicht. Kom er maar niet vanaf
Ik lees mee. Ik voel nog steeds de schaamte van de 10 jarige hippe kikker waar klasgenoten dan tegen zeiden âbah wat vies!â. Zo naar dat daar zoân vies label op ligt terwijl het iedereen kan gebeuren?
Binnenkort moet ik een lisexcisie ondergaan, omdat ik afwijkende cellen heb aan mijn baarmoederhals, die mogelijk kunnen uitgroeien tot kanker. Tijdens een lisexcisie branden ze de afwijkende cellen weg. Tot nu toe heb ik de behandeling steeds uitgesteld, maar omdat mijn afwijking is verergerd (nu pap3a2 en CIN3), is uitstellen niet verantwoord meer.
Dat ik de behandeling steeds uitstelde, is omdat ik op internet enge verhalen tegenkwam over lisexcisies. Als je googelt (âLEEP procedureâ en âsexual dysfunctionâ), vind je de nodige ervaringsverhalen van vrouwen die vertellen dat hun seksuele gevoel door de lisexcisie blijvend is aangetast. Ze kunnen erna bijvoorbeeld niet meer klaarkomen, minder intens klaarkomen, hebben minder gevoel in hun vagina, of ervaren pijn tijdens penetratie. Sommige vrouwen zeggen daardoor ook chronisch last te hebben van depressieve gevoelens. In Amerika bestaan zelfs speciale lotgenotengroepen voor vrouwen die blijvende (seksuele) problemen hebben na een lisexcisie.
Volgens mijn gynaecoloog valt het allemaal erg mee en komen seksuele problemen na een lisexcisie nauwelijks voor, omdat de zenuwen van je clitoris niet via je baarmoederhals lopen. En ĂĄls vrouwen na een lisexcisie seksuele problemen krijgen, zijn die volgens hem psychisch, omdat ze de lisexcisie als traumatisch hebben ervaren en een beetje van hun lichaam vervreemd zijn geraakt. (Door de stress, pijn, brandgeur en geluiden tijdens de behandeling.)
Nu wilde ik vragen: hebben sommigen van jullie zelf een lisexcisie meegemaakt? Heeft dat na afloop (blijvend) invloed gehad op je seksualiteit? Of merkte je eigenlijk geen verschil?
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Met appelciderazijn!
Even in het engels gekopieerd:
HOW TO USE APPLE CIDER VINEGAR
- Dilute two parts ACV with one-part water.
- Soak the cotton ball in the solution.
- Put the cotton ball on the wart directly.
- Cover the area with a tape or bandage for several hours (probably overnight)
- Remove and discard the cotton ball and bandage.
- Repeat the process until the wart breaks off.
Ik heb het zelf alleen niet verdund. Ik knipte een wattenschijfje precies op grootte van de wrat (want de azijn maakt de huid week en dat doet pijn) en dat plakte ik er âs avonds op met pleistertape. Overdag liet ik de wrat luchten. Na een week ongeveer was de wrat zwart en stopte ik me de azijn. Het zwarte werd hard en een soort korst die er na een week vanaf viel. Daarna wachtte ik even en dan begon ik weer met de azijn. Ik had grote oude wratten (onder mijn voeten en onder een paar vingernagels) dus bij sommigen waren een paar âsessiesâ nodig, maar al mijn wratten zijn weg en zijn weg gebleven.
Mijn wratten waren plat, hoge wratjes vallen er blijkbaar vanaf.
Bij mijn kind ging het prima weg met Formule W. Een soort spul wat je er iedere avond op moet doen. Volgens mij op aanraden van de huisarts 2x zo lang gebruikt als op de verpakking stond
Wat vervelend⊠Heel goede vraag, ben ik ook benieuwd naar. Cervix orgasme is een ding namelijk (en voelt heel anders dan clitoraal orgasme, veel intenser), waar veel mensen niet echt weet van hebben. Ik lees even mee.
Ik heb er gister 3 op mn vinger laten bevriezen door de huisarts. Hoop dat ze snel weg zijn.
Ik heb dit precies een jaar geleden ondergaan. Ik vond het echt niks voorstellen, dus ik hoop je met mijn bericht te kunnen geruststellen.
Ik heb 0 pijn gehad. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik liever 5 x keer lis ondergaan dan bijv een spiraaltje plaatsen. (als je het idee van de geur vies vind kun je je neus dichthouden oid, ze gebruiken een soort afzuigertje om dit te verminderen)
Had er van te voren ook best wat over gelezen, maar niet de verhalen die jij me verteld, kan me er ook niet zo goed iets bij voorstellen, omdat het zo mee viel allemaal. Denk dat een bevalling of andere ongemakken veel traumatischer zouden zijn.
Merkte 0 verschil seksueel, had alleen 2 weken wat licht bloedverlies.
Was ook bang voor het opnieuw zwanger worden en/of een wat kortere baarmoedermond (vroeggeboorte) maar ben inmiddels 33 wkn zwanger van de 2e
Ze hebben onlangs preventief mijn baarmoedermond nog opgemeten tijdens een babyecho, en deze was even lang als die van een gemiddelde vrouw, heel fijn om te horen.
Ze hadden bij mij 2 dunne plakjes weggehaald en de snijvlakken waren netjes schoon, Ik vond het een heel fijn idee om na 3 jaar iedere keer controles, er eindelijk vanaf te zijn. Heb direct ook om een HPV inenting gevraagd (eigen kosten) in dezelfde afspraak bij de gynaecoloog.
Mocht je nog meer willen weten mag je me altijd een berichtje sturen.
Heb vaak in dat topic meegepost omdat ik ook al langer in zoân traject zit, maar gelukkig (nog) geen ervaring met lysexcisie⊠Heb dit onderwerp nog niet eerder voorbij zien komen daar geloof ik. Typisch ook wel, als mannen zulke dingen hadden moeten ondergaan durf ik te wedden dat er veel meer naar gekeken/onderzocht zou worden qua gevolgen voor seksualiteit. Denk ook dat weinig vrouwen cervicale orgasmeâs hebben en dat er in de medische wereld ook weinig kennis over is. Staat me wel iets van bij dat iemand ooit eens poste over een ingreep aan haar baarmoeder en dat ze niet was ingelicht over idd gevolgen voor orgasmes en dat die veel vlakker werden. Dat was alleen niet in dat topic.
Oh dit klinkt top! Werkt dit ook voor wratjes die er helemaal âinâ zitten? Het is echt een platte wrat doordat ik al van alles geprobeerd heb. Welke azijn gebruikte jij? Zie dat er veeel soorten appelciderazijn bestaan.
Ik gebruikte inderdaad die bio van ah. Maar maakt niet uit welke, als het maar puur azijn is.
En mijn wratten waren hetzelfde ja, helemaal plat en van binnen. Is even doorzetten, maar het werkt echt goed.
Ik moet dit eigenlijk ook doen maar oh het klinkt niet aangenaam. Oké ik ga een reminder zetten op deze post voor volgende week.
Bedankt voor je uitgebreide en geruststellende reactie! Wat goed om te horen dat de lisexcisie bij jou zo meeviel, zowel de behandeling als het herstel achteraf. En super dat je baarmoedermond niet te kort is geworden!
Ik had eerst niet per se stress voor de lisexcisie, dat kwam pas toen ik op internet op allerlei enge verhalen stuitte (ook academische bronnen waarin staat dat een kleine groep vrouwen inderdaad seksuele problemen meldt achteraf, en dat daar nog nooit grootschalig onderzoek naar is gedaan).
Ik ben van plan de lisexcisie sowieso te ondergaan, ik wil geen risico op kanker lopen. Daarbij wil ik voor de zekerheid om een roesje vragen, zodat de ervaring zelf geen impact gaat hebben. Hopelijk valt het inderdaad allemaal wel mee, en loop ik me nu voor niks zorgen te maken.
Heftig dat iemand postte over een veranderd orgasme na een baarmoederbehandeling. Ik hoop dat dat geen lisexcisie was! En ik hoop voor die persoon dat het uiteindelijk toch weer een beetje is hersteld, dat de impact niet blijvend was. (Dat zou mij persoonlijk echt heel erg lijken.)
Inderdaad, ik ben dus een beetje bang dat de (mogelijke) seksuele gevolgen van lisexcisies niet goed zijn uitgezocht omdat vrouwen toch een beetje ondergesneeuwd zijn in de medische wetenschap.
Dank voor de link naar het uitstrijkjes-topic, Trivia! Ik zal daar ook eens gaan lezen.
Heb je al een uitslag, of is het nog in behandeling?
Als je het niet hier wil delen snap ik het ook hoor, heb zelf een acraal melanoom aan mân voet gehad, vandaar dat ik nogal alert ben geworden op rare bruine plekjes
Heel goed dat je het probeert uit te zoeken! Ik had cin2 en het lag bij mij ook op de loer, het is nu weer beter geworden, nog niet weg. Maar als ik het zou moeten ondergaan zou ik dat ook echt willen weten. De enige orgasmes die ik kan hebben zijn nl die van de baarmoedermond, dus dat maakte voor mij het hele traject ook erg beladen. Ben ook benieuw wat jij gevonden hebt online.